Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Spelare som konstant förlorar på tid
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Författare Meddelande
lisbetsallander
Medlem
#31 Skrivet: 23 Apr 2014 22:58

Men inte hur länge som helst , man blir automatiskt utloggad om man e passiv ett tag . Men jag vet ju att motspelaren är aktiv i andra partier , det ser man på den personliga sidan så det försvaret håller inte !!

nastyboy
Medlem
#32 Skrivet: 23 Apr 2014 23:00

Vi kan ju bara spekulera. Och frågan är hur långt fantasin ska få flöda och vad som hör till ämnet. Men stämpla inte alla som dåliga förlorare! Dra inte alla över en kam! En del av dem har säkert viktiga liv.

Kleimark
#33 Skrivet: 23 Apr 2014 23:01

Citerar: lisbetsallander, #31:
Men inte hur länge som helst , man blir automatiskt utloggad om man e passiv ett tag .

Prova att gå in på ett parti. Om du har automatisk uppdatering påslagen kan du fortsätta att vara online.

Elrey
Medlem
#34 Skrivet: 23 Apr 2014 23:03 - Redigerad av: Elrey

Ämnet är:

Spelare som konstant förlorar på tid

lisbetsallander
Medlem
#35 Skrivet: 23 Apr 2014 23:05

Citerar: nastyboy, #32:
Vi kan ju bara spekulera. Och frågan är hur långt fantasin ska få flöda och vad som hör till ämnet. Men stämpla inte alla som dåliga förlorare! Dra inte alla över en kam! En del av dem har säkert viktiga liv.

Precis som inte alla liv är viktiga ? Vilket j-ä resonemang ! Du framstår bara som en pajas när du pratar om " viktiga liv "

nastyboy
Medlem
#36 Skrivet: 23 Apr 2014 23:06

Ja, och var går gränsen för vad som hör till detta ämne? Det kan man tolka olika och det är därför vi har moderatorer.

Kleimark
#37 Skrivet: 23 Apr 2014 23:10 - Redigerad av: Kleimark

Citerar: lisbetsallander, #35:
Precis som inte alla liv är viktiga ? Vilket j-ä resonemang ! Du framstår bara som en pajas när du pratar om " viktiga liv "

Det kan också vara så att man bör ha förståelse att folk har olika personlighet.

nastyboy
Medlem
#38 Skrivet: 23 Apr 2014 23:10

Men snälla nå'n. Var inte otrevlig nu! Såg du inte att jag gjorde en ironisk smiley efter det jag skrev? Du måste uppfatta glimten i ögat. Jag strävar aldrig efter att vinna diskussioner, utan vill enbart diskutera för att ta del av andras erfarenheter.

nastyboy
Medlem
#39 Skrivet: 23 Apr 2014 23:14

Jag skapar en ny tråd där jag förklarar min bakgrund som schackspelare och mitt resonemang.

lisbetsallander
Medlem
#40 Skrivet: 23 Apr 2014 23:24

Citerar: nastyboy, #39:
Jag skapar en ny tråd där jag förklarar min bakgrund som schackspelare och mitt resonemang.

Det behövs inte

nastyboy
Medlem
#41 Skrivet: 23 Apr 2014 23:31

Citerar: Kleimark, #37:
Det kan också vara så att man bör ha förståelse att folk har olika personlighet.

Precis. Och min personlighet innehåller inslag av att jag vill spela pajas. Alltid retar det någon, he he.

Personlighet kan påverka en hur man funkar när man tolkar. Olika människor tänker olika. Andra människor läser ofta mellan raderna i det jag skriver och tillskriver mej att jag menar saker mellan raderna jag inte skrivit. Men det är deras problem. Det bjuder jag på.

nastyboy
Medlem
#42 Skrivet: 23 Apr 2014 23:39 - Redigerad av: nastyboy

Citerar: nastyboy, #32:

Min poäng var: dra inte alla som förlorar på tid över en kam och stämpla dem inte därmed som dåliga förlorare!

Men jag håller med om: det hör till god ton att ge upp när man står på förlust. Men och detta är ett viktigt men: lägre rankade schackspelare gör ibland oväntade turn overs mot andra som också är lågrankade och vinner förlorade ställningar. Den högre rankade inser oftare att han är chanslös, eftersom hans jämnrankade motståndare är så bra att de säkert spelar hem sina vinstställningar. Men mellan lågrankade böljar det fram och åter och förståelsen för hur kört det är kanske inte alltid är så stor.

Elrey
Medlem
#43 Skrivet: 24 Apr 2014 08:06

Citerar: nastyboy, #36:
Ja, och var går gränsen för vad som hör till detta ämne? Det kan man tolka olika och det är därför vi har moderatorer.

Du måste vinna alltid, eller hur?

lisbetsallander
Medlem
#44 Skrivet: 24 Apr 2014 08:12

Citerar: Kleimark, #33:
Prova att gå in på ett parti. Om du har automatisk uppdatering påslagen kan du fortsätta att vara online.

Jo men e man inte inne på ett parti för att spela då ? Nu börjar du förstå vad jag menar

SchackDemon
Medlem
#45 Skrivet: 24 Apr 2014 08:38

Det visar på en bristande respekt BÅDE för sin motståndare och SIG SJÄLV att fortsätta slösa såväl sin egen som motståndarens tid med att fortsätta ett meningslöst spel. Vad är poängen? Och detta är sedan åratal väletablerade spelare här som har satt detta i system....jag tycker att det borde skapas en funktion som tvångsavslutar sådana spel, tex efter en felanmälan.

nastyboy
Medlem
#46 Skrivet: 24 Apr 2014 09:45

Citerar: SchackDemon, #45:
jag tycker att det borde skapas en funktion som tvångsavslutar sådana spel, tex efter en felanmälan.

Jag håller med. Mycket intressant synpunkt! Förekommer inte avdömning av partier i vissa fall i seriöst korrschack (SSKK, ICCF)? Jag har hört något om detta med avdömning av partier men vet inget om det. Någon som vet?

Svedjeholmen
Medlem
#47 Skrivet: 25 Apr 2014 19:34

Nu tycker jag att det är väl mycket gnäll...en vinst är en vinst...en förlust är en förlust. Huvudsaken man tackar för partiet!

SchackDemon
Medlem
#48 Skrivet: 25 Apr 2014 19:53 - Redigerad av: SchackDemon

Nu ska vi hålla oss till ämnet! Om vi ska tacka eller inte tas inte upp här! Inte heller har man åsikter om andra i ens egna ögon gnäller, var ocn en ska stå för sitt!

Elrey
Medlem
#49 Skrivet: 25 Apr 2014 21:00

Citerar: Svedjeholmen, #47:
Huvudsaken man tackar för partiet!

Det gör man i klubbspel eller hur? Så varför inte här?

Svedjeholmen
Medlem
#50 Skrivet: 25 Apr 2014 21:01

Ok, jag formulerar mig enligt ämnet. Spelare som konstant förlorar på tid...för dom kan kanske en förlust vara som vilken som helst...inget jag tycker det är nåt att gnälla om...tycker jag och jag står för mitt!

SchackDemon
Medlem
#51 Skrivet: 25 Apr 2014 21:06

jamen, då kan la ni skapa en egen tråd då. Vem har bett er att dissa vår ide om avdömning av "döda" partier? Jag vill ha en lösning från admin och inte era åsikter. Dom kan ni la ha nån annanstans.

Svedjeholmen
Medlem
#52 Skrivet: 25 Apr 2014 21:15

Oj, tyckte nyss att det var någon som vill hålla sig (oss) till ämnet...

rodel
Medlem
#53 Skrivet: 25 Apr 2014 21:24

Vad som är döda partier kan ibland ligga i b etraktarens öga. Men betänketider med x antal dagar per drag, möjliggör att motståndare drar ut på tiden. Mitt förslag ta bort det.

SchackDemon
Medlem
#54 Skrivet: 25 Apr 2014 21:28

ja, förr fanns ju 3-dagarspartier...varför togs dom bort? det fanns ju större möjligheter för oss som vill spela av partierna snabbt då...mindre möjligheter att "maska" framgångsrikt.

SchackDemon
Medlem
#55 Skrivet: 25 Apr 2014 21:30

Citerar: Svedjeholmen, #52:
Oj, tyckte nyss att det var någon som vill hålla sig (oss) till ämnet...

Citerar: Svedjeholmen, #50:
Ok, jag formulerar mig enligt ämnet. Spelare som konstant förlorar på tid...för dom kan kanske en förlust vara som vilken som helst...inget jag tycker det är nåt att gnälla om...tycker jag och jag står för mitt!

ok, jag köper argumentet, jag startar en egen tråd.

LNO1
Medlem
#56 Skrivet: 5 Maj 2014 11:31 - Redigerad av: LNO1

Så var man då inne på schackonline igen för att läsa lite i forumen, vilket är vad jag huvudsakligen gör här. Varför spelar jag inte här då kanske ni undrar? Det är nog helt enkelt så att korrschack inte riktigt passar in i det liv jag har just nu, och tvärtemot vad man kanske skulle kunna tro så kan korrschack vara riktigt stressigt om man har ett tiotal partier på gång samtidigt. I alla fall om man är analytiskt lagd och inte gärna vill släppa iväg ett drag utan att grundligt ha analyserat detsamma. Nåja, hursomhelst, vad som är slående här på forumen är hur hätsk debatten blir så fort frågan om maskning är uppe. Kleimark behöll dock lugnet, till skillnad från andra som brister ut i klagosång över något som är tillåtet i reglerna. När sedan SchackDemon kommer med ett förslag om hur man ska göra för att komma tillrätta med detta "problem" som finns inbyggt i reglerna så blir han förlöjligad och hånad. Om inte i denna tråd så i en annan för ämnet är uppe stup i kvarten. En liten anmärkning bara: Den som i leken ger får leken tåla. Om det är tillåtet att förlora på tid så tillhör det lekens regler. En i mitt tycke god sportsman accepterar tidsvinsten utan knot gentemot motståndaren, tackar för partiet och går vidare till nästa. Jag anar en frustration och ett förstorande av betydelsen av partierna här på schackonline hos de som klagar alltför högljutt på sina motståndare. Ett litet tillägg. Jag har tittat igenom ett antal av partierna här på schackonline och finner att många av partierna här är "slarvigt" spelade t.o.m betraktade med mina klåparögon. Korrschack är korrschack och tar tid om man ska göra det någotsånär riktigt. Om en motståndare slutar att dra bör man tacksamt ta emot denna oförutsedda gåva och sätta sig ner och analysera de andra partierna man spelar. Att ödsla energi på att reta sig på ett parti där inga drag görs låter i mina öron om inte infantilt, så i alla fall väldigt onödigt. Jag vet att jag skrev lite tillspetsat nu och kanske trampar på ömma tår och t.o.m är lite orättvis, för detta "problem" är tydligen något som upptar en inte helt insignifikant del av deras inre liv.

G_arvid
Medlem
#57 Skrivet: 5 Maj 2014 12:42

Citerar: LNO1, #56:
Jag vet att jag skrev lite tillspetsat nu och kanske trampar på ömma tår och t.o.m är lite orättvis, för detta "problem" är tydligen något som upptar en inte helt insignifikant del av deras inre liv.

Nåja...den här tråden har ju legat nere i tio dagar innan du blåser liv i den igen...

LNO1
Medlem
#58 Skrivet: 5 Maj 2014 12:43

Citerar: G_arvid, #57:
Nåja...den här tråden har ju legat nere i tio dagar innan du blåser liv i den igen...

Vad gör man inte för konsten? ;)

sture_lindberg
Medlem
#59 Skrivet: 5 Maj 2014 12:50

LNO1
Medlem
#60 Skrivet: 5 Maj 2014 15:35

Nåja...den här tråden har ju legat nere i tio dagar innan du blåser liv i den igen.

Snabba ryck
Förhindra "maskning"
Spelare som konstant förlorar på tid

är 3 trådar den allra senaste tiden som handlar om just detta fenomen G_arvid. Och 10 dagar , vad är det i en korrschackspelares liv? Inte för att jag vill kverulera ... eller... hmm jo det kanske jag vill

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!