Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ursäkter
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . >>
Författare Meddelande
MrBeanLaden
Medlem
#271 Skrivet: 2 Maj 2015 21:03

Citerar: Nisse_i_Högdalen, #299:
JÄSPAHASVFMD - jag är säker på att han använde schackdator vilket förklarar mina dåliga drag

HAHAHAHAHA!!!!!

MrBeanLaden
Medlem
#272 Skrivet: 2 Maj 2015 21:05

Varför händer det här alltid mot dig?
GRRRR!!! WHATEVER!
(lisbetsallander)

IvarBlå1
#273 Skrivet: 6 Maj 2015 15:21

Frun ville ta ut skilsmässa efter 50 års lyckligt äktenskap.

MrBeanLaden
Medlem
#274 Skrivet: 6 Maj 2015 15:30 - Redigerad av: MrBeanLaden

Citerar: MrBeanLaden, #271:
Citerar: Nisse_i_Högdalen, #299:JÄSPAHASVFMD - jag är säker på att han använde schackdator vilket förklarar mina dåliga drag

Vårens roligaste inlägg....och vinsten går till södra Ekensberg!!!

IvarBlå1
#275 Skrivet: 6 Maj 2015 15:39

Whatever

MrBeanLaden
Medlem
#276 Skrivet: 8 Maj 2015 13:49 - Redigerad av: MrBeanLaden

25. NERDTROFEL - Neka Erbjuden Remi-Dragupprepning Trots Felrapporteringsruta

Nisse_i_Högdalen
Medlem
#277 Skrivet: 8 Maj 2015 15:35

Citerar: MrBeanLaden, #276:
NERDTROFEL - Neka Erbjuden Remi-Dragupprepning Trots Felrapporteringsruta

Det är en bra förkortning också NERDTROFEL!

MrBeanLaden
Medlem
#278 Skrivet: 9 Maj 2015 12:41

Nr 24.

Citerar: Nisse_i_Högdalen, #269:
En rätt vanlig numera har jag märkt är

JÄSPAHASVFMD - jag är säker på att han använde schackdator vilket förklarar mina dåliga drag

En klassiker, Nisse!!!

sture_lindberg
Medlem
#279 Skrivet: 9 Maj 2015 12:45

Mycket aktuell i dessa dagar när det förekommer beskyllningar hit och dit

MrBeanLaden
Medlem
#280 Skrivet: 9 Maj 2015 12:45

26. ÄSSAJCMS - Är så senil att jag citerar mig själv

sture_lindberg
Medlem
#281 Skrivet: 9 Maj 2015 12:49 - Redigerad av: sture_lindberg

ÄSOSJSAMFPAMAM

Är så osportslig så jag skyller alla mina förluster på att motståndaren använt motor..

Tror det finns något lag i division 1 som brukar använda detta rätt ofta.

peace
Medlem
#282 Skrivet: 30 Maj 2015 08:00

Hej.Vill ta upp ett beteende jag sett här hos ett fåtal spelare.I slutet av partier vid förlustställning slutar spelaren göra drag i tidigare tempo.Drar istället ut på det.Anser det är bättre att avvsluta partiet och starta ett nytt istället.Vill bara ventilera en åsikt här.För övrigt en mycket trevlig sida.Det bästa med SO tycker jag är stegen,turneringar och trevliga spelare.Ha en bra sommar.Mvh Peace

MrBeanLaden
Medlem
#283 Skrivet: 30 Maj 2015 09:10

Citerar: peace, #282:
Vill ta upp ett beteende jag sett här hos ett fåtal spelare.I slutet av partier vid förlustställning slutar spelaren göra drag i tidigare tempo.Drar istället ut på det.Anser det är bättre att avvsluta partiet och starta ett nytt istället

Vi är många som retar oss på just detta beteende! Vissa fortsätter att spela med bara kungen kvar och alla pjäser utom några bönder bortspelade och väljer att förlora på tid....var finns respekten?

lisbetsallander
Medlem
#284 Skrivet: 30 Maj 2015 09:15

finns ingen respekt alls , jag har ett pågående parti (14-dagars) där motståndaren slutade göra drag för en vecka sen när han insåg att partiet va förlorat . har sett att han gör drag andra partier .

Lazaros
Medlem
#285 Skrivet: 30 Maj 2015 09:37

Citerar: lisbetsallander, #284:
finns ingen respekt alls , jag har ett pågående parti (14-dagars) där motståndaren slutade göra drag för en vecka sen när han insåg att partiet va förlorat . har sett att han gör drag andra partier

Du straffas helt uppenbart för att du spelat mycket bättre än din motståndare. Med torn och några bönder under kan han inte rubba dig på annat sätt än det låga sättet att vägra ge upp, utan istället låtsas som om du inte existerar.
Det borde finnas möjlighet att markera sådana spelare så man kan undvika att möta dem igen.

lisbetsallander
Medlem
#286 Skrivet: 30 Maj 2015 09:43

ja så är det , men om man inte tål förluster ska man inte spela , detta är ett mkt osportsligt beteende , nu vinner jag partiet på tid men det är inte det jag strävar efter .

Lazaros
Medlem
#287 Skrivet: 30 Maj 2015 09:50

Citerar: lisbetsallander, #286:
ja så är det , men om man inte tål förluster ska man inte spela , detta är ett mkt osportsligt beteende , nu vinner jag partiet på tid men det är inte det jag strävar efter .

Jag förstår din irritation. Just det där sättet är både osportsligt och respektlöst. Själv möter jag just nu en spelare som envisas med att använda minst 3 dagars betänketid för varje drag oavsett vad ställningen kräver. Detta är naturligtvis inte osportsligt men mycket irriterande och tråkigt. Jag vill ju ha lite fart i partierna..

lisbetsallander
Medlem
#288 Skrivet: 30 Maj 2015 09:53

Citerar: Lazaros, #287:
Jag vill ju ha lite fart i partierna..

ja , absolut om det gäller stegen ! där krävs det lite tempo om man ska avancera

peace
Medlem
#289 Skrivet: 30 Maj 2015 11:30

Tack för responsen och era åsikter.Tänker ej nämna namnet men möter just nu en som jag har ett litet övertag på.Han har 4 valmöjligheter på nästa drag.Har varit inloggad minst 2 gånger utan att flytta.Har ej varit medlem här så länge men kan nån förklara tidsaspekten här? jag brukar bjuda in till 3dagars men tänker på övriga möjliga partier.Räknas tiden ner på annat sätt där? Med vänlig hälsning Peace

Malvan
Medlem
#290 Skrivet: 30 Maj 2015 13:24

Citerar: peace, #289:
Har ej varit medlem här så länge men kan nån förklara tidsaspekten här?

Det finns tre sorter tider.

A) 3 dagar/drag och 7 dagar/drag.

B) 7-dagars, 15-dagars och 30-dagars.

C) 10 drag/30 dagar och 10 drag/40 dagar.

A innebär att man ska ha gjort ett drag före tidskontrollen.
C innebär att man ska ha gjort tio drag före tidskontrollen.
B innebär att man ska ha avslutat hela partiet före tidskontrollen.

peace
Medlem
#291 Skrivet: 30 Maj 2015 14:05

Tack Malvan.Då ska jag för första gången testa alternativ B.

lisbetsallander
Medlem
#292 Skrivet: 30 Maj 2015 19:23 - Redigerad av: lisbetsallander

MrBeanLaden :
" det är ändå din tur att vinna dessutom är det bara några siffror som ändras "

peace
Medlem
#293 Skrivet: 30 Maj 2015 21:33

Hej.Skriver vidare i detta ämne angående att fördröja sin förlust.Efter en mailkonversation med min motståndare där jag påpekade att det fanns 4 valmöjligheter att flytta hans kung och att vederbörande varit inloggad 2 gånger utan att göra nåt drag tyckte spelaren jag var otrevlig.Resultatet av vår konversation mynnade ut i att min motståndare antagligen väntar tills sista minuten att göra sitt drag.O det draget är givet för alla som spelar schack.Kommer aldrig att möta denna osportsliga spelare fler gånger.Lycka till med era partier.Mvh Peace

mugabe
Medlem
#294 Skrivet: 1 Jun 2015 17:45

Osportsligheten ligger alltså i att spelaren

1. använder sig av sin tilldelade betänketid
2. inte ger upp trots påstådd förlustställning

Det är nog inte alla som skulle hålla med dig.

MrBeanLaden
Medlem
#295 Skrivet: 1 Jun 2015 18:12

Citerar: mugabe, #294:
Osportsligheten ligger alltså i att spelaren

1. använder sig av sin tilldelade betänketid
2. inte ger upp trots påstådd förlustställning

Det är nog inte alla som skulle hålla med dig.

Nej, tyvärr inte. Det är många som struntar i Fair Play. Men man får ju försöka, man kan i värsta fall ge upp trots vinstställning mot dylika, om man tex har för fullt med deltagande i turneringar o dyl och en sådan sölkorv blockerar. Som sagt, det är ju trots allt bara ett par idiotiska siffror som ändras...det är väl sådant som dessa typer sitter och hoppas på, jag hittar ingen annan förklaring

Lazaros
Medlem
#296 Skrivet: 1 Jun 2015 19:10

Citerar: MrBeanLaden, #295:
Som sagt, det är ju trots allt bara ett par idiotiska siffror som ändras...det är väl sådant som dessa typer sitter och hoppas på, jag hittar ingen annan förklaring

Sölkorvarna har färre förluster per tidsenhet än oss illrar. Det skulle ju kunna vara en förklaring.. eller?

Nesse
Medlem
#297 Skrivet: 1 Jun 2015 19:41 - Redigerad av: Nesse

I början var jag också irriterad på dom här som fortsatte spela med sin kung som enda pjäs kvar mot mina, kanske 10 pjäser, samt att dom plötsligt drog ut tiden till exakt max vid varje drag.

Men jag har accepterat att det är deras grej att göra så här och då är det inte mycket att göra åt saken.

lisbetsallander
Medlem
#298 Skrivet: 1 Jun 2015 19:42

i det läget så kan man ju hoppas på patt , det e det många som försöker sig på .

Nesse
Medlem
#299 Skrivet: 1 Jun 2015 19:50

Citerar: lisbetsallander, #298:
i det läget så kan man ju hoppas på patt , det e det många som försöker sig på .

självklart , det finns alla möjliga typer av ställningar

lisbetsallander
Medlem
#300 Skrivet: 1 Jun 2015 19:52

Fast jag ger upp i det läget , men det e jag det ....

<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!