Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / FIDE Online Arena - gratismånad, hur registrerar man?
Författare Meddelande
Spedicken
Medlem
#1 Skrivet: 5 Apr 2014 00:01

Idag den 4 april lanserades så den fulla versionen av FIDE Online Arena http://www.arena.myfide.net/

Har man FIDE-rating så får man en månad gratis. Det har jag, så jag skulle in och registrera gratismånaden, men får det inte att funka! Man ska fylla i "Document number" under ID eller "Driver´s License". Har testat att fylla i personnummer och referensnummer, men lik förbannat funkar det inte.

Någon som testat att registrera sig och fått det att funka som kan tala om hur man gör?

Kleimark
#2 Skrivet: 5 Apr 2014 00:21

Jag provade precis och det fungerade att registrera gratismånaden. Jag fyllde bara i de fält med markerad stjärna. Jag förstår dock inte varför de vill ha körkortsnummer, men det fungerade i alla fall.

Spedicken
Medlem
#3 Skrivet: 5 Apr 2014 00:27

Vad är körkortsnumret? Personnumret?

Kleimark
#4 Skrivet: 5 Apr 2014 00:42

Vad sägs om det nummer som står på ditt körkort ?!

Spedicken
Medlem
#5 Skrivet: 5 Apr 2014 00:49

Nu funkar det, vad jag gjorde fel var att inte registrera mitt namn i applikationen först innan jag registrerade mig för frimånaden.

Kleimark
#6 Skrivet: 5 Apr 2014 00:52

Gott att det fungerade.

Kleimark
#7 Skrivet: 5 Apr 2014 02:26

Extremt svagt motstånd på detta ställe. Man vinner ju alla.

Spedicken
Medlem
#8 Skrivet: 5 Apr 2014 11:54

Du måste ju spela upp dig innan du får möta bättre motstånd. Du börjar på 1200 och får möta likvärdiga i början då ingen på 1800 eller så vill spela mot en 1200-spelare. Jag har sett Judit Polgar spela på den sajten, så att säga att det är extremt svagt motstånd stämmer verkligen inte. När sajten fortfarande var på teststadiet mötte jag 2200-spelare då jag själv låg på den ratingen och dom var riktigt bra. Sen igår satte dom ner mig på 1200 igen då dom gjorde en reset för alla.

Du måste logga in för att kunna posta!