Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / När spelmotovationen saknas?
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
aljechinsson27
Medlem
#31 Skrivet: 24 Mar 2014 11:53 - Redigerad av: aljechinsson27

Spelar alltid 7-dagars. Allt annat blir som att vänta i en sovjetisk brödkö. Tjtigt, mao. Många väljer nog något annat för att inte bli "nattsuddade". Men då kan man välja att göra så många fler drag på dagen. Varför jag har fått antischack beror på att jag har nästan bara so-partier igång. Så det händer väldigt lite. Utmanar ibland men bara inom 300-100 p marginal. Är trött på att spela 70 drag med torn över och sedan "Matadoren".Har fått några 7-dagars till så lusten börjar återvända. Ett tips till de som vill få tillbaka spelglädjen är också att lyssna på klassisk musik. På mig brukar det funka om speltröttheten är tillfällig. Hoppas att ingen tar illa vid sig av Matadoren. Det var mest menat som ett skämt.

LuleErik
Medlem
#32 Skrivet: 24 Mar 2014 16:16 - Redigerad av: LuleErik

Aha klassisk musik när man tränar lugna drag och hårdrock när man tränar aggressiva
drag.

aljechinsson27
Medlem
#33 Skrivet: 24 Mar 2014 16:35

Nej, LuleErik. Klassisk musikkan vara som Kristina Lugn men den kan också vara som Jacob Hård.Ha Ha!

KidCurry
Medlem
#34 Skrivet: 24 Mar 2014 16:49

Citerar: aljechinsson27, #33:
Klassisk musikkan vara som Kristina Lugn men den kan också vara som Jacob Hård.Ha Ha!

Soft som Hård eller hård som Lugn.

aljechinsson27
Medlem
#35 Skrivet: 24 Mar 2014 16:57

Kristina Lugn är så lugn man kan bli. Jacob Hård kanske är en riktig tyrrann när han har kommmit hem och tar igen all pisk han har fått utstå på sin familj. Ha Ha

aljechinsson27
Medlem
#36 Skrivet: 27 Mar 2014 19:53 - Redigerad av: aljechinsson27

Att fascineras av studier av t.ex Reti och Kasparjan kan också har jag märkt höja spelmotivationen.

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!