Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Spelledigt mellan 22.00-06.00
Författare Meddelande
vpaavola
Medlem
#1 Skrivet: 1 Sep 2013 11:59

Såg att Etelhem önskade paus i spelandet på natten. Det är nog inte genomförbart. Vi har alla olika vanor. En del är uppe sent och en del går upp tidigt. Dessutom många jobbar kvällar och nätter och vill spela efter arbetet eller dra på lediga stunder på jobbet. Bästa sättet att undvika tidsnöd, är att inte spela 7-dagars.

BL-O
Medlem
#2 Skrivet: 1 Sep 2013 13:47

Nej det är nog inte genomförbart med en spelpaus på natten. För mej som pensionär och finländare dessutom så vore det ju utmärkt när jag vanligtvis lägger mej kl 22 (21 svensk tid) . Men har tidiga morgnar och tar igen någon timme då i stället , så det jämnar ut sej längden har jag märkt.Så håll öppet dygnet runt bara.

jimpan
Moderator
#3 Skrivet: 1 Sep 2013 19:37 - Redigerad av: jimpan

Spelledigt mellan 22:00 - 06:00 kommer definitivt inte att genomföras!

tornado
Medlem
#4 Skrivet: 1 Sep 2013 19:46 - Redigerad av: tornado

Citerar: jimpan, #3:
Spelledigt mellan 22:00 - 06:00 kommer definitivt inte att genomföras!

Etelhem
Medlem
#5 Skrivet: 2 Sep 2013 08:28 - Redigerad av: Etelhem

Nej....är väll inte genomförbart rent tekniskt??Gör inte så mycket min semester börjar i dag

Kleimark
#6 Skrivet: 2 Sep 2013 09:43

Rent tekniskt är det naturligtvis fullt genomförbart, men folk har olika vanor.

Abdab
Medlem
#7 Skrivet: 2 Sep 2013 12:07

Undertecknad har på sistone kunnat ta del av inlägg och förslag gällande införande av restriktioner mot spelande under nattetid. Jag har svårt att finna några starka argument för ett dylikt arrangemang och en fördel med schackspel via nätet (jämfört med t.ex. olika bollspel med publik) är ju att spelare har möjligheter att när som helst under dygnets 24 timmar analysera partier och göra drag. Jag kan heller inte se att det skulle vara förenat med problem för den som så önskar att undvika att behöva göra drag under nattetid, i synnerhet om man spelar partier där en spelare ska göra 1 (enda) drag under 3 respektive 7 dagar. En annan, inte minst viktig aspekt som också framkommit, är ju att individer har väldigt olika arbetstider varför flexibilitet i spelandet är högst önskvärd.

Nedtecknat av Abdab

Etelhem
Medlem
#8 Skrivet: 2 Sep 2013 15:24

Citerar: Abdab, #7:
1 (enda) drag under 3 respektive 7 dagar.

Du missade 7 dagars partierna som ALLA dragen måste göras under 7 dygn

Kleimark
#9 Skrivet: 2 Sep 2013 15:26

Citerar: Etelhem, #8:
Du missade 7 dagars partierna som ALLA dragen måste göras under 7 dygn

Båda spelarna har exakt lika lång tid när partiet startar. Varför ska då tiden stoppas?

Spedicken
Medlem
#10 Skrivet: 2 Sep 2013 15:53

Ett alternativ vore att tiden inte dras på natten 00:00-06:00 men att det är möjligt att göra drag ändå.

Michla
Medlem
#11 Skrivet: 2 Sep 2013 16:50

Ett annat alternativ vore att tiden inte dras mellan 06:30-16:30 på vardagar då jag är på jobbet eller helger då jag ofta spelar golf.

Etelhem
Medlem
#12 Skrivet: 2 Sep 2013 17:41

Jag ger upp snälla stäng tråden , fast det är inte jag som öppnat den.....

farbrorjo
Medlem
#13 Skrivet: 2 Sep 2013 17:46

Då trådskaparen var kritisk till förslaget tror jag inte han har något emot detta, så därför går jag dig till mötes (och skulle jag ha fel kan den alltid låsas upp igen).

Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.