Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Individuella Mästerskapet 2013
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
Författare Meddelande
BADWINNER
Medlem
#31 Skrivet: 20 Sep 2013 12:39

...synd att jag inte logga in på wikin?

Malvan
Medlem
#32 Skrivet: 20 Sep 2013 13:32 - Redigerad av: Malvan

Ännu finns ingen direktlänk till årets mästerskap under Information i övre högra hörnet. I väntan på den kan man klicka på den som finns och sedan vidare, först på Huvudsida.

Hansenx5
Medlem
#33 Skrivet: 20 Sep 2013 14:25 - Redigerad av: Hansenx5

Her er et direkte link til årets mesterskab:

http://schackonline.com/tournaments/wiki/index.php /Individuella_m%C3%A4sterskapet_V_(2013)

Linket er for åbenbart for langt så brug Malvan's beskrivelse ovenfor. "Den" sætter en blank ind efter .php??

farbrorjo
Medlem
#34 Skrivet: 21 Sep 2013 09:57 - Redigerad av: farbrorjo

Jag har rensat på ett antal inlägg som föranleddes av en spekulation om att minskat deltagarantal skulle bero på att motorer är tillåtna i årets upplaga av Individuella Mästerskapet. (1) Det är ett märkligt antagande då alla hjälpmedel, inklusive schackmotorer varit tillåtna även i tidigare mästerskap. (2) Lika litet som i någon annan tråd är motordiskussioner tillåtna i den här. Var god respektera det fortsättningsvis - ohörsamhet inför detta kommer att medföra varning (eller avstängning för den redan varnade).

erik
Moderator
#35 Skrivet: 21 Sep 2013 18:52

Citerar: Malvan, #32:
Ännu finns ingen direktlänk till årets mästerskap under Information i övre högra hörnet.

Nu ändrade jag länken där.

erik
Moderator
#36 Skrivet: 22 Sep 2013 15:38

Turneringarna är nu lagda för start inom kort!

God lycka!

barr
Medlem
#37 Skrivet: 22 Sep 2013 19:38

Lycka till alla som spelar IM.

/Olof

sture_lindberg
Medlem
#38 Skrivet: 22 Sep 2013 19:40

Tack

CAQUELAQ
Medlem
#39 Skrivet: 2 Okt 2013 16:47

Resultat Klass C, Grupp 5:

1:a blir falo genom inbördes vinst mot 2:an Carzo på samma poäng. De går till semifinal och spelar i Klass B nästa år. 6:an doolycheck och 7:an snappen spelar i Klass D nästa år.

falo
Medlem
#40 Skrivet: 2 Okt 2013 18:45

Citerar: CAQUELAQ, #39:
Resultat Klass C, Grupp 5:

1:a blir falo genom inbördes vinst mot 2:an Carzo på samma poäng. De går till semifinal och spelar i Klass B nästa år. 6:an doolycheck och 7:an snappen spelar i Klass D nästa år.

Nattkvisten
Medlem
#41 Skrivet: 3 Okt 2013 16:12

Vilka går vidare i sina respektive grupper? Är det dem första 3 eller 2? Mvh. och tack för en bra Tävlingen som arrangeras här på SO.....

CAQUELAQ
Medlem
#42 Skrivet: 3 Okt 2013 16:55

Citerar: Nattkvisten, #41:
Vilka går vidare i sina respektive grupper? Är det dem första 3 eller 2?

Ettan och tvåan i varje grupp går till semifinal, utom i Klass E där de tre första i varje grupp kilar vidare.

Kleimark
#43 Skrivet: 3 Okt 2013 17:12

Citerar: CAQUELAQ, #42:
Ettan och tvåan i varje grupp går till semifinal, utom i Klass E där de tre första i varje grupp kilar vidare.

Är det tre som åker ner från klass D också?

CAQUELAQ
Medlem
#44 Skrivet: 3 Okt 2013 20:07 - Redigerad av: CAQUELAQ

Citerar: Kleimark, #43:
Är det tre som åker ner från klass D också?

Det jag skrev gäller i grundspelet. I Klass E finns bara två grupper, så därför går tre vidare från varje grupp så att det blir en semifinal. Av de sex spelarna går fyra till E-finalen där ettan och tvåan går upp en Klass, som vanligt.

Alltså två från E går upp till D, och två från D ramlar ner i E.

Vercingetorix
Medlem
#45 Skrivet: 6 Okt 2013 23:14

När jag trycker på länkarna för de olika gruppernas partier på wikisidan för IM 2013 så får jag bara till svar att jag måste logga in. Tycker det är lite frustrerande d jag är intresserad av hur det går för en del andra som är med i Mästerskapet. Går det att få detta åtgärdat?

Mvh
Ulf

sture_lindberg
Medlem
#46 Skrivet: 6 Okt 2013 23:38 - Redigerad av: sture_lindberg

Är det jobbigt att logga in menar du ?

Varför gå till wikisidan ? det går ju bra att följa samtliga partier från sin startsida .. där det står Mästerskapet (på höger sida )

KjelleKarlsson
Medlem
#47 Skrivet: 7 Okt 2013 00:49

Tror att Vercingetorix precis som jag måste logga in en gång till även om man använder länken/genvägen som du beskriver Sture. Man är redan inloggad när man väljer den vägen och måste logga in en gång till. (kanske ett fel som går att rätta till kopierade detta till problem vis serverbyte)

sture_lindberg
Medlem
#48 Skrivet: 7 Okt 2013 00:58

Logga in en gång till ?
Antingen är man väl inloggad eller också är man det inte..Rätta mej om jag har fel..

Kleimark
#49 Skrivet: 7 Okt 2013 01:02

Naturligtvis är det så. Är det här "Humorspalten" eller?

vpaavola
Medlem
#50 Skrivet: 7 Okt 2013 08:58

Jag har samma problem och ser inget humoristiskt i det.

TesseS
Medlem
#51 Skrivet: 7 Okt 2013 09:00

Jag måste också logga in då jag använder länken. Ser det varken som ett problem eller humor, mer bara som fakta.

Etelhem
Medlem
#52 Skrivet: 7 Okt 2013 09:09

Citerar: TesseS, #51:
Jag måste också logga in då jag använder länken. Ser det varken som ett problem eller humor, mer bara som fakta.

För mig funkar allting perfekt märkligt tycker jag??

tornado
Medlem
#53 Skrivet: 7 Okt 2013 09:17

Citerar: sture_lindberg, #46:
Mästerskapet (på höger sida )

Man kommer in direkt,inga konstigheter

WannabeCM
Medlem
#54 Skrivet: 7 Okt 2013 09:43

Jag måste också logga in en extra gång. Använder chrome, version 30.0.1599.69.
Inte speciellt jobbigt, men jag ser inte heller det roliga.

Kleimark
#55 Skrivet: 7 Okt 2013 10:33

Förmodligen ligger problemet i Chromiums cashning. Rensa cashen, logga in på sO -> sO-mästerskapet ->OK.

jimpan
Moderator
#56 Skrivet: 7 Okt 2013 10:58

Citerar: Kleimark, #49:
Naturligtvis är det så. Är det här "Humorspalten" eller?

Nja ser heller inget humoristiskt i att flera användare har problem efter ny server. Erik kollar!

Kleimark
#57 Skrivet: 7 Okt 2013 11:04 - Redigerad av: Kleimark

Det humoristiska låg i att om man är inloggad kan man inte logga in en gång till - vilket Sture har helt rätt i, och inte eventuella problem med den nya servern. Behöver man logga in, är man inte inloggad.

WannabeCM
Medlem
#58 Skrivet: 7 Okt 2013 11:15 - Redigerad av: WannabeCM

Har rensat cache ett flertal gånger, även direkt innan inlogg. Och man är väl inloggad om man kommer åt länkarna? Den här företeelsen kan återskapas direkt efter inlogg på huvudsidan, så det har inte med timeout eller liknande att göra.

Kleimark
#59 Skrivet: 7 Okt 2013 11:25 - Redigerad av: Kleimark

Jag gjorde precis så, men skillnaden är att jag kommer in direkt (även med Chromium).

WannabeCM
Medlem
#60 Skrivet: 7 Okt 2013 11:51 - Redigerad av: WannabeCM

även när du klickar på länkarna, t ex "Bord 1" under SO-serien eller "Se partierna" under SO-mästerskapet? Jag kommer till själva wikin, men måste där logga in på nytt så fort jag klickar på länkar för att ta mig till tabeller/partier.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!