Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Playchess
Författare Meddelande
Thunderstruck
Medlem
#1 Skrivet: 12 Maj 2012 14:45

funderar på att gå med där men efterspom det kostar pengar skulle jag värdesätta synpunkter från dem som provat. MVH Joakim

Mayo
Medlem
#2 Skrivet: 12 Maj 2012 16:02

Det är världens största sajt för schackspelande så nånting gör de tydligen rätt. Klart värt att testa, spelar du i klubb och därmed har Lask- och kanske Fiderating kommer du nog märka att den rating du "får" på Playchess är jämförbar. Det blir därmed ganska enkelt att hitta motståndare med ungefär samma spelstyrka som du. Missa inte att Sveriges Schackförbund subventionerar medlemskapet: http://www.schack.se/pdf/ssf_playchess.pdf

Har själv inte spelat så jättemycket på Playchess, utan mest på ICC (den näst största men äldsta schacksajten). Jag gillar ICC:s användargränssnitt bättre, men känner flera som tycker precis tvärtom, så det är väl en smaksak. Jag upplever spelnivån på Playchess som något högre (dvs. spelare med rating på säg 2000 upplever jag normalt som något starkare än motsvarande på ICC), men ICC verkar ha betydligt många fler titlade spelare som medlemmar varav ett fåtal från den yttersta världseliten. Dock är ICC rätt mycket dyrare men man får en del annat för pengarna också, typ videolektioner och tävlingar kommenterade av stormästare etc.

Båda är klart värda pengarna dock.

Dansbandskanalen
Medlem
#3 Skrivet: 12 Maj 2012 16:10

Chesscube

Thunderstruck
Medlem
#4 Skrivet: 12 Maj 2012 16:11

Tack för det!

Du måste logga in för att kunna posta!