Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ekonomiska Oigentligheter X-tra kongress
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>
Författare Meddelande
Mayo
Medlem
#271 Skrivet: 26 Mar 2012 20:03

Citerar: Catweazle, #294:
Är jag för konspiratorisk? Tja, kanske... men jag tycker inte att scenariot eller tidsperspektivet (i mitt inlägg # 261) är långsökt.

Jo, nog är det långsökt. Dina intryck från kongressen 2007 förstärks förvisso av protokollet därifrån (att SGS var kritisk mot IC framförallt pga Terningerhistorien) men det är lite för mycket "måhända" och "kanske" i din argumentering för att man ska ta den på allvar just nu, eller hur? Sen är väl IC knappast den ende fiende som SGS skapat sig under årens lopp, så du kanske menar att alla har gått ihop och passat på nu när skiten träffat fläkten. Isåfall lär ju Trulpen sitta med rätt mycket ingående information, som ju ändå har varit drivande i att nysta upp hela historien med ekonomiska oegentligheter.

Catweazle
Medlem
#272 Skrivet: 26 Mar 2012 20:15

Citerar: Aninfidel, #300:
"Ja, en taktik kan vara att utsätta en person (som man vill komma åt) för frestelser som man sedan kan använda mot vederbörande."

Njaa,,, jag vet inte riktigt jag.., det jag framför är väl egentligen varken ironi eller åsikt. Jag anför ett exempel på en taktik som praktiserats, inom olika typer av hierarkier, ända sedan Jesus ville slänga ut månglarna ur templet, och se hur det gick för honom!! Mitt syfte med att engagera mig i det här ärendet har hela tiden varit att försöka expandera perspektivet på ärendet. Ibland kan sanningen om saker och ting finnas en bit bortom det uppenbara!? De allra farligaste människorna är ofta de som är helt bombsäkra på att de befinner sig i ljuset!!

Catweazle
Medlem
#273 Skrivet: 26 Mar 2012 20:22 - Redigerad av: Catweazle

Citerar: Mayo, #271:
Sen är väl IC knappast den ende fiende som SGS skapat sig under årens lopp

De´va´som fan! Det var mycket intressant! Vilka är de andra fiender som SGS har skaffat sig under årens lopp då?

Mayo
Medlem
#274 Skrivet: 26 Mar 2012 20:31

Citerar: Catweazle, #273:
De´va´som fan! Det var mycket intressant!Vilka är de andra fiender som SGS har skaffat sig under årens lopp då?

Tänker inte gå in på det här, skickar dig ett mess istället.

Catweazle
Medlem
#275 Skrivet: 26 Mar 2012 20:55

Jo, nog är det långsökt

Nej, jag vidhåller min uppfattning att det inte behöver vara långsökt.
det är lite för mycket "måhända" och "kanske" i din argumentering för att man ska ta den på allvar just nu

Mitt syfte är inte att leda någonting i bevisning. Jag vill bara varna för alltför stor tvärsäkerhet i ärendet. Saker och ting är inte altid så entydiga som det kan te sig vid en första anblick. Där för använder jag uttryck som kanske och måhända.
eller hur?

Nej, jag ellerhurar inte. Varför skall vi ta din argumentation på allvar när du referar till presumtiva fiender till SGS, som du inte namnger, vare sig här i forumet eller i "mess" till mig? Är inte det lite falsk argumentation?

Aninfidel
Medlem
#276 Skrivet: 26 Mar 2012 20:56

Citerar: Catweazle, #272:
Jag anför ett exempel på en taktik som praktiserats, inom olika typer av hierarkier, ända sedan Jesus ville slänga ut månglarna ur templet, och se hur det gick för honom!!

Jämförelsen med Jesus känns ungefär lika långsökt som dina konspirationsteorier. Om det är så att anklagelserna stämmer är det så det ett komiskt "försvar" att påstå en någon "lurade dig" att förskingra hundratusentals kronor per år.

Konstaterar bara att du och Knightrider konsekvent försöker lägga någon sorts dimridå framför anklagelserna, men jag gissar att ni gömmer er bakom anonymitet och oavsett det är det kanske inte så relevant att föra den diskussionen här.

Mayo
Medlem
#277 Skrivet: 26 Mar 2012 21:07 - Redigerad av: Mayo

Citerar: Catweazle, #275:
Nej, jag vidhåller min uppfattning att det inte behöver vara långsökt.

Mitt syfte är inte att leda någonting i bevisning. Jag vill bara varna för alltför stor tvärsäkerhet i ärendet. Saker och ting är inte altid så entydiga som det kan te sig vid en första anblick. Där för använder jag uttryck som kanske och måhända.

Lyft blicken och fråga dig vad IC kan tjäna på historien. Vad vet du om hans prestige? Varför vänta fem år innan att slå till, kan någon vara så långsint när det handlar om något så "litet" som schack? Det finns knappast något ekonomiskt intresse (kan uppfattas som ironiskt, men ändå).

Nej, jag ellerhurar inte. Varför skall vi ta din argumentation på allvar när du referar till presumtiva fiender till SGS, som du inte namnger, vare sig här i forumet eller i "mess" till mig? Är inte det lite falsk argumentation?

Svara på mitt mess istället. Jag frågade bl.a. vem du är, det är lite väl bekvämt att anonymt framföra allehanda konspirationsteorier grundade på något som inte ens kan kallas indicier. Dessutom skrev jag till dig varför jag inte är bekväm med att prata vitt och brett i ett öppet forum. Men ok, ang fiender, se Trulpens inlägg #258 (tror jag det var) istället. Eller varför inte inlägget på schacksnack från ordföranden på extrakongressen.

Catweazle
Medlem
#278 Skrivet: 26 Mar 2012 21:07

Citerar: Aninfidel, #276:
Om det är så att anklagelserna stämmer

Just det, Herr hedning. OM anklagelserna stämmer! OM!

Aninfidel
Medlem
#279 Skrivet: 26 Mar 2012 21:14

Citerar: Catweazle, #278:
Just det, Herr hedning. OM anklagelserna stämmer! OM!

Det är riktigt, så formulerade jag mig. Förhoppningsvis får en rätt avgöra detta slutgiltigt, men det är klart, det är tydligt för alla att se att det inte ser så ljust ut.

Din personliga inställning är också tydlig, likaså att du verkar vilja fortsätta vara anonym.

knightrider
Moderator
#280 Skrivet: 26 Mar 2012 21:33

Citerar: Aninfidel, #279:
Förhoppningsvis får en rätt avgöra detta slutgiltigt,

Tvivlar på det.....sätter en hundring på att förundersökningen blir nedlagd.
Någon som sätter emot?
Ordf o kassörens agerande har ju sanktionerats av styrelse o kongress/årsmöte under ett antal år.

PlippyPloppyCheesenose
Medlem
#281 Skrivet: 26 Mar 2012 21:39

Nej det har det inte. Det antogs regler 2009 som man brutit mot.

knightrider
Moderator
#282 Skrivet: 26 Mar 2012 21:43

Citerar: PlippyPloppyCheesenose, #281:
Det antogs regler 2009 som man brutit mot.

Det upptäckte man efter 3 år?

IngoBingo
Medlem
#283 Skrivet: 26 Mar 2012 21:50

Det vadet tar jag inte! Däremot verkar det troligt att SGS har gjort bort sig för gott i svenskt scackliv. Men vem vet? I Göteborg förekom en liknande historia på 80-talet, men skojaren ifråga tilläts komma tillbaka. Några år senare var han (minst sagt) inblandad i Jan Wettfors död. Se http://www.skkanraterna.se Klicka på klubbhistoria och sen Jan Wettfors,

Catweazle
Medlem
#284 Skrivet: 26 Mar 2012 21:53

Citerar: Aninfidel, #279:
du verkar vilja fortsätta vara anonym.

Ett underligt symptom är indicerat här!? En del tycks ha fått för sig att det jag har framfört i den här saken behöver styrkas med min identitet!? Tja, ok då. Mitt namn är Enok Enhalv och därmed sagt så har alla kverulanter låtit sig övertygas om att man inte skall förhasta sig när det gäller att döma andra på rykten och skvaller. Det var ju skönt att det var utrett och klart!

Nesse
Medlem
#285 Skrivet: 26 Mar 2012 22:07

Citerar: Catweazle, #284:
Mitt namn är Enok Enhalv

Finns ingen med det namnet i Sverige.

knightrider
Moderator
#286 Skrivet: 26 Mar 2012 22:09

Citerar: IngoBingo, #283:
Däremot verkar det troligt att SGS har gjort bort sig för gott i svenskt scackliv.

Håller med....

Barbossa
Medlem
#287 Skrivet: 26 Mar 2012 22:09

Vad är det för fel med att vara anonym så länge man håller sig till rikets lagar?

sture_lindberg
Medlem
#288 Skrivet: 26 Mar 2012 22:12

Citerar: Barbossa, #287:
Vad är det för fel med att vara anonym så länge man håller sig till rikets lagar?

Verkar lite fegt att gömma sej bakom sin anonymitet tycker i alla fall jag
Och säkert många andra.

knightrider
Moderator
#289 Skrivet: 26 Mar 2012 22:13

Citerar: Nesse, #285:
Finns ingen med det namnet i Sverige.

Hittade ingen Nesse heller...

Barbossa
Medlem
#290 Skrivet: 26 Mar 2012 22:15

Du är inte mycket för integritet, Sture. Tycker du även att man ska slopa anonymiteten vid riksdagsvalen osv. ?

sture_lindberg
Medlem
#291 Skrivet: 26 Mar 2012 22:22

Citerar: Barbossa, #290:
Tycker du även att man ska slopa anonymiteten vid riksdagsvalen osv. ?

Stor skillnad anser jag ..

Men på en spelsite som SO så fattar jag inte alls varför man behöver vara anonym.
Är det av rädsla att "göra bort sej" i partierna som är den avgörande faktorn ??

Aninfidel
Medlem
#292 Skrivet: 26 Mar 2012 22:25

Citerar: Barbossa, #290:
Du är inte mycket för integritet, Sture. Tycker du även att man ska slopa anonymiteten vid riksdagsvalen osv. ?

Det här är förhoppningsvis en saklig diskussion för att bygga upp förtroendet för organiserad schack i Stockholm. Om man inte vågar stå för sina åsikter utan att gömma sig bakom anonymitet så är åsikterna i mina ögon inte mycket värda.

sture_lindberg
Medlem
#293 Skrivet: 26 Mar 2012 22:28

Citerar: Aninfidel, #292:
så är åsikterna i mina ögon inte mycket värda.

Håller fullständigt med..

Aninfidel
Medlem
#294 Skrivet: 26 Mar 2012 22:29

Citerar: Catweazle, #284:
Tja, ok då. Mitt namn är Enok Enhalv...

Och vad är din koppling till SGS om någon?

Barbossa
Medlem
#295 Skrivet: 26 Mar 2012 22:31

Citerar: Aninfidel, #292:

Det här är förhoppningsvis en saklig diskussion för att bygga upp förtroendet för organiserad schack i Stockholm. Om man inte vågar stå för sina åsikter utan att gömma sig bakom anonymitet så är åsikterna i mina ögon inte mycket värda.

Min uppfattning är att när man är anonym så kommer åsikterna fram, för det blir ju så jobbigt när man inte är anonym och får kritik...Dessutom så tror jag att man är anonym pga. alla skojare och sjuka människor här ute i zyberrymden.

sture_lindberg
Medlem
#296 Skrivet: 26 Mar 2012 22:33

Citerar: Barbossa, #295:
för det blir ju så jobbigt när man inte är anonym och får kritik

Kallas inte det feghet ?

Nesse
Medlem
#297 Skrivet: 26 Mar 2012 22:34

Citerar: sture_lindberg, #291:
Men på en spelsite som SO så fattar jag inte alls varför man behöver vara anonym.
Är det av rädsla att "göra bort sej" i partierna som är den avgörande faktorn ??

Kan bli mycket snack på schackklubben efteråt. Vi vet att många inom klubbsverige sitter och läser vad som skrivs i forumet.

sture_lindberg
Medlem
#298 Skrivet: 26 Mar 2012 22:36

Citerar: Nesse, #297:
Vi vet att många inom klubbsverige sitter och läser vad som skrivs i forumet.

jaha och ?
Är det något att vara rädd för ?

Aninfidel
Medlem
#299 Skrivet: 26 Mar 2012 22:37

Citerar: Nesse, #297:
Kan bli mycket snack på schackklubben efteråt. Vi vet att många inom klubbsverige sitter och läser vad som skrivs i forumet.

Men för att förändra något måste man väl våga ta en diskussion? Eller ska man bara ut och vädra sina åsikter och låtsas att man står för någonting?

Barbossa
Medlem
#300 Skrivet: 26 Mar 2012 22:38

Citerar: sture_lindberg, #296:
Kallas inte det feghet ?

Du är lite lost Sture. Jag använde ironi för att påvisa att åsikter kommer bäst fram när man har rätt att vara anonym.

<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.