Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ekonomiska Oigentligheter X-tra kongress
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#301 Skrivet: 26 Mar 2012 22:40

Citerar: Barbossa, #330:
Du är lite lost Sture. Jag använde ironi f

Hur vet jag när du använder dej av ironi ?
Du gör det inte speciellt ofta.
Säg gärna till nästa gång du gör det tack

Nesse
Medlem
#302 Skrivet: 26 Mar 2012 22:41

Citerar: sture_lindberg, #328:
jaha och ?
Är det något att vara rädd för ?

Att som enskild klubbmedlem gå ut och kritisera förbundet på ett internetforum är inte smartaste.

sture_lindberg
Medlem
#303 Skrivet: 26 Mar 2012 22:45

Och att vara helt anonym på en schacksite är helt meningslös.
Vem bryr sej om anonyma skrivelser..

Aninfidel
Medlem
#304 Skrivet: 26 Mar 2012 22:46

Citerar: Nesse, #302:
Att som enskild klubbmedlem gå ut och kritisera förbundet på ett internetforum är inte smartaste.

Det är ett schackförbund i Sverige vi pratar om? Vad ska man vara orolig för menar du?

Barbossa
Medlem
#305 Skrivet: 26 Mar 2012 22:47

Sture, vad skulle du vilja säga till SGS om han bjudit över dig på en kopp med riktigt gött kaffe en söndags förmiddag?

sture_lindberg
Medlem
#306 Skrivet: 26 Mar 2012 22:50

[quote=Barbossa, #305:]Sture, vad skulle du vilja säga till SGS om han bjudit över dig på en kopp med riktigt gött kaffe en söndags förmiddag?[/quot

Inget specielt innan eventuell rätteång har varit.
Du då?
JAG brukar ha som regel att inte dömma människor i förväg..

Kleimark
#307 Skrivet: 26 Mar 2012 22:53

Citerar: Aninfidel, #304:
Det är ett schackförbund i Sverige vi pratar om? Vad ska man vara orolig för menar du?

Helt rätt. Vissa tycks tro att det här är Nordkorea. I Sverige däremot gäller yttrandefrihet.

Barbossa
Medlem
#308 Skrivet: 26 Mar 2012 22:54

Jag hade tackat för sällskapet och den enkla tillställningen. Vi hade kunnat diskutera allt mellan himmel och jord och kanske gått ut på en barrunda för SSF:s räkning.

Kleimark
#309 Skrivet: 26 Mar 2012 22:56

Du får väl bjuda hem honom då.

Barbossa
Medlem
#310 Skrivet: 26 Mar 2012 22:59

Har bara samtalat med honom ett fåtal gånger, trevlig man det där.

Aninfidel
Medlem
#311 Skrivet: 26 Mar 2012 23:01 - Redigerad av: Aninfidel

Om den allmänna åsikten är att man ska stå i givakt och inte kritisera förbundet så är det nästan att jag förstår om man som ordförande beter sig självsvåldigt.

Nesse
Medlem
#312 Skrivet: 26 Mar 2012 23:18

Citerar: Kleimark, #307:
Helt rätt. Vissa tycks tro att det här är Nordkorea. I Sverige däremot gäller yttrandefrihet.

Sverige är en demokratur

http://www.tryckfrihet.com/

PlippyPloppyCheesenose
Medlem
#313 Skrivet: 27 Mar 2012 13:23

Citerar: sture_lindberg, #303:

sture_lindberg
Medlem
#314 Skrivet: 27 Mar 2012 13:38

Citerar: PlippyPloppyCheesenose, #313:
Citerar: sture_lindberg, #303:

Och det roliga var ?

karpov_jr
Medlem
#315 Skrivet: 27 Mar 2012 14:15

Jag föredrar att vara "anonym", vill man inte exponeras allt för mkt idag (internet) så torde det vara ett giltigt förhållningssätt. Det finns trots allt en hel del "lätt störda" personer i Sverige... vem vet vad de kan störa sig på och sedan hitta på någon mindre trevlig aktivitet av det mer destruktiva slaget...

G_arvid
Medlem
#316 Skrivet: 27 Mar 2012 15:20

Om man diskuterar sakligt och för fram sakargument förstår jag inte varför argumenten skulle vara mindre värda för att den som för fram dem är anonym.

PlippyPloppyCheesenose
Medlem
#317 Skrivet: 27 Mar 2012 16:33

Citerar: sture_lindberg, #314:
Och det roliga var ?

Att du fortfarande inte förstår att det inte behöver finnas något identifierande samband mellan tecken i en ruta på en internetsajt (ett namn i det här fallet) och personen som skriver dem.

Alla är anonyma - "Sture Lindberg" är lika anonymnt som "tasfw nmjdaf"

Kleimark
#318 Skrivet: 27 Mar 2012 16:40

Rättare sagt, ingen är anonym på den här sajten. Det går med ganska stor säkerhet identifiera samtliga på sajten.

PlippyPloppyCheesenose
Medlem
#319 Skrivet: 27 Mar 2012 17:21 - Redigerad av: PlippyPloppyCheesenose

Hmm, Tor som vår kära Stefan Stenkvist använder skapar nog ett rätt bra skydd. Vi använder det på jobbet i vissa applikationer. Men det ligger ju utanför ämnet.

Kleimark
#320 Skrivet: 27 Mar 2012 17:34

Det är klart att du kan tunnla, men gör du inte det, så.

Fairlane
Medlem
#321 Skrivet: 28 Mar 2012 14:56

Spekulationerna om att det ligger gammalt groll från 2007 års kongress bakom det som hänt är förvisso intressanta, men jag tror inte särskilt mycket på dem.

På den kongressen var SGS kritisk mot IC, men det var han knappast ensam om. Det var många fler som var, varav några som idag sitter i styrelsen för StSF. Stockholmarna i allmänhet var på samma sida som SGS. Den framlagda konspirationsteorin bygger alltså på att personer som stod IC nära skulle lurat SGS att representera utan att middagsgästerna varit närvarande, åka på resor till utlandet och skicka räkningen till förbundet, ringa för hiskeliga summor, parkera fel och låta förbundet betala böterna etc etc.

Ärligt talat, SGS är inte så korkad att han blir lurad till sådana saker. IC är inte heller en individ som skulle göra en sådan sak, enligt den bild jag har av honom (då var jag ändå för att han skulle avgå). Gör man en hälften av det ovan så gör man det inte för att man blivit lurad till det. Man gör det för att man anser sig förtjäna det.

Jag var själv på kongressen 2007 och har varit på några fler. Jag behåller min anonymitet här, men är självklart inte anonym vid andra tillställningar. Om det betyder mina inlägg inte har något värde för någon, så får det väl vara så. De enda namn som säger mig något i den här diskussionen är Bo Berg och Trulpen. Övriga har jag ingen aning om vilka de är. Trulpens namn är mer avslöjande för vem han är än om en person kommer in och säger att han heter Johan Andersson, som det finns massor med människor som heter.

sture_lindberg
Medlem
#322 Skrivet: 28 Mar 2012 15:17

Citerar: PlippyPloppyCheesenose, #317:
Att du fortfarande inte förstår att det inte behöver finnas något identifierande samband mellan tecken i en ruta på en internetsajt (ett namn i det här fallet) och personen som skriver dem.

Alla är anonyma - "Sture Lindberg" är lika anonymnt som "tasfw nmjdaf"

Det är bara att söka upp sture lindberg på Facebook så märker du att mitt namn är "riktigt "-- Däremot tor jag inte att man hittar "tasfw nmjdaf " där.....

chessexplorer
Medlem
#323 Skrivet: 28 Mar 2012 15:27

jag hade ingen aning om att alla på Facebook fanns på riktigt. Jag visste att de flesta gjorde det, men jag trodde att några var påhittade.

sture_lindberg
Medlem
#324 Skrivet: 28 Mar 2012 15:40

Hur som haver finns JAG där..Och då är jag således inte anonym. Det var min "poäng" med inlägg 322.

karpov_jr
Medlem
#325 Skrivet: 28 Mar 2012 15:55

Hm, hur är SO's policy vad gäller PUL? Vad lagras och varför och i vilket syfte? Bör man begära utdrag?

Mayo
Medlem
#326 Skrivet: 28 Mar 2012 16:00

Citerar: sture_lindberg, #322:
Det är bara att söka upp sture lindberg på Facebook så märker du att mitt namn är "riktigt "-- Däremot tor jag inte att man hittar "tasfw nmjdaf " där.....

Det är väl också bara att googla på ett namn tillsammans med ordet schack, så poppar vederbörande upp i en klubbs ratinglista nånstans i Sverige. Det räcker väl? Plippys båda namn (dvs. Plippy och Elbis) är väl från Sandman-böckerna, och jag håller inte det emot honom, jag gillar Neil Gaiman som författare jag också.

PlippyPloppyCheesenose
Medlem
#327 Skrivet: 28 Mar 2012 16:13

Citerar: sture_lindberg, #322:

Jag vet - du VILL inte förstå ...
Det är inte mycket man kan göra åt människor som inte vill förstå utan alltid vill få sista ordet hur fåniga orden än är ...

sture_lindberg
Medlem
#328 Skrivet: 28 Mar 2012 16:13

Citerar: Mayo, #326:
Det är väl också bara att googla på ett namn tillsammans med ordet schack, så poppar vederbörande upp i en klubbs ratinglista nånstans i Sverige. Det räcker väl?

Ja det räcker om man är, eller har varit medlem i en schackklubb ja.

men alla här på SO är ju knappast klubbspelare.

jag drar till med en vild gissning då jag gissar att ca 30 procent är eller har varit klubbspelare här på SO.
Knappast fler i alla fall.

PlippyPloppyCheesenose
Medlem
#329 Skrivet: 28 Mar 2012 16:15

Citerar: Mayo, #326:
Plippys båda namn (dvs. Plippy och Elbis) är väl från Sandman-böckerna

Jepp
Det är till och med samma "person".

sture_lindberg
Medlem
#330 Skrivet: 28 Mar 2012 16:17

Citerar: PlippyPloppyCheesenose, #327:
Jag vet - du VILL inte förstå ...

Jo jag förstår exakt det du skriver
Men därför finns det ingen anledning att hålla med dej,då jag anser du har helt fel.
Enligt mitt sätt att se på saken en viss skillnad.

<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.