Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Stegen
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
rödingen
Medlem
#1 Skrivet: 4 Jan 2012 13:39

Jag vill rikta två uppmaningar till er alla
(1) Om någon har för avsikt att lämna stegen, gör inte detta precis innan ett parti avslutas. Jag spelade ett långt parti och vann. Men min motspelare lämnade stegen så att avancemanget uteblev. Det förtar tjusningen med att spela i stegen. Det är inte kul.
(2) En annan uppmaning gäller att försöka göra ngt drag och inte vänta 2 dagar 23 timmar och 59 minuter innan ens första motdraget görs. Det känns nonchalant mot den som utmanat.

sture_lindberg
Medlem
#2 Skrivet: 4 Jan 2012 15:16

Citerar: rödingen, #1:
Men min motspelare lämnade stegen så att avancemanget uteblev

Det hände mej också -Jag utmanade den som låg etta.Och hade alltså hamnat på första plats på Stegen normalt sätt.
Men nu var det bara så att den som låg etta hoppade av stegen innan han gav upp mot mej..Tack vare detta så kom jag aldrig upp på min förtjänta förstaplats.
Jag mejlade honom och frågade varför han gjorde så..Och han svarade då att han ville börja om från början i stegen..

Hansenx5
Medlem
#3 Skrivet: 4 Jan 2012 15:20

Total mangel på respekt for modstanderen og spillet...

sture_lindberg
Medlem
#4 Skrivet: 4 Jan 2012 15:25

Jo jag tyckte han var riktigt osportslig som gjorde så..

PlippyPloppyCheesenose
Medlem
#5 Skrivet: 4 Jan 2012 15:38

I sanning mycket dålig stil.

xSlaktarnx
Medlem
#6 Skrivet: 4 Jan 2012 16:01

Hej, jag är den spelaren som Rödingen spelade mot. Men jag förstår inte riktigt vad jag gjorde fel? Jag gav upp partiet, lämnade sen stegen, precis i den ordningen. Är det verkligen mitt fel ifall Schackonline inte registrerar det som en vinst? Förlåt, men jag har svårt för att känna dåligt samvete för det här när det inte alls var min mening att förstöra för honom. Så tyck vad ni vill, men jag gav honom en vinst och trodde att han skulle hamna för mig i listan. Prata med moderatorerna och kolla varför han inte avancerade istället.

Landroval
Medlem
#7 Skrivet: 4 Jan 2012 16:05

xSlaktarnx: Förmodligen är det så att du lämnade stegen innan stegen hunnit uppdaterats. Detta sker var 20e minut. Ger du upp o lämnar stegen inom samma period där kommer det inte registreras. Förstår att du inte kände till detta o ingen skugga faller över dig efter denna förklaring.

sture_lindberg
Medlem
#8 Skrivet: 4 Jan 2012 16:08

Citerar: xSlaktarnx, #6:
Jag gav upp partiet, lämnade sen stegen, precis i den ordningen

I den ordning som du utförde sakerna ser jag inget fel i det hela nej..

Värre när dom lämnar stegen och sen ger upp,som i mitt fall ovan.

xSlaktarnx
Medlem
#9 Skrivet: 4 Jan 2012 16:09

Ja, det hade jag inte en aning om tyvärr!

xSlaktarnx
Medlem
#10 Skrivet: 4 Jan 2012 16:12

Men nu ser jag att det står där. Ska tänka på det om jag nånsin får för mig att ställa mig i Stegen igen.

Kleimark
#11 Skrivet: 4 Jan 2012 16:18

Citerar: sture_lindberg, #8:
Värre när dom lämnar stegen och sen ger upp,som i mitt fall ovan.

Det spelar ingen roll vilken ordning det sker, om de sker direkt efter varandra. Om man ger upp partiet och sedan lämnar stegen, kommer samma sak att ske. Ger man upp partiet och sedan väntar tills stegen har uppdaterats och sedan ger upp, då tjänar motståndaren placering och inte annars.

sture_lindberg
Medlem
#12 Skrivet: 4 Jan 2012 16:24

Citerar: Kleimark, #11:
Ger man upp partiet och sedan väntar tills stegen har uppdaterats och sedan ger upp, då tjänar motståndaren placering och inte annars.

Då finns chansen för motståndaren att avancera ja.

Men finns denna chans verkligen om dom lämnar stegen..och SEDAN ger upp?

Kleimark
#13 Skrivet: 4 Jan 2012 16:31

Nej, men chansen i det första fallet är minimal. Så det är ingen reell skillnad.

rödingen
Medlem
#14 Skrivet: 4 Jan 2012 17:07

Käre slaktarn. Jag valde att inte nämna dig vid namn. Men Då Du trädde fram, kan jag bara säga : Jag litar på dig. Vi lär oss hela tiden. Ha det bäst.

xSlaktarnx
Medlem
#15 Skrivet: 4 Jan 2012 18:28

Lycka till i Stegen nu rödingen!

Dansbandskanalen
Medlem
#16 Skrivet: 5 Jan 2012 13:52

Ny i stegen är jag! Målet är top100 top50 top10

Hansenx5
Medlem
#17 Skrivet: 5 Jan 2012 15:59

Ser ud som en god strategi, så er det bare at udføre det i praksis...

Nesse
Medlem
#18 Skrivet: 6 Jan 2012 12:17

Hur gör jag om jag vill utmana fler ?

botes
Medlem
#19 Skrivet: 6 Jan 2012 12:19

Citerar: Nesse, #18:
Hur gör jag om jag vill utmana fler ?

I stegen går det bara att utmana 2 andra och bli utmanad av 2 andra alltså kan du *bara* spela 4 stegpartier åt gången

Nesse
Medlem
#20 Skrivet: 6 Jan 2012 12:24

okej

jag ligger på plats 319 nu , när kommer jag in bland top-10 folket med Sture och gänget ?

botes
Medlem
#21 Skrivet: 6 Jan 2012 12:27

Citerar: Nesse, #20:
jag ligger på plats 319 nu , när kommer jag in bland top-10 folket med Sture och gänget ?

Det kan ta lång tid själv har jag gått ur stegen flera gånger och börjat från bottnen igen det brukar ta mellan 8 månader till 1 år att gå från bottnen till första plaseringen .

___o0o___
Medlem
#22 Skrivet: 6 Jan 2012 13:21

Citerar: botes, #21:
Det kan ta lång tid själv har jag gått ur stegen flera gånger och börjat från bottnen igen det brukar ta mellan 8 månader till 1 år att gå från bottnen till första plaseringen .

Ja, det stämmer bra. Med mina tidigare nick "ETTA_på_STEGEN" och "randomize" tog det 1 år respektive 6 månader. Det kan förstås gå ännu snabbare, men då måste man ha stor tur. Exempelvis att precis innan man vinner över en spelare har han precis tagit ett rejält kliv upp. På så sätt kan man röra sig mycket snabbt uppåt. Men som sagt, då måste man ha ordentligt med tur.

botes
Medlem
#23 Skrivet: 6 Jan 2012 13:54

Citerar: ___o0o___, #22:
Ja, det stämmer bra. Med mina tidigare nick "ETTA_på_STEGEN" och "randomize" tog det 1 år respektive 6 månader. Det kan förstås gå ännu snabbare, men då måste man ha stor tur. Exempelvis att precis innan man vinner över en spelare har han precis tagit ett rejält kliv upp. På så sätt kan man röra sig mycket snabbt uppåt. Men som sagt, då måste man ha ordentligt med tur.

Oftast undviker *dom* dock att göra så av taktiska skäll men det händer ju ibland att man kan avancera snabbt uppåt på det sättet.

botes
Medlem
#24 Skrivet: 7 Jan 2012 07:49

Hur kan det komma sig att en spelare hallykat förlorar gång på gång partier i stegen men ändå är av-registerad? Dessa spelare som vinner mot *honom* går ju alltid in på topp 10 på stegen ?? Finns det ett bra svar på frågan ??

farbrorjo
Medlem
#25 Skrivet: 7 Jan 2012 10:54

Citerar: botes, #24:
Finns det ett bra svar på frågan ??

Nej, det gör det inte - helt klart rör det sig om något tekniskt fel, för denne "spökanvändare" borde vara helt borta ur systemet för länge sedan. Jag har meddelat erik så att han ska kunna rätta till det hela.

botes
Medlem
#26 Skrivet: 7 Jan 2012 10:56

Citerar: farbrorjo, #25:
Nej, det gör det inte - helt klart rör det sig om något tekniskt fel, för denne "spökanvändare" borde vara helt borta ur systemet för länge sedan. Jag har meddelat erik så att han ska kunna rätta till det hela.

En sk bugg antar jag ?

farbrorjo
Medlem
#27 Skrivet: 7 Jan 2012 11:00

Jo, det kan man lugnt säga...

Kleimark
#28 Skrivet: 7 Jan 2012 11:14 - Redigerad av: Kleimark

Citerar: botes, #26:
En sk bugg antar jag ?

Nej det är Erik, som har lagt in en metod som gör så här, för att se hur alla reagerar.

botes
Medlem
#29 Skrivet: 9 Jan 2012 13:53

Hej!
'
Nu var det Sture som vann mot hallykat som inte existerar hur kan någon spela och vinna på tid och sedan avancera till topp 10 på stegen pga det? Killen/tjejen existerar ju inte ??

sture_lindberg
Medlem
#30 Skrivet: 9 Jan 2012 14:08

Jag bara utmande honom,han låg på 10e plats.Men han gjorde inget drag.

. 1 . 2 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!