Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Uppsala öppna
Författare Meddelande
häälge
Medlem
#1 Skrivet: 19 Nov 2011 20:44 - Redigerad av: häälge

Thor Sverrir leder Uppsala öppna efter första dagen,,imponerande var lite för snabb,,det är en rond kvar idag

sture_lindberg
Medlem
#2 Skrivet: 19 Nov 2011 22:53

Han ligger 4a.

Kleimark
#3 Skrivet: 19 Nov 2011 22:54

Han satsar väl på att vinna igen. Det borde du också göra Sture.

sture_lindberg
Medlem
#4 Skrivet: 19 Nov 2011 22:59

jag är rankad på 37 plats..får nog vara glad om jag kommer bättre än min
rank.

Kleimark
#5 Skrivet: 19 Nov 2011 23:05

Äsch, sådana bagateller är väl inget att bry sig om. Alingsåskillen är väl inte heller särskilt högt rankad för den delen.

sture_lindberg
Medlem
#6 Skrivet: 19 Nov 2011 23:06

Citerar: Kleimark, #5:
Alingsåskillen

vilken menar du?

Kleimark
#7 Skrivet: 19 Nov 2011 23:07

Sverrir Thor.

sture_lindberg
Medlem
#8 Skrivet: 19 Nov 2011 23:09

han har 1988
jag har 1767.Så lite skillnad är det ju.

Martin_Lokander
Medlem
#9 Skrivet: 19 Nov 2011 23:41

Personligen satsar jag sällan på ett konkret mål som t.ex. "vinna turneringen".
Skapar onödig inre press.

Istället, om målet är att göra det bästa draget i varje ställning , då når man framgång.

Och Sture, du kan ju alltid hoppas på att någon motståndare kliver in i Sveshnikov. Finns ju ett flertal 2800-spelare som gjort det misstaget.

sture_lindberg
Medlem
#10 Skrivet: 19 Nov 2011 23:45

Citerar: Martin_Lokander, #9:
Och Sture, du kan ju alltid hoppas på att någon motståndare kliver in i Sveshnikov.

Ingen som spelar detta... Dom vet nog de flesta att jag vinner

Men någon gång ska jag väl kunna ha tur att dom spelar det.

Svedjeholmen
Medlem
#11 Skrivet: 20 Nov 2011 10:15

Citerar: häälge, #1:
Thor Sverrir leder Uppsala öppna efter första dagen,,imponerande var lite för snabb,,det är en rond kvar idag

Sverrirr är i kanonform. För någon helg sedan van hann Björkstadsschacket i Umeå

häälge
Medlem
#12 Skrivet: 20 Nov 2011 10:27

Citerar: Svedjeholmen, #11:
Sverrirr är i kanonform. För någon helg sedan van hann Björkstadsschacket i Umeå

Ja det är han Ja han är skitduktig,,dom flesta av oss på den här sidan,som har högre ranking på So än Sverrir,inklusive mig själv,skulle inte han en chans att göra dom resultaten som han gör ute på tuneringar,Undra hur dom höga rankintalen på den sidan kommer till, Inte är alla grundad på schackkunnande heller,möjligtvis motorkunnande...

Svedjeholmen
Medlem
#13 Skrivet: 20 Nov 2011 10:40

Citerar: häälge, #12:
Ja det är han Ja han är skitduktig,,dom flesta av oss på den här sidan,som har högre ranking på So än Sverrir,inklusive mig själv,skulle inte han en chans att göra dom resultaten som han gör ute på tuneringar,

Jag kan liksom dig Häälge säga att jag inte skulle kunna göra de resultat Sverrir gör i närschack. Jag brukar oxå ha högre ranking än honom här på SO men anser mig absolut inte vara en bättre schackspelare.

sture_lindberg
Medlem
#14 Skrivet: 20 Nov 2011 19:35

Jag håller med Häälge och Svejeholmen helt.

Men det finns blixtschack,snabbschack,närschack,och korrschack-
Vissa är bättre än andra på de olika variantrarna av schack.Alla har sina olika favoriter.

Träffade för övrigt Sverrirr i Uppsala ,en riktigt trevlig kille

Gabriel_Tidestav
Medlem
#15 Skrivet: 20 Nov 2011 20:05

Han är islänning, va? Var en himla massa sådana där, har jag för mig...

Sen får ju nämnas att tävlingen inte längre heter Uppsala Öppna DM utan Uppsala Möte. (Undrar om jag kan skapa debatt nu. Hehe.)

Själv tog jag två poäng i Novemberslaget vilket jag inte är särksilt nöjd med... Spelade dåligt, förutom när jag slog en 1500-spelare i första ronden... Hehe...

sverrirthor
Medlem
#16 Skrivet: 20 Nov 2011 22:10

Att kika in på sO's diskussionsforum är lika kul som att ha födelsedag på Facebook. Tack för era komplimanger, de värmer. Tyvärr blev det inga fler poäng för min del i Uppsala Möte. Efter två tuffa partier mot 2200+ spelare som jag till slut förlorade i rond 5 och 6 fanns det inte mycket ork och spellust kvar i rond sju.

Jag är ändå nöjd med min insats. Jag spelade på toppborden hela turneringen och slog en 2300+ spelare i långparti. Prestationsrating på 2177 vilket är högre än i Umeå.

mvh

Sverrir

sverrirthor
Medlem
#17 Skrivet: 21 Nov 2011 12:37

Glömde en sak: Sture är också en mycket trevlig kille

Svedjeholmen
Medlem
#18 Skrivet: 26 Nov 2011 10:33

Ja det skulle vara kul att träffa er. Hade funderingar på att spela weekendturneringen i Västerås i sommras men det blev inte av. Närschack får vänta lite för min del. Kanske kan jag spela weekend i Falun i sommar eller bara åka förbi och titta lite. Isåfall träffs vi över en kopp kaffe!

sture_lindberg
Medlem
#19 Skrivet: 26 Nov 2011 12:53 - Redigerad av: sture_lindberg

Jo vi ses i falun..Skulle vara jätteskoj

Du måste logga in för att kunna posta!