Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / undrar bara
Författare Meddelande
martini
Medlem
#1 Skrivet: 22 Jul 2011 23:46

seriöst, varför e man inloggad när man ändå inte drar

Ghaban
Medlem
#2 Skrivet: 23 Jul 2011 00:06

Man kanske fortfarande funderar på vilket drag man ska göra? Har man tre dagar per drag så gör man gott i att utnyttja dem om man känner att man behöver det. Vill du spela blixt har du kommit till fel ställe tror jag

KjelleKarlsson
Medlem
#3 Skrivet: 23 Jul 2011 02:12

Tror att en del är inloggade men gör annat istälet. Alternativt funderar på ett annat parti istället. Många har mer än tio partier igång och tar man 3 minuter per parti är det 27 innan man ens tittar på det sista...

Gabriel_Tidestav
Medlem
#4 Skrivet: 23 Jul 2011 07:07

Jag har även fattat det som att man inte står som utloggad direkt fast man har stängt webbläsaren...

Flyer
Medlem
#5 Skrivet: 23 Jul 2011 09:19

Citerar: Gabriel_Tidestav, #4:
Jag har även fattat det som att man inte står som utloggad direkt fast man har stängt webbläsaren...

Du måste trycka på "logga ut" för att verkligen loggas ut, det räcker inte med att stänga webbläsaren.

Och angående frågeställningen så har i alla fall jag oftast en massa fönster uppe. Ett av dem är SO, men den mesta tiden spenderar jag på något annat forum, på en tidningssida etc. Dessutom kan man ju göra annat i verkliga livet medans man är inloggad och bara gå och titta på datorn någon gång ibland.

Ghaban
Medlem
#6 Skrivet: 23 Jul 2011 10:13

För mig kan det vara så att en ställning i ett parti kan vara så komplex att jag helt enkelt inte känner att jag orkar ta itu med den just då utan lämnar den till senare när jag har lite mer tid eller då jag är ifred. Händer ju ganska ofta att jag sitter och spelar på universitetet, tåget, ja överallt helt enkelt, och då kan det vara svårt att komma till ro så att säga.

Pulversläckaren
Medlem
#7 Skrivet: 24 Jul 2011 12:08

Citerar: Ghaban, #6:
För mig kan det vara så att en ställning i ett parti kan vara så komplex att jag helt enkelt inte känner att jag orkar ta itu med den just då utan lämnar den till senare när jag har lite mer tid eller då jag är ifred.

Exakt. Jag har märkt att jag drar ut på tiden vid drag då jag måste välja mellan två onda ting. Exempelvis bli av bonde X eller bonde Y. Partier där jag har momentum brukar inte drabbas av sölkorven....

Ghaban
Medlem
#8 Skrivet: 24 Jul 2011 12:51

För mig brukar det mer vara när man kommer bort från öppningsteorin och måste börja få till någon riktig plan. Annars i många öppningar kan jag spela rätt snabbt om jag känner mig trygg i dem, likadant om jag står materiellt bättre och det börjar bli slutspel, då är det ju bara att köra på

Du måste logga in för att kunna posta!