Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schackonline som "app" i telefonen?
Författare Meddelande
maccomplete
Medlem
#1 Skrivet: 26 Nov 2010 19:42

Hej,

Vore väl nåt för Erik att lägga upp en applikation för exempelvis Iphone, så att man kan få "notifications" när någon gjort ett drag? Jag skulle lätt betala 50 spänn för bara den funktionen! Om det är fler som tycker detta så kanske det går att övertyga Erik om ett försök?

Decax
Medlem
#2 Skrivet: 26 Nov 2010 19:56

Ja erik!!!!!!!

Deltin2
Medlem
#3 Skrivet: 26 Nov 2010 20:05

Absolut intressant!

TesseS
Medlem
#4 Skrivet: 26 Nov 2010 21:05

Håller med, mycket intressant!

olaeugen
Medlem
#5 Skrivet: 27 Nov 2010 00:55

För en spelare som jag - som hela tiden glömmer att gå in - skulle detta vara en utmärkt påminnelse att spela.

Kleimark
#6 Skrivet: 27 Nov 2010 01:21

I dagsläget kan man få påminnelser om drag via e-post, men det här är ytterligare en möjlighet.

roger_
Medlem
#7 Skrivet: 1 Feb 2011 21:14

Håller med!

sveste
Medlem
#8 Skrivet: 2 Feb 2011 08:41

Det bästa vore väl om man fick en 'alert' när tiden börjar gå ut. Det är sällan man har möjlighet att göra sitt drag direkt när motspelaren gjort sitt.

vastgoten
Medlem
#9 Skrivet: 2 Feb 2011 12:16

Om en app ska skapas är det lika bra att göra ett mobilfönstervänligt bräde. Jag spelar från min iphone hela tiden och visst kan jag tänka mig att betala en slant för att få det mer mobilvänligt. Att betala enbart för påminnelse tror jag blir ganska begränsat underlag för Erik.

retlawkirneh
Medlem
#10 Skrivet: 2 Feb 2011 13:49

KingKong67
Medlem
#11 Skrivet: 30 Nov 2013 00:24

Ja!!!En app med mobilfönsteranpassat bräde och med påminnelse för motståndardragen skulle underlätta för mej i alla fall..,klart värt att betala för(;-

Vchess
Medlem
#12 Skrivet: 2 Dec 2013 15:24

tagit upp denna fråga här tidigare med moderaterna, tyvärr verkar de komma från stenåldern & vet ej vad en app är för något

Kleimark
#13 Skrivet: 2 Dec 2013 15:42

Citerar: Vchess, #12:
tagit upp denna fråga här tidigare med moderaterna, tyvärr verkar de komma från stenåldern & vet ej vad en app är för något

Frågade du Reinfeldt, eller kanske Carl Bildt.

jimpan
Moderator
#14 Skrivet: 2 Dec 2013 15:56

O trots att vi lever på stenåldern är svaret till Dig detsamma nämligen ingenting Erik jobbar med

Nisse_i_Högdalen
Medlem
#15 Skrivet: 2 Dec 2013 18:40

tyvärr verkar de komma från stenåldern & vet ej vad en app är för något

Man ska komma ihåg att Erik håller den här sajten utan ekonomisk ersättning och på sin fritid. Det är lite oförskämt tycker jag att anklaga honom för att vara stenålders bara för att han inte funnit tiden att göra alla förändringar som alla olika användare önskar.

Han gör ett fantastiskt jobb tycker jag,

Kleimark
#16 Skrivet: 2 Dec 2013 19:27

De flesta funktionerna borde gå att lösa med litet trix, utan Eriks inblandning.

Vchess
Medlem
#17 Skrivet: 2 Dec 2013 22:07

Nisse har inte klagat någon särskild från att vara från stenåldern! Tjaa ekonomisk ersättning har han nog fått, Finns länk där man kan skänka pengar till hans plusgiro?
Samridigt är det inte miljonbelopp man betalar för att hålla servern igång

Kleimark
#18 Skrivet: 2 Dec 2013 22:11 - Redigerad av: Kleimark

Det är ju ganska uppenbart att det har kostat mer än vad medlemmar har skänkt!?

För övrigt kostar den server som används minst 1250 kr/månad.

mugabe
Medlem
#19 Skrivet: 2 Dec 2013 22:35

Om man har en schackapp installerad på sin telefon så kan man klicka på knappen [PGN] under brädet på SchackOnline-sidan för att öppna partiet i denna, om man vill testa lite drag eller liknande. Vet man redan vad man ska göra för drag funkar sajten rätt bra som den är.

Att utveckla en app är rätt så tidsödande. Inget man bara snyter ur näsan, precis.

Vchess
Medlem
#20 Skrivet: 3 Dec 2013 10:22

Vi får nöja oss med chess.com, chesstime etc

RobinG
Medlem
#21 Skrivet: 3 Dec 2013 19:39

Schackonline fungerar utmärkt som den är i smart-
phonen. Onödigt arbete att skapa en app.

Recapitulatio
Medlem
#22 Skrivet: 3 Dec 2013 21:16

Jag håller med förgående talare, onödigt med appen när sidan funkar som den är på smartphonen!

Earplugged
Medlem
#23 Skrivet: 3 Dec 2013 21:32

Ja själva schackspelandet fungerar perfekt, det en app skulle tillföra som jag saknar är att få notiser när man har nytt drag eller påminnelse när tiden börjar bli knapp.

Recapitulatio
Medlem
#24 Skrivet: 3 Dec 2013 21:50

Ja, det är väl det positiva med schackonline appen!
Funderar på att själv skaffa den bara för den fördelen...faktiskt!(",)

Kleimark
#25 Skrivet: 3 Dec 2013 22:19

hmm.. Det finns ju ingen schackonline-app.

Du måste logga in för att kunna posta!