Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schackprogram för Mac
Författare Meddelande
Protagonist
Medlem
#1 Skrivet: 27 Okt 2010 17:10

Gjorde en snabb sökning i forumet men fann ingen god motsvarande tråd, även om det borde finnas. Så. Någon av er som känner till vettiga analysprogram/lagringsprogram för Mac-datorer? De får gärna vara gratis och nerladdningsbara men alla tips välkomnas med en å annan katt. Tack på förhand.

Mayo
Medlem
#2 Skrivet: 28 Okt 2010 15:12

Jag kan höra med en medlem i vår klubb, han satt häromveckan och knappade in lite partier i nåt prog på sin ipad. Såg ut ungefär som Chessbase.

Protagonist
Medlem
#3 Skrivet: 28 Okt 2010 16:14

Tack, gör gärna det!

Fler tips? Kom igen någon människa måste vill sitta med en Mac i sin famn och få schackliga semi-facit på sin hals?

sadrak
Medlem
#4 Skrivet: 28 Okt 2010 17:00

Det är väl bara att söka på nätet efter
chess program mac så får man massor av träffar!

Vad är problemet?

Mayo
Medlem
#5 Skrivet: 28 Okt 2010 17:15

Jag tolkade frågan som att protagonist är ute efter någon som kan rekommendera bra/vettiga program. Jag tror nämligen det finns rätt mycket skräpprogram där ute och att han inte vill agera försökskanin i onödan.

barr
Medlem
#6 Skrivet: 28 Okt 2010 17:22 - Redigerad av: barr

shredder chess (kostar, men anses hyfsat bra)

mackobae
Medlem
#7 Skrivet: 28 Okt 2010 21:10

Skaffa en pc för ditt schack.

Kullberg
Medlem
#8 Skrivet: 28 Okt 2010 22:18 - Redigerad av: Kullberg

Macintosh Sigma Chess 6.2 HIARCS 13
eller shredder som nämns ovan är de bästa.
Känner tyvär inte till något bra gratisprogramm
Här finns nog en del tips
http://www.sigmachess.com/_macchesslinks/macchessl inks.html

Mayo
Medlem
#9 Skrivet: 28 Okt 2010 23:22

Japp, kollade med min klubbkamrat och han rekommenderade Shredder också. Kostade enligt uppgift bara runt 70 spänn på Itunes.

barr
Medlem
#10 Skrivet: 31 Okt 2010 00:19

Citerar: Mayo, #9:
runt 70 spänn på Itunes

Ja, som app till din iphone. Jag tror att det är betydligt dyrare och kraftfullare om man beställer en licens till datorn däremot.

mackobae
Medlem
#11 Skrivet: 31 Okt 2010 10:54

Undrar om det säger något om den pågående PC-Macfejden hur utbudet av schackprogram just är? Jag tror det.

Mayo
Medlem
#12 Skrivet: 31 Okt 2010 17:42

Citerar: barr, #10:
Ja, som app till din iphone. Jag tror att det är betydligt dyrare och kraftfullare om man beställer en licens till datorn däremot.

Ach so. Det var dock till ipad, jag gissade att det var samma kostnad att köpa Shredder till ipad som till dator.

Du måste logga in för att kunna posta!