Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Administratörer på SO???
Författare Meddelande
Extra
Medlem
#1 Skrivet: 4 Maj 2010 09:44

Jag är "patt" i ett parti. Min motspelare accepterar inte remi och jag felrapporterade detta i fredags men inget har hänt ännu. Någon som har något tips hur jag kan gå tillväga? Någon som känner någon trevlig administratör?
Anders

barr
Medlem
#2 Skrivet: 4 Maj 2010 09:50

Det kan ibland ta ett par veckor innan erik fixar till detta. Men det gör inget om någon förlorar på tid under tiden. Han fixar till det i efterhand så att allt blir korrekt.

/barr, moderator

Extra
Medlem
#3 Skrivet: 4 Maj 2010 09:58

Tack för svaret
Anders

erik
Moderator
#4 Skrivet: 4 Maj 2010 20:17

Fixat

barr
Medlem
#5 Skrivet: 4 Maj 2010 20:27 - Redigerad av: barr

Det verkar förekomma meddelanden från personer som hävdar att de är admin på sO. I meddelandet sägs att man ska mejla sitt lösenord till en mejladress.

Detta är helt falskt och vi moderatorer uppmanar alla som får ett sådant PM att kontakta en moderator här på sO så att dessa användare kan stängas av från sO med omedelbar verkan.

Extra
Medlem
#6 Skrivet: 4 Maj 2010 20:55

Tack Erik!! Jag började surna ihop på min motspelare....

shieldfire
Medlem
#7 Skrivet: 5 Maj 2010 06:06

Borde inte #5 ligger lite mer synligt?

farbrorjo
Medlem
#8 Skrivet: 5 Maj 2010 11:21

Citerar: shieldfire, #7:
Borde inte #5 ligger lite mer synligt?

Bra idé - visserligen är personen som ligger bakom detta helt avstängd från s O nu, men då trådskaparen ursprungliga syfte med tråden ändå är nått, stänger jag den nu och kopierar in barrs meddelande en gång till så att eventuella andra som utsatts för bedrägeriförsöket vet hur de kan agera ifall de har frågor kring detta.

Citerar: barr, #5:
Det verkar förekomma meddelanden från personer som hävdar att de är admin på sO. I meddelandet sägs att man ska mejla sitt lösenord till en mejladress.

Detta är helt falskt och vi moderatorer uppmanar alla som får ett sådant PM att kontakta en moderator här på sO så att dessa användare kan stängas av från sO med omedelbar verkan.

barr
Medlem
#9 Skrivet: 5 Maj 2010 17:17

Lägger fram meddelandet igen. Jag tror att alla användarkonton är spärrade för denne sabotör, men jag vill gärna få rapporter från våra kära användare:

Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.