Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Spela SchackOnline på mobilen?
Författare Meddelande
tigerace
Medlem
#1 Skrivet: 8 Mar 2010 17:41

Jag kan komma till sidan där man ser vems drag det är, Vid eget drag står det att man ska sätta analysera PÅ, markera pjäsen man vill flytta och dra den till den ruta som man vill ställa den på. Men det fungerar inte då man inte kan göra en flyttning som med en mus? Någon som har kommit på en lösning?

allsvenskan
Medlem
#2 Skrivet: 8 Mar 2010 17:49

Du skall inte gå in på analysera. Gå till det parti du vill göra ett drag på. Flytta pilen till den pjäs du vill flytta och tryck ok. Flytta pilen till den ruta du vill gå till och tryck ok.
Sen bekräftar du draget med ok.

K.ANKA
Medlem
#3 Skrivet: 14 Mar 2010 19:49

Okey det ska jag testa, hoppas det funkar, har en Nokia n81 8GB

peterpop
Medlem
#4 Skrivet: 14 Mar 2010 21:20

när jag går in på ett parti så laddas allt på sidan, utom själva schackbrädet....

nån som är bekant med en lösning på det delikata problemet?

(har en nokia n95 8G)

maccomplete
Medlem
#5 Skrivet: 14 Mar 2010 22:28

Funkar finfint att spela på schackonline med iPhone 3gs. Men jag har problem med att flytta pjäserna när jag går in på "analysera"? Nån som har en lösning på detta?

JKnight
Medlem
#6 Skrivet: 14 Mar 2010 22:31

När man analyserar kan man inte flytta pjäserna överhuvudtaget, oavsett om man spelar på mobilen eller datorn? Annars har jag definitivt missat något!

Carnicero
Medlem
#7 Skrivet: 14 Mar 2010 22:35

Citerar: JKnight, #6:
Annars har jag definitivt missat något!

Ja, då har du definitivt gjort det. En sådan fiffig funktion finns faktiskt.

maccomplete
Medlem
#8 Skrivet: 14 Mar 2010 22:38

Jag menar knappen som heter "analysera" som man kan trycka på när man har matchbrädet framme! Man klickar sedan på "analysera på" så kan man flytta pjäserna som man vill, precis som om man hade ett riktigt schackbräde hemma och spelade!

tigerace
Medlem
#9 Skrivet: 15 Mar 2010 12:45

Det går inte alls, för det kommer ej upp något bräde när man trycker fram det parti som man vill spela på!!

tigerace
Medlem
#10 Skrivet: 15 Mar 2010 12:47

Jag har som sagt samma problem som Peterpop. Har fan ingen lösing på detta.
Kan det va olika beroende på vilket abonnemang man har?

maccomplete
Medlem
#11 Skrivet: 15 Mar 2010 13:40

Jag hade samma problem innan jag bytte mobil! Innan hade jag en sonyericsson, men när jag köpte iPhone så funkar det fantastiskt bra att spela på schackonline! Det var till och med en av anledningarna till att jag skaffade ny mobil!

bajenager
Medlem
#12 Skrivet: 15 Mar 2010 14:03

köp en inte sony ericsson värsta skittelefoner

ilmigalicia
Medlem
#13 Skrivet: 15 Mar 2010 17:23

Jag spelar på en sony ericsson fungerar utmärkt.

Darlanio
Medlem
#14 Skrivet: 15 Mar 2010 18:01

Vore trevligt om ni listade vilket märke och vilken modell ni använder, och om ni kan spela här på schackonline från mobiltelefonen eller ej. Jag har själv en K220i som det är dags att uppgradera, men jag tror inte det blir en iPhone (trivs med Sony Ericsson)...

Citerar: ilmigalicia, #13:
Jag spelar på en sony ericsson fungerar utmärkt.

Vilken modell har du?

Citerar: maccomplete, #11:
Innan hade jag en sonyericsson

Vilken modell hade du när du hade problem att spela här?

Janoh
Medlem
#15 Skrivet: 15 Mar 2010 19:25

Jag har en SE (Xperia X1). Med Explorer hade jag vissa problem, vill jag minnas. Men, efter att ha laddat ner Opera Mobile funkar det klockrent att spela. I analysläget funkar det bra att spela igenom partiet så långt drag är gjorda, men inte att välja "Analysera: På" för att testa kommande drag (såvida inte jag missat något).

Sedan är det väl inte lika enkelt att spela via mobilen (även om man kan zooma med Opera) då man får lite sämre överblick. Men, det är perfekt om man är under tidspress i något parti och inte kommer åt en dator

falo
Medlem
#16 Skrivet: 15 Mar 2010 19:42

Vill bara ge ett tips spela ej i norge med mobilen. om ni har comviq abonemang.

Kleimark
#17 Skrivet: 15 Mar 2010 19:55

Vad händer då?

DarthWader
Medlem
#18 Skrivet: 15 Mar 2010 20:19

Dyrt! schack är kul men inte så kul . 100Nkr/Mb och när man ska intill schacksidan så dansar Mb:en bara iväg.

ePlayer
Medlem
#19 Skrivet: 16 Mar 2010 09:26

Har en Sony Ericsson P1i och det fungerar tom flytta pjäser i Analyse På läge. Pekpinne ner på pjäsen som ska flyttas, pinnen på skärmen och sedan flytta till fältet pjäsen ska. Klar. Fungerar utan problem. Kostnaden för att spela med mobilen håller jag nere genom att använda WiFi - trådlösa nätverk. De finns ju överallt!

Du måste logga in för att kunna posta!