Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Härlig känsla
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
pf3016
Medlem
#1 Skrivet: 9 Dec 2009 18:50

Vilken härlig känsla det är att tvåla till någon som har vunnit massor av partier och inte förlorat ett enda. Som samtidigt säger att personen inte använder dator utan skriker en massa konstiga ord så man kan tro att personen är skadad på något sätt (eller bara fjortis ;)

*sträcker på sig*

vilhelm
Medlem
#2 Skrivet: 9 Dec 2009 19:21

nu går ju inte du av för hackor precis men visst är det skönt!Förövrigt tycker jag att det är kul och bra att det finns så många bra schackspelare i sverige.som kan ha vunnit en massa och som man knäppa på näsan...skitroligt!

Fozzie
Medlem
#3 Skrivet: 9 Dec 2009 20:47

Citerar: pf3016, #1:
någon som har vunnit massor av partier och inte förlorat ett enda.

Och vem är denna ?

Daffyd
Medlem
#4 Skrivet: 9 Dec 2009 23:49

Selfrid

Selfrid
Medlem
#5 Skrivet: 10 Dec 2009 06:52 - Redigerad av: Selfrid

Daffyd...vi ska prata om det här vid tillfälle, du och jag.
Det är inte jag

Daffyd
Medlem
#6 Skrivet: 10 Dec 2009 09:52

Om du inte är Selfrid, vem ska jag då prata med?

Fozzie
Medlem
#7 Skrivet: 10 Dec 2009 11:24

Kan inte se attpf3016 besegrat någon som stämmer in på beskrivningen.
Fakta eller en dröm ?

Batista77
Medlem
#8 Skrivet: 10 Dec 2009 14:08

Citerar: Fozzie, #7:
Kan inte se attpf3016 besegrat någon som stämmer in på beskrivningen.
Fakta eller en dröm ?

Man behöver ju inte hänga ut en spelare heller!

L.E.
Medlem
#9 Skrivet: 10 Dec 2009 14:47

Citerar: Batista77, #8:

Precis min åsikt också , men det känns otroligt skönt att kunna tvåla till vissa spelare,inte bara här på SO utan även på schackklubbarna;spelare som är arroganta och överlägsna och tror att dem kan allt

pf3016
Medlem
#10 Skrivet: 10 Dec 2009 14:51

har inte besegrat personen ännu, men personen är väldigt glad i att skrika KLAPHAT!!!! (vad det nu är) *asg* MagicHat kallar sig personen och hade inann jag började spela med personen 0 förluster, 2 remier och en drygt 100vinster.. Sedan fick personen tuppjuck när personen märkte att personen höll på att förlora mot mig och gav upp en sådär 10 partier eller någonting. Tråkigt att se att en person inte kan ta en förlust.

Vilhelm kan ju intyga att jag är en ganska bra spelare ;)

Selfrid
Medlem
#11 Skrivet: 10 Dec 2009 15:31 - Redigerad av: Selfrid

Det är ofta svårt att veta när man bara ser meddelandena och inte personen - finns möjligheten att det var sig själv vederbörande hånade? Klaphat är väl en sådan där mössa med typ två skärmar som man kan klappa med på sportevenemang. "Klaphat" är, om jag förstått det rätt, en beteckning på en löjlig person, och det kan man väl tänka om en själv när man gör mindre lyckade drag. Även om man inte säger det.

Fozzie
Medlem
#12 Skrivet: 10 Dec 2009 18:26

Hej,
nej jag försökte inte hänga ut nån- Bara koll au pp pf3016s uppgifter att han tvålat till nån som aldrig förlorat ett parti.
En uppgift som inte visade sig stämma.
Den tvålade" har" 39 förluster

Daffyd
Medlem
#13 Skrivet: 10 Dec 2009 18:36

Citerar: Batista77, #8:

Ursäkta , Selfrid, jag menade inte att informera om att du var den som fick på tafsen av pf3016 utan att du hittills är utan förluster på SO. Nu lär du får dröser av utmanare!

Selfrid
Medlem
#14 Skrivet: 10 Dec 2009 20:06

Det var också fel - torskade i morse

TesseS
Medlem
#15 Skrivet: 10 Dec 2009 20:11

Inte mycket som stämmer här inte.

Selfrid
Medlem
#16 Skrivet: 10 Dec 2009 20:26

Citerar: Daffyd, #13:
Ursäkta , Selfrid

Ingen fara, det är värre att bli uthängd för något man är skyldig till.

Daffyd
Medlem
#17 Skrivet: 10 Dec 2009 20:42

Citerar: pf3016, #10:
KLAPHAT!!!!

pf3016
Medlem
#18 Skrivet: 10 Dec 2009 20:52

Citerar: Fozzie, #12:
Hej,
nej jag försökte inte hänga ut nån- Bara koll au pp pf3016s uppgifter att han tvålat till nån som aldrig förlorat ett parti.
En uppgift som inte visade sig stämma.
Den tvålade" har" 39 förluster

jo, han har det jun för att han gav upp alla sina partier efter att han insett att han kommer att förlora mot mig. Kolla själv får du se..

pf3016
Medlem
#19 Skrivet: 10 Dec 2009 21:10

Jag ville inte hänga ut någon eller liknande utan var bara glad att en person som såg sig själv vara perfekt och bäst och inte förlorat ett parti var kaxig och elak mot mig utan anledning. Då är det skönt att kunna sätta dit människan...

Daffyd
Medlem
#20 Skrivet: 10 Dec 2009 21:17

Jag vet precis hur du känner och om det du berättar stämmer så förtjänade han det. Ibland måste man köra över folk för deras eget bästa.

nastyboy
Medlem
#21 Skrivet: 10 Dec 2009 22:26

Jag spelade remi mot Selfrid i ett närschacksparti. Det var en seriematch för ca 5-6-7 år sedan. Det var avbytesvarianten i franskt. Men detta är inget som jag skryter med, eftersom jag anser mig vara jämnstark med Selfrid. Jag tycker över huvud taget inte att någon bör skryta över skalper mot Selfrid. Åstadkom mer innan ni skryter! Skalper mot t.ex. bajenager...

Har aldrig mött bajenager.

Daffyd
Medlem
#22 Skrivet: 10 Dec 2009 22:42

Citerar: nastyboy, #21:
Jag tycker över huvud taget inte att någon bör skryta över skalper mot Selfrid

Hm... det vete 17. Om jag tagit hans skalp så hade jag skrutit. Inte på SO men i andra sammanhang.

Selfrid
Medlem
#23 Skrivet: 10 Dec 2009 22:51

Ja, i morse trodde jag att jag inte alls hade med den här tråden att göra, men om nu alla verkar tro det så är det säkert så
Jag tittar i mina partier, men kan inte hitta något mot pf3016 hur jag än försöker.
Men det är rätt - skryt inte över skalper mot nasty - han är inte bättre än jag!

Daffyd
Medlem
#24 Skrivet: 10 Dec 2009 22:58

Citerar: Selfrid, #23:
skryt inte över skalper mot nasty - han är inte bättre än jag!

Har lite svårt att tolka den dubbel-negationen. Dessutom skryter nasty inte för att han spelade remi i närschack med dej. Det hade jag förmodligen inte låtit bli att göra.

Selfrid
Medlem
#25 Skrivet: 10 Dec 2009 23:04

Nä, nu tycker jag vi låtsas att det är nastyboy eller Daffyd den här tråden handlar om. Jag tycker jag gjort mitt nu.

Rybka
Medlem
#26 Skrivet: 11 Dec 2009 09:15

Hej,

Jag var den första som tog en seger mot Mögelost.

Men det passar inte alls in i tonen i denna tråd.

Det hade inget att göra med ordvalet i tidigare inlägg. "Tvåla till, axig osv"
Som jag har svårt att förstå.
(Vi ägnar oss väl åt en gentlemannnamässig sport där man pesenterar sig, hälsar på motståndaren och tackar för match. Eller försvinner allt sånt, när man kör via bildskärm ?)

Utan att jag i ett parti lyckades besegra en mycket duktig spelare, som jag har största respekt för. Jag tackade för en mycket bra match.
Och är glad över att en gång ha gjort en bra prestation.
Och att vara den första. (Ingen annan kan bli den första som slog Mögelost. Den pokalen är min)

Och nästa gång kan det gå hur som helst.
Våra ratingtal skiljer sig mycket lite.
(Vi har även spelat remi)
Troligen får han revansch, och jag är lika glad för det.
Så länge vi spelat en bra match.

vpaavola
Medlem
#27 Skrivet: 11 Dec 2009 10:05

Gentlemannamässig sport eller inte men den som påstår att det inte känns extra roligt att vinna över en betydligt bättre motståndare, håller sig inte till sanningen.

Daffyd
Medlem
#28 Skrivet: 11 Dec 2009 10:31

Citerar: Selfrid, #25:
Nä, nu tycker jag vi låtsas att det är nastyboy eller Daffyd den här tråden handlar om. Jag tycker jag gjort mitt nu.

Tråden heter "Härlig känsla" och det kan innebära nästan vad som helst beroende på vilka preferenser man har. Att bada bastu, flugfiska, äta julbord, få tillbaka på skatten... osv

pf3016
Medlem
#29 Skrivet: 11 Dec 2009 10:39

Citerar: Selfrid, #23:
Ja, i morse trodde jag att jag inte alls hade med den här tråden att göra, men om nu alla verkar tro det så är det säkert så
Jag tittar i mina partier, men kan inte hitta något mot pf3016 hur jag än försöker.
Men det är rätt - skryt inte över skalper mot nasty - han är inte bättre än jag!

Jag har ALDRIG mött Selfried. Personen i fråga heter MagicHat som jag skrivit förut.

Selfried, ska vi ta ett parti så vi, en gång för alla, kan berätta att vi har spelat schack en gång tidigare ;)

vpaavola
Medlem
#30 Skrivet: 11 Dec 2009 10:41

Citerar: Daffyd, #28:
Tråden heter "Härlig känsla" och det kan innebära nästan vad som helst beroende på vilka preferenser man har. Att bada bastu, flugfiska, äta julbord, få tillbaka på skatten... osv

Eller att vinna mot mycket bättre spelare. Bättre än bastu till och med.

. 1 . 2 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!