Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Nedladdning av partier
Författare Meddelande
TBchess
Medlem
#1 Skrivet: 29 Okt 2009 21:49

Finns det något sätt att ladda ned samtliga partier från en turnering som en enda pgn?
Om inte så skulle det vara en välkommen funktion. Skulle även vara trevligt om det kunde skapas en pgn med alla partier från SO-mästerskapet när detta är färdigspelat (det lär inte vara speciellt tidsödande att fixa för den som har access till databasen som SO är byggt på).

Speed8
Medlem
#2 Skrivet: 29 Okt 2009 22:11

Tja, jag laddade ner alla partier från SM i Växjö 2008 till min databas, i några få antal filer... Så det borde ju fungera, frågan är bara om någon orkar göra det?

greenberry
Medlem
#3 Skrivet: 29 Okt 2009 23:11 - Redigerad av: greenberry

Jag har laddat ned från ett antal turneringar alla pgn-filer i en enda fil eller mapp. Det är alltså fullt möjligt att göra. Det bör inte vara några problem att lägga alla pgn filer i en enda mapp även här på SO. Man kanske kunde skriva en förfrågan till Erik och be honom ordna det så.
Det är ju väldigt tidsödande att ladda ned dem one by one. Ett sådant upplägg hade sparat oerhört mycket tid för många tror jag.

farbrorjo
Medlem
#4 Skrivet: 29 Okt 2009 23:14 - Redigerad av: farbrorjo

Citerar: greenberry, #3:
Jag har laddat ned från ett antal turneringar alla pgn-filer i en enda fil eller mapp. Det är alltså fullt möjligt att göra. Det bör inte vara några problem att lägga alla pgn filer i en enda mapp även här på SO. Man kanske kunde skriva en förfrågan till Erik och be honom ordna det så.

Det kan aldrig skada. I tråden "Önskemål" i forumet "schack Online" kan man skriva in bra idéer som denna.

TBchess
Medlem
#5 Skrivet: 2 Nov 2009 22:27

Citerar: Speed8, #2:
Tja, jag laddade ner alla partier från SM i Växjö 2008 till min databas, i några få antal filer... Så det borde ju fungera, frågan är bara om någon orkar göra det?

Jag tror du missförstod mig, jag pratade om turneringar här på SchackOnline. Om man spelar en turnering här, och vill ha alla partierna sparade, så tvingas man ladda ner dem ett parti i taget. Det vore trevligt om en funktion för att ladda ned alla på en gång kunde fixas av SOs programmerare. Borde inte ta mer än en halvtimme eller så, under förutsättning att SOs databas har en någorlunda duglig design.

Du måste logga in för att kunna posta!