Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Dräpande skämt om schackets vara eller icke vara som aktivitet
. 1 . 2 . 3 . >>
Författare Meddelande
nastyboy
Medlem
#1 Skrivet: 27 Sep 2009 00:17

Jag börjar med att irritera er alla med följande ironi-attack:

Schack är långtråkigt.

Sug på den och känn den bittra eftersmaken. Mu ha ha vad nasty, eller hur?

2-stroke
Medlem
#2 Skrivet: 27 Sep 2009 11:45 - Redigerad av: 2-stroke

Schack är fyrkantigt och inrutat.

Erik_Jacques
Medlem
#3 Skrivet: 27 Sep 2009 12:31

...å manschauvinistiskt

1.f4
Medlem
#4 Skrivet: 27 Sep 2009 12:36

Använder man Hjärnan och tänker under partiet. så äre inte Långtråkit. för då är man alltid Aktiv.

Malvan
Medlem
#5 Skrivet: 27 Sep 2009 12:41 - Redigerad av: Malvan

Schack är militaristiskt och rojalistiskt.

Erik_Jacques
Medlem
#6 Skrivet: 27 Sep 2009 13:12

Citerar: Malvan, #5:
rojalistiskt

...men Karl XII tyckte inte om schack: Kungen skall vara längst fram, slåss och visa vägen - inte stå svag längst bak i ständigt behov av skydd.

Malvan
Medlem
#7 Skrivet: 27 Sep 2009 13:25

Ifall han tyckte om schack vill jag inte uttala mig om, men han spelade åtminstone och det du säger annars har jag också hört. I en annan tråd undrade nån om det finns bevarade partier, men ingen fann nåt.

strössel
Medlem
#8 Skrivet: 27 Sep 2009 13:36

Dom gick säkert upp i rök. Vid något "slag "

drduck
Medlem
#9 Skrivet: 27 Sep 2009 15:29 - Redigerad av: drduck

Schack är feministiskt.... Damen är starkast

strössel
Medlem
#10 Skrivet: 27 Sep 2009 15:35

Det är väl inte bara i schack ?

1.f4
Medlem
#11 Skrivet: 27 Sep 2009 15:40

vror väl på om du menar fysisk eller psykiskt där Strössel ;)

drduck
Medlem
#12 Skrivet: 27 Sep 2009 15:40

Citerar: strössel, #10:
Det är väl inte bara i schack ?

Nej det gäller faktist i den kvinnliga övertalningsförmågan också
" - Danne, städa ditt rum annars blir det ingen middag"

Malvan
Medlem
#13 Skrivet: 27 Sep 2009 18:00

Ett spel där en bonde kan slå en dam - eller för den delen en häst - på E-fyran, verkar en smula otrevligt.

Vincent_2000
Medlem
#14 Skrivet: 27 Sep 2009 20:05

Stalin lär ha varit duktig på schack - åtminstone var det ingen som slog honom

Malvan
Medlem
#15 Skrivet: 27 Sep 2009 20:11

Det var väl ingen som tordes. Bläddrar man i böckerna ser man att Napoleon vunnit en del partier oxå.

Selfrid
Medlem
#16 Skrivet: 27 Sep 2009 23:04

Att spela schack bra är ett tecken på en förstörd ungdomstid

Protagonist
Medlem
#17 Skrivet: 27 Sep 2009 23:38

Finns det inget typ av pris att utdela till nastyboy för SO:s mest poänglösa trådstartar genom tiderna? Han har ju ett packe nu, trots allt.

Bittersweet
Medlem
#18 Skrivet: 28 Sep 2009 00:05

Finns det inget pris för tråkiga viktig-Pettrar som du? "SO:s mest färglösa och tråkiga aktiva användare" Det hade passat dig utmärkt!

ordf._Skånes_Nord_SF
Medlem
#19 Skrivet: 28 Sep 2009 00:06

Citerar: Protagonist, #17:
Finns det inget typ av pris att utdela till nastyboy för SO:s mest poänglösa trådstartar genom tiderna? Han har ju ett packe nu, trots allt.

Hört talas om ironi? Poängen är just den att jag vill skriva något som upprör och provocerar. Och dig har jag uppenbarligen lyckats provocera.

Protagonist
Medlem
#20 Skrivet: 28 Sep 2009 00:47

Citerar: Bittersweet, #18:
Finns det inget pris för tråkiga viktig-Pettrar som du? "SO:s mest färglösa och tråkiga aktiva användare" Det hade passat dig utmärkt!

Kul.

Citerar: ordf._Skånes_Nord_SF, #19:
Hört talas om ironi? Poängen är just den att jag vill skriva något som upprör och provocerar. Och dig har jag uppenbarligen lyckats provocera.

Problemet är väl mer att du i första inlägget av tråden konstaterar att allt är ironi. Blir väl i allra bästa fall någon typ av pseudoprovocerande, finns ju inget som är så oprovocerande som när man reserverar sig från all kritik och reaktioner innan man ens sagt något. Det känns som att suktar efter att få in en mustigt fin mening, lite retlighet sådär, men aldrig riktigt lyckas. Se det som konstruktiv kritik baby.

JKnight
Medlem
#21 Skrivet: 28 Sep 2009 01:23

Citerar: Protagonist, #20:
Kul.

Jag asgarvade! ! Protagonist, har du någonsin skrattat eller haft sinne för humor? Nä just det, gå med i någon deppig EMO-grupp på facebook eller något liknande och sitt där och ruttna i ensamhet Du hör i alla fall inte hemma bland dessa trevliga och härliga människor på SO! Ha en trevlig dag! (natt)

Protagonist
Medlem
#22 Skrivet: 28 Sep 2009 01:50

Citerar: JKnight, #21:
Jag asgarvade! ! Protagonist, har du någonsin skrattat eller haft sinne för humor? Nä just det, gå med i någon deppig EMO-grupp på facebook eller något liknande och sitt där och ruttna i ensamhet Du hör i alla fall inte hemma bland dessa trevliga och härliga människor på SO! Ha en trevlig dag! (natt)

Tror det säger mer om dig än något annat. Ditt överbruk av otäcka smileys vittnar även om att du med stor sannolikhet är medioker, såväl som schackspelare som medlem av mänskligheten. Och schackfolket är ju känd för sin härlighet - skönt att du hittat ditt svänggäng om inte annat. Trevlig afton!

Malvan
Medlem
#23 Skrivet: 28 Sep 2009 07:21

Citerar: Protagonist, #17:

Nastyboy har startat en tråd som nu har mer än ett halvt tusen inlägg. Hur många slika trådar har du startat?

Malvan
Medlem
#24 Skrivet: 28 Sep 2009 08:59

Citerar: Protagonist, #22:
Ditt överbruk av otäcka smileys vittnar även om att du med stor sannolikhet är medioker, såväl som schackspelare som medlem av mänskligheten.

Det tycks som om sannolikheten i detta fall är noll.

shieldfire
Medlem
#25 Skrivet: 28 Sep 2009 16:25

Finns det inte en "internetlag" om hur lång tid det tar innan en diskussion på ett forum ballar ur till personliga angrepp?
Har för mig det, men kommer inte på vad den heter ...

Protagonist
Medlem
#26 Skrivet: 28 Sep 2009 16:54

Citerar: Malvan, #24:

Det tycks som om sannolikheten i detta fall är noll.

Vad menar du egentligen Malvan?

Malvan
Medlem
#27 Skrivet: 28 Sep 2009 18:23

Att du har fel.

steven1
Medlem
#28 Skrivet: 28 Sep 2009 21:15

Nja, det verkar finnas behov av småtjafs och annat iaf, det kan vara svårt att veta när någon blir kränkt, men den som ger sig in i leken får väl leken tåla.

Selfrid
Medlem
#29 Skrivet: 28 Sep 2009 21:37

Tråkigt det här, själv är jag tillräckligt medioker såväl som schackspelare som medlem av mänskligheten för att tycka den här tråden var lite småkul

TesseS
Medlem
#30 Skrivet: 28 Sep 2009 22:31

Citerar: Selfrid, #29:
Tråkigt det här, själv är jag tillräckligt medioker såväl som schackspelare som medlem av mänskligheten för att tycka den här tråden var lite småkul

Jag med....

. 1 . 2 . 3 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!