Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Resultat i Individuella Mästerskapet
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
Författare Meddelande
CAQUELAQ
Medlem
#121 Skrivet: 14 Dec 2009 02:21 - Redigerad av: CAQUELAQ

Semifinalen KLASS B, Grupp2 är färdigspelad. BP42 och SuperSwede går vidare till final i Klass B.

nastyboy
Medlem
#122 Skrivet: 14 Dec 2009 17:20 - Redigerad av: nastyboy

Citerar: Selfrid, #120:
#118:
Nå, är det bra för självförtroendet att komma till final?

Självklart. Och anser man sig förtjänt av denna framgång har man dessutom bra självkänsla.

Jag var förberedd på att TBchess skulle snuva mig på finalplatsen, men så fick han stryk av vilhelm. Ett varmt tack till vilhelm!

CAQUELAQ
Medlem
#123 Skrivet: 14 Dec 2009 20:43 - Redigerad av: CAQUELAQ

Semifinalen KLASS C, Grupp 1, är färdigspelad. 1:a platsen togs av J_Ahlin och 2:a platsen av nipr, vilka båda går vidare till C-finalen.

CAQUELAQ
Medlem
#124 Skrivet: 20 Dec 2009 13:25

Här kommer resultatet från semifinalen i KLASS D, Grupp 2. Segrade gjorde Henko, och på andra plats kom ulf_e. Dessa två spelar i D-finalen.

CAQUELAQ
Medlem
#125 Skrivet: 20 Dec 2009 13:31

Till finalspel just nu:

GRUPP A) bajenager / Why_not

GRUPP B) aligator / RoyKazz / BP42 / Superswede

GRUPP C) J_Ahlin / nipr

GRUPP D) Henko / ulf_e

CAQUELAQ
Medlem
#126 Skrivet: 21 Dec 2009 10:17

Resultat från semifinalen KLASS D, Grupp 1: reglerkungen på 1:a plats, och Aklexander_E2 på 2:a plats. Det ger följande uppsättning till finalspelet:

GRUPP A) bajenager / Why_not

GRUPP C) J_Ahlin / nipr

GRUPP D) Henko / ulf_e / reglerkungen / Alexander_E2

Rybka
Medlem
#127 Skrivet: 21 Dec 2009 10:35

Grupp A
Protagonist och Nastyboy är väl också klara?

farbrorjo
Medlem
#128 Skrivet: 21 Dec 2009 13:34 - Redigerad av: farbrorjo

Jo visst är det så i praktiken, skillnaden mellan denna semifinalgrupp och de ovan redovisade var och är i skrivande stund att den förra ej är helt färdigspelad ännu. Men då Nastyboys och Protagonists försprång är ointagligt passar jag på att gratulera dem och övriga som avancerat till respektive finaler.

CAQUELAQ
Medlem
#129 Skrivet: 23 Dec 2009 19:21 - Redigerad av: CAQUELAQ

Resultat från KLASS C, Grupp 2, som är färdigspelad. Segrade gjorde Chessman, och på andra plats kom Berny.

KLASS A, Grupp B är också den färdigspelad - Protagonist och nastyboy går vidare till finalspelet.

Den slutliga listan ser alltså ut så här:

GRUPP A) bajenager / Why_not / Protagonist / nastyboy

GRUPP C) J_Ahlin / nipr / Chessman / Berny

GRUPP D) Henko / ulf_e / reglerkungen / Alexander_E2

Finalmatcherna kommer att spelas efter helgerna, dvs någon gång efter den 7e januari.

vilhelm
Medlem
#130 Skrivet: 29 Dec 2009 21:19 - Redigerad av: vilhelm

Citerar: nastyboy, #122:
Jag var förberedd på att TBchess skulle snuva mig på finalplatsen, men så fick han stryk av vilhelm. Ett varmt tack till vilhelm!

hehe!Ja vassego!som jag sa till protoganist jag ligger i fosterställning o vrider mig i plågor vicken lätt match ni fick mot mig men men jag har mig själv att skylla!Fan också jag skulle kunnat ställa till ett helvete för bajenager o why_not!ni skulle haft med mig i finalen på mer folk

CAQUELAQ
Medlem
#131 Skrivet: 7 Jan 2010 01:10 - Redigerad av: CAQUELAQ

Det börjar dra ihop sig till finalspel. Ha tålamod, go'vänner, så kommer vidare besked inom kort.

CAQUELAQ
Medlem
#132 Skrivet: 11 Jan 2010 13:38 - Redigerad av: CAQUELAQ

Vi räknar med att komma igång antingen nu till helgen (16 eller17 januari), eller möjligen i veckan efter helgen. Det beror lite på hur Erik har det med tiden.

Detta är preliminära tider - men håll er beredda, go'vänner, för det börjar dra ihop sig!

CAQUELAQ
Medlem
#133 Skrivet: 11 Jan 2010 16:06 - Redigerad av: CAQUELAQ

Det är alltså dessa personer som spelar finalspel:

KLASS A) bajenager / Why_not / Protagonist / nastyboy

KLASS B) aligator / RoyKazz / BP42 / Superswede

KLASS C) J_Ahlin / nipr / Chessman / Berny

KLASS D) Henko / ulf_e / reglerkungen / Alexander_E2

erik
Moderator
#134 Skrivet: 17 Jan 2010 18:13

På tisdag kväll drar finalpartierna igång! Beklagar förseningen.

CAQUELAQ
Medlem
#135 Skrivet: 17 Jan 2010 21:53 - Redigerad av: CAQUELAQ

Och märk detta - finalen är dubbelrondig och särskiljningsfri! Bara så att ni vet det!

CAQUELAQ
Medlem
#136 Skrivet: 20 Jan 2010 03:13

Ja, då är finalerna igång - jag önskar alla lycka till!

bajenager
Medlem
#137 Skrivet: 20 Jan 2010 06:12

tack

vilhelm
Medlem
#138 Skrivet: 28 Jan 2010 23:37 - Redigerad av: vilhelm

vi som kämpat skulle uppskatta om det var placering åtmistonde till plats nr 10!?Vad kom jag på för plats??nyfiken som tusan hehe.kom på 8:e plats i höst-05 men nu gick det väl bättre?"bara" Kraftverk var före mig va?alltså kom jag 6:a??..makalöst vilka underverk man kan göra om man spolar kröken

sture_lindberg
Medlem
#139 Skrivet: 28 Jan 2010 23:48

är väl bara de tre första platserna som räknas?

vilhelm
Medlem
#140 Skrivet: 28 Jan 2010 23:49

Citerar: sture_lindberg, #139:
är väl bara de tre första platserna som räknas?

iofs!men ändå typ...

sture_lindberg
Medlem
#141 Skrivet: 28 Jan 2010 23:56

Ok då

CAQUELAQ
Medlem
#142 Skrivet: 16 Feb 2010 05:08

Flyttar upp tråden lite så att den är synlig...

CAQUELAQ
Medlem
#143 Skrivet: 4 Mar 2010 12:45 - Redigerad av: CAQUELAQ

D-finalen i det Individuella Mästerskapet är färdigspelad. På delad 1:a plats i Klass D finner vi reglerkungen och Alexander_E2.

Gratulerar!

I WIKIN kan ni i tråden "Klasstillhörighet i Individuella Mästerskapet" se vilka som är regerande KlassMästare och vilken Klass var och en av er tillhör.

CAQUELAQ
Medlem
#144 Skrivet: 6 Mar 2010 14:08

På tal om detta... När Erik nu ändrar på Denna Tingens Ordning och inför systemet med att man bara får ha 1 nick - om ni har spelat under ett annat nick i det Individuella Mästerskapet än det ni kommer att använda i fortsättningen, meddela mig då det nya nicket så att jag kan ersätta det gamla med det nya, och därmed se till att ni behåller er Klasstillhörighet inför framtida Mästerskapsspel.

CAQUELAQ
Medlem
#145 Skrivet: 10 Mar 2010 08:22 - Redigerad av: CAQUELAQ

C-finalen är avgjord - Berny blir KlassMästare i Klass C. Gratulerar!

I WIKIN kan ni i tråden "Klasstillhörighet i Individuella Mästerskapet" se vilka som är regerande KlassMästare och vilken Klass var och en av er tillhör.

CAQUELAQ
Medlem
#146 Skrivet: 13 Mar 2010 07:37

B-finalen vanns av SuperSwede, vår KlassMästare i Klass B. Gratulerar!

CAQUELAQ
Medlem
#147 Skrivet: 14 Mar 2010 13:04

A-finalen är visserligen inte färdigspelad ännu, men resultatet är ändå fastslaget. Segrare i finalen för Klass A är Why_not, som därmed blir sO:s förste sO-Mästare. Gratulerar!

På tal om detta... När Erik nu ändrar på Denna Tingens Ordning och inför systemet med att man bara får ha 1 nick - om ni har spelat under ett annat nick i det Individuella Mästerskapet än det ni kommer att använda i fortsättningen, meddela mig då det nya nicket så att jag kan ersätta det gamla med det nya, och därmed se till att ni behåller er Klasstillhörighet inför framtida Mästerskapsspel.

MrVi
Medlem
#148 Skrivet: 15 Mar 2010 10:43

När drar nästa SO mästerskap igång ??????????????

farbrorjo
Medlem
#149 Skrivet: 15 Mar 2010 10:56

Citerar: MrVi, #148:
När drar nästa SO mästerskap igång ??????????????

Det är lite för tidigt för att kunna ge något exakt besked än, men en uppskattning skulle kunna vara i mitten av augusti, d v s samma starttid som för detta mästerskap.

bajenager
Medlem
#150 Skrivet: 15 Mar 2010 10:57

om jag ska ställa upp nästa gång som måste det vara med rankade partier annars är det ointressant för min del!

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!