Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Snälla, slarva inte med logga ut knappen!
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
Darth_Vader
Medlem
#1 Skrivet: 21 Sep 2009 16:46

Hej, jag har valt denna del av forumet, schackdisskusion, för att nå ut till så många som möjligt. Vad jag ville är redan sagt.

Det är jätteirriterande när folk slarvar med detta och ser ut att vara online långt efter att de lämnat datorn / hemsidan.

Uppmaning: Logga ut ordentligt, när du är färdig!

Protagonist
Medlem
#2 Skrivet: 21 Sep 2009 16:48

Citerar: Darth_Vader, #1:
Uppmaning: Logga ut ordentligt, när du är färdig!

Varför?

Darth_Vader
Medlem
#3 Skrivet: 21 Sep 2009 16:50

Citerar: Darth_Vader, #1:
Det är jätteirriterande när folk slarvar med detta och ser ut att vara online långt efter att de lämnat datorn / hemsidan.

Citerar: Protagonist, #2:
Varför?

Jo, om man väljer att vänta på att ens motståndare ska göra ett drag så blir man liiiite besviken när man inser efter en kvart att motståndaren har loggat ut.

uct2
Medlem
#4 Skrivet: 21 Sep 2009 16:51

Citerar: Protagonist, #2:
Varför?

Det undrar jag också!? Jag loggar aldrig ut, eftersom man blir nedkopplad automatiskt efter så kort tid.

Bittersweet
Medlem
#5 Skrivet: 21 Sep 2009 16:51

Alltså, jag vet inte vem du är Protagonist men jag har aldrig sett dig skriva en trevlig kommentar... Om du är så himla duktig gå och gläns någon annanstans!

Darth_Vader
Medlem
#6 Skrivet: 21 Sep 2009 16:52

Citerar: uct2, #4:
Det undrar jag också!? Jag loggar aldrig ut, eftersom man blir nedkopplad automatiskt efter så kort tid.

Jag vet inte hur lång tid det tar innan denna automatiska nedkoppling drar igång...

Ska kolla exakt nästa gång, någon som vet?

uct2
Medlem
#7 Skrivet: 21 Sep 2009 16:58

Citerar: Darth_Vader, #3:
Jo, om man väljer att vänta på att ens motståndare ska göra ett drag så blir man liiiite besviken när man inser efter en kvart att motståndaren har loggat ut.

Men kan man verkligen vänta sig att motståndaren gör drag så snabbt ändå, förutom i öppningen? Det är väl inte så många som drar direkt ifrån diagrammet!? Det är ju korr, och då vill väl de flesta ställa upp ställningen på ett bräde också, i alla fall om det inte är rena motorspelare.

uct2
Medlem
#8 Skrivet: 21 Sep 2009 17:00

Citerar: Darth_Vader, #6:
Jag vet inte hur lång tid det tar innan denna automatiska nedkoppling drar igång...

Ska kolla exakt nästa gång, någon som vet?

Nej, jag vet inte heller exakt, men det brukar gå ganska snabbt, känns det som.

Malvan
Medlem
#9 Skrivet: 21 Sep 2009 17:27

Både att man ska logga ut när man är klar och att det inte ska se ut som om man är inloggad när man inte är det är gamla önskemål. Jag vet inte om Erik har hunnit med att uppfylla det senare, men åtminstone tycker jag det verkar som om en viss förbättring har skett.

Darth_Vader
Medlem
#10 Skrivet: 21 Sep 2009 17:28 - Redigerad av: Darth_Vader

Citerar: uct2, #8:
Nej, jag vet inte heller exakt, men det brukar gå ganska snabbt, känns det som.

Just därför jag skrev denna tråd...
Tråkigt nog har jag väl inget tålamod?

regardie
Medlem
#11 Skrivet: 21 Sep 2009 17:39

Citerar: Darth_Vader, #10:
Tråkigt nog har jag väl inget tålamod?

Mitt tålamod är inte heller alltid det bästa, men om spelet förflutit med säg högst två minuter mellan varje drag och det plötsligt uppstår en paus på sju, åtta minuter utan att något särskilt hänt på brädet som kan tyckas motivera detta, kan man nog lugnt utgå ifrån att motståndaren fått annat för sig. Dessutom kan det ju ta tid att skriva längre inlägg i forumen och det påverkar ju också.

uct2
Medlem
#12 Skrivet: 21 Sep 2009 17:52

Citerar: regardie, #11:
Dessutom kan det ju ta tid att skriva längre inlägg i forumen och det påverkar ju också.

Kul!

Malvan
Medlem
#13 Skrivet: 21 Sep 2009 18:06

#12: Blir man utloggad när man har suttit en god stund och formulerat ett inlägg är det inte så kul, för då försvinner allt. Ett råd till dem som skriver långt eller sakta är att för säkerhets skull kopiera det skrivna innan de postar.

uct2
Medlem
#14 Skrivet: 21 Sep 2009 18:30

Citerar: Malvan, #13:
#12: Blir man utloggad när man har suttit en god stund och formulerat ett inlägg är det inte så kul, för då försvinner allt.

Visst, jag tänkte inte på det; sorry!

Malvan
Medlem
#15 Skrivet: 21 Sep 2009 18:43

Ålrajt!

CAQUELAQ
Medlem
#16 Skrivet: 21 Sep 2009 20:18 - Redigerad av: CAQUELAQ

Jag har blivit utloggad (särskilt när jag var ny här på sO) medan jag skrev långa inlägg och funderade på formuleringar - det verkar ta runt 10-15 minuter av inaktivitet, känns det som, för att man ska bli utsparkad i kylan och bara kan stå ute och kika in genom fönstret och hungrigt se folket inomhus festa på pizza och öl.

Som väl är kan man logga in igen, en lärdom rikare och en läxa inlärd...

Thomson1
Medlem
#17 Skrivet: 22 Sep 2009 00:59 - Redigerad av: Thomson1

Jag tycker att det ingår i vanligt hyfs och vett att man personligen loggar ut från denna sida. Den som inte förstår varför eller hur, behöver bara trycka på knappen längst ner till vänster så blir vi andra glada och nöjda som tycker det är viktigt.

Darth har fullständig uppslutning av mig i denna mycket viktiga fråga som jag haft i min presentation sedan jag började på sO.

bonnläppen
Medlem
#18 Skrivet: 22 Sep 2009 08:46

Apropå uct3`kommentar att ingen spelar efter diagrammet.Det gör jag alltid och ofta på tok för snabbt.Sedan väntar jag på motståndarens drag,vilket kanske är självklart t ex vid ett avbyte och det händer inget.... Logga ut så man inte blir lurad att sitta och vänta.

3269lynda
Medlem
#19 Skrivet: 22 Sep 2009 09:16

Jag spelar också direkt efter diagrammet nu för tiden.Det är väl därför det går sämre nu,men det går fortare så man kan ha fler partier på gång,vilket jag tycker är roligt.

strössel
Medlem
#20 Skrivet: 22 Sep 2009 09:41

Citerar: bonnläppen, #18:
Apropå uct3`kommentar att ingen spelar efter diagrammet.Det gör jag alltid och ofta på tok för snabbt.Sedan väntar jag på motståndarens drag,vilket kanske är självklart t ex vid ett avbyte och det händer inget.... Logga ut så man inte blir lurad att sitta och vänta.

3269lynda
Medlem #19 Skrivet: 22 Sep 2009 09:16 Citera

Spelar alltid efter diagrammet .Vem har tid och ork att sätta upp pjäser om man har 25-30 partier att spela ?? Och då har jag i alla fall ökat i rank från 1400- till 2400 på en månad

strössel
Medlem
#21 Skrivet: 22 Sep 2009 09:44

Citerar: uct2, #7:
Men kan man verkligen vänta sig att motståndaren gör drag så snabbt ändå, förutom i öppningen? Det är väl inte så många som drar direkt ifrån diagrammet!? Det är ju korr, och då vill väl de flesta ställa upp ställningen på ett bräde också,

De flesta spelar nog direkt från diagrammet..helt klart..

Malvan
Medlem
#22 Skrivet: 22 Sep 2009 10:41 - Redigerad av: Malvan

Enklare, men inte lika bra som ett bräde, är att klicka på Analysera under diagrammet.

strössel
Medlem
#23 Skrivet: 22 Sep 2009 11:14

Vem orkar eller har tid att sätta upp bräden till 25 partier ?

zohar
Medlem
#24 Skrivet: 22 Sep 2009 11:38

Citerar: CAQUELAQ, #16:
det verkar ta runt 10-15 minuter av inaktivitet

Det är 30 minuter (så var det innan iallafall). Som ni förstår kan man inte skapa regler kring utloggningsknappen.

uct2
Medlem
#25 Skrivet: 22 Sep 2009 15:34

Citerar: strössel, #23:
Vem orkar eller har tid att sätta upp bräden till 25 partier ?

Vem orkar läsa alla era inlägg?

Martin_Söderberg
Medlem
#26 Skrivet: 22 Sep 2009 15:35

Citerar: uct2, #25:

Jag.

1.f4
Medlem
#27 Skrivet: 22 Sep 2009 15:50

samma här

Daniel83
Medlem
#28 Skrivet: 22 Sep 2009 18:20

Jag brukar logga ut när jag inte vill spela mer

Någon som vill spela ett parti med 3dagar/drag imällan 1700-2100

Daniel 9år

tornet
Medlem
#29 Skrivet: 22 Sep 2009 19:34

Att vara inloggad har väl med allemansrätten att göra

Darth_Vader
Medlem
#30 Skrivet: 22 Sep 2009 20:04 - Redigerad av: Darth_Vader

Citerar: uct2, #25:

Ta det i etapper!
7 inlägg, pusta ut, 6 inlägg, hämta andan o.s.v.

. 1 . 2 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.