Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Hur går det i individuella SO-mästerskapet ?
. 1 . 2 . 3 . >>
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#1 Skrivet: 14 Sep 2009 11:19

Här är en tråd där vi kan snacka om hur det går för oss i det individuella SO-mästerskapet. För mej själv går det bra än så länge. Har startat med 5 vinster. Men har de tre "värsta" partierna kvar. Behöver nog minst 1 poäng till för att komma bland de 2 främsta.

farbrorjo
Medlem
#2 Skrivet: 14 Sep 2009 12:18 - Redigerad av: farbrorjo

Jag har spelat klart mina partier och eftersom jag hamnade i B-klassen insåg jag direkt att jag skulle få kämpa med näbbar och klor och dessutom ha en hel del tur med resultaten i de partier jag själv inte deltog i för att stanna kvar i den till nästa mästerskap, vilket var den naturliga målsättningen. Jag tog 2.5 poäng och om det räcker är väl ytterst tveksamt. Går det trots allt vägen får nästa målsättning bli att utvecklas som schackspelare för att på sikt kunna etablera mig i B-klassen, annars är möjligheterna att göra lite bättre resultat i C-klassen nästa gång lika lockande.

JKnight
Medlem
#3 Skrivet: 14 Sep 2009 15:34

Har sju raka och har bara tagit hjälp av fritz en gång i en svår ställning, jag får dock medge att jag har haft mycket tur då motståndarna har satt bort pjäser och dylikt

tornet
Medlem
#4 Skrivet: 14 Sep 2009 17:33

3,5 poäng på 4 partier som också aligator har...stenhårt...de 3 svåraste återstår med oviss utgång...

aligator
Medlem
#5 Skrivet: 14 Sep 2009 18:13

Ja remi tornet-aligator var ju ingen höjdare precis men jag antar att båda var oroliga för vad den andre kunde hitta på. Siktarpå 6 p men man vet aldrig vad som lurar i busken

jolo4
Medlem
#6 Skrivet: 14 Sep 2009 18:48

Du måste få in ett tidigt slutspel sture. Jag satte friz att analysera ditt spel och fann att du var bra på slutspel . PS: Det kanske jag inte skulle skriva här. Du får säga till om du vill att jag ska redigera posten.

sture_lindberg
Medlem
#7 Skrivet: 14 Sep 2009 20:05

Har haft slutspel i alla mina 5 vinster ! Inte behöver du redigera ..ALLA vet att jag är bra på slutspel..Iaf jag

jideck
Medlem
#8 Skrivet: 14 Sep 2009 21:57 - Redigerad av: jideck

En i våran gruppen B4 (den högst rankade) blev sjuk och alla fick gratis poeng.
Det blir ganska hår strid om toppen alla har fortfarande chanser.

greenberry
Medlem
#9 Skrivet: 15 Sep 2009 15:27

Citerar: sture_lindberg, #7:
Har haft slutspel i alla mina 5 vinster ! Inte behöver du redigera ..ALLA vet att jag är bra på slutspel..Iaf jag

Fast enligt mig är jag bättre på slutspel.

sture_lindberg
Medlem
#10 Skrivet: 15 Sep 2009 15:33

Citerar: greenberry, #9:
Fast enligt mig är jag bättre på slutspel

Såg det i ditt parti mot Ups

greenberry
Medlem
#11 Skrivet: 15 Sep 2009 16:10

LOL

Bättre på slutspel än på mittspel. Fast Ta7 hade nog varit bättre tror jag. Gav ju också upp efter den dunderblundern.

jolo4
Medlem
#12 Skrivet: 15 Sep 2009 18:06 - Redigerad av: jolo4

Citerar: jideck, #8:

När jag läste snabbt fick jag chanser till cancer.

krokofant
Medlem
#13 Skrivet: 16 Sep 2009 16:16

Citerar: jolo4, #12:
jideck

Ja, alla har chanser till cancer

stefan67
Medlem
#14 Skrivet: 16 Sep 2009 17:51 - Redigerad av: stefan67

Citerar: jideck, #8:

Jag spelar i den gruppen och jag håller med dig. Det är fortfarande öppet om vem som vinner gruppen. Men jag tror att du och poj302 kommer att slåss om 1:a platsen. Är lite osäker på hur stark johanna_Lundström är men hon verkar veta vad hon pysslar med.
Själv var jag lägst rankad i gruppen då turneringen startades så alla poäng jag tar är bara plus!

...by the way, jidek. Tack för partiet och remin!

Brock_09
Medlem
#15 Skrivet: 16 Sep 2009 18:15

hjälpmedel som [b]Fritz[/b](som jag egentligen inte vet hur det funkar)borde klassas som "doping" och de som använder sådant bör uteslutas ur turneringen!

farbrorjo
Medlem
#16 Skrivet: 16 Sep 2009 18:29 - Redigerad av: farbrorjo

Citerar: Brock_09, #15:
hjälpmedel som Fritz(som jag egentligen inte vet hur det funkar)borde klassas som "doping" och de som använder sådant bör uteslutas ur turneringen!

(1) Alla som deltar i turneringen vet att alla hjälpmedel är tillåtna.

(2) Många som deltar vet också varför, men om du är intresserad av ämnet kan du ju med fördel läsa om det i tråden rubricerad "NYHET: schackOnlines individuella mästerskap".

(3) Att någon som håller sig till turneringens regler skulle bli utesluten p g a detta är naturligtvis uteslutet.

(4) Därmed torde vi kunna återgå till denna tråds ämne, hur det går/har gått för deltagarna i mästerskapet.

barr
Medlem
#17 Skrivet: 16 Sep 2009 19:51

I min grupp har vilhelm från A-team endast tappat en remi och vinner gruppen (kanske han får dela förstaplatsen). Själv gissar jag att jag med nöd och näppe lyckas slippa nedflyttning till division 2.

schacksälen
Medlem
#18 Skrivet: 16 Sep 2009 20:22 - Redigerad av: schacksälen

stefan67:
Ännu en från den gruppen här!
Näst lägst rankad vid start, så kan jag undvika bli sist är jag nöjd. Har i alla fall en spelpoäng. Det får man vara nöjd med som säl!
Osäkert om det blir fler dock...

Darth_Vader
Medlem
#19 Skrivet: 18 Sep 2009 08:16

Ojoj! Jag verkar visst gå vidare till andra omgången!
Ock ock ock, hur ska detta sluta?...

sture_lindberg
Medlem
#20 Skrivet: 20 Sep 2009 10:45

Nu har jag 6 raka vinster ! Och kan känna mej säker att gå vidare till semifinalen! Synd bara att jag inte vann något i rating på dessa partier. Men det får jag fixa senare

sture_lindberg
Medlem
#21 Skrivet: 26 Sep 2009 00:21

Nu spelat klart i serien.Tog 6 vinster och 2 remier ! Klart nöjd med det!

Malvan
Medlem
#22 Skrivet: 26 Sep 2009 10:55

Tror jag det!

jolo4
Medlem
#23 Skrivet: 13 Okt 2009 15:39

förlorade ett parti på tid. Hade bara två drag från remi

nastyboy
Medlem
#24 Skrivet: 13 Okt 2009 16:38

surt sa räven sån't är livet man får ju snabba på ju

TesseS
Medlem
#25 Skrivet: 13 Okt 2009 17:03

Ja, tidsförluster är ju väldigt onödiga.

johan607
Medlem
#26 Skrivet: 13 Okt 2009 19:35

Men det är ju klart man blir besviken.

KGB1
Medlem
#27 Skrivet: 13 Okt 2009 19:44

Själv säger jag bara jösses, fick en seger och rästen var förlust. Var nog i fel grupp. Får skylla på att jag hadde andra problem just då. Jag vet vad ni tänker, men det var andra problem.

Kommer det någon tabell i wikini ?

farbrorjo
Medlem
#28 Skrivet: 13 Okt 2009 20:21

Citerar: KGB1, #27:
Kommer det någon tabell i wikini ?

Samtliga tabeller finns redan i Wikin och kan nås genom att man klickar på texten "Se wikin för mer info" som finns i informationsrutan i högra hörnet.

KGB1
Medlem
#29 Skrivet: 13 Okt 2009 20:30

Jo men inte vilka somm gick vidare osv, men jag har kanske missat något.

farbrorjo
Medlem
#30 Skrivet: 13 Okt 2009 20:34

Nej, den informationen ges fortlöpande med periodiska sammanfattningar i denna tråd än så länge. Men visst kan man klistra in resultaten när första omgången är färdigspelad i wikin - innan dess är det ingen större idé utan då får denna tråd tjäna den funktionen.

. 1 . 2 . 3 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!