Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schack i Piteå
Författare Meddelande
hypermodernist
Medlem
#1 Skrivet: 1 Sep 2009 14:41

Hej!
Alla som finns i närheten av Piteå är varmt välkomna att besöka Piteå Schackklubb. Vi spelar varje tisdagkväll på Durrnäsvägen 14B. Juniorer kl. 18 och seniorer kl. 19.
Hoppas att vi ses!
Hälsningar Lars

Hägglund_X
Medlem
#2 Skrivet: 2 Sep 2009 10:12

Hej!

Bor i Övik, var i Piteå regelbundet då det var allsvenskt spel, hur är det med klubben numera, visst var det en Lave Lindmark som var lagledare osv ...

mvh//BENGT

Gore
Medlem
#3 Skrivet: 2 Sep 2009 10:34

Hej!
Spelade schack i Hudiksvall då det fanns en klubb där , hur är läget i Hälsingland nuförtiden.
Existerar det några klubbar?

Malvan
Medlem
#4 Skrivet: 2 Sep 2009 10:54 - Redigerad av: Malvan

Hälsingland ligger en bit söder om Piteå, men i alla fall träffade jag en för några år sedan som spelade i Gnarp.

hypermodernist
Medlem
#5 Skrivet: 2 Sep 2009 11:22

Hej!
Lave LIndmark har varit lagledare, men det var före min tid. Han dog innan jag började spela i PSK.
Medlemsantalet sjunker, så vi behöver fler medlemmar. Alla pitebor här på SO borde komma och prova på att spela någon tisdagkväll. Det är ju mycket roligare att se sin motståndare plågas än att sitta och spela framför en datorskärm.
mvh Lars

hypermodernist
Medlem
#6 Skrivet: 8 Sep 2009 22:27

Här kommer höstens program för Piteå Schackklubb. Kom och var med och spela! Medlemsavgiften är endast 350 kr för seniorer.

15/9 Blixt-KM

29/9 börjar en höstturnering med lite längre betänketid

15/12 Skinkblixt - vinn en julskinka till julbordet

Dessutom är det träning för juniorer och nybörjare varje tisdag kl 18-19. Ovanstäende turneringar börjar kl 19. Till våren kan man se fram emot KM i långpartier och snabbschack.

hypermodernist
Medlem
#7 Skrivet: 14 Sep 2009 20:02

Än är det inte för sent att bli medlem i Piteå Schackklubb och ställa upp i morgondagens blixt-km. 19.00 börjar vi spela.
/Lars

Ignotus
Medlem
#8 Skrivet: 25 Mar 2012 17:38 - Redigerad av: Ignotus

Hejsan jag undrar om det finns någon aktiv schackklubb i Piteå fortfarande? =) Tänkte gå ner o kolla om lokalen står kvar på durrnäs om ett tag hursomhelst, men som sagt om någon känner till får de gärna upplysa mig

LuleErik
Medlem
#9 Skrivet: 25 Mar 2012 19:04

Hej!
Du kan kolla med Hypermodernist.Jag tror den finns kvar där?

Jag skulle vilja tipsa dig om en schacktävling i Luleå den 9-10 Juni 2012.
Mera information på www.smartaboden.se/norragp.html
Hälsningar Erik Luleå

Bonnjävel
Medlem
#10 Skrivet: 25 Mar 2012 21:19

Malvan #4
Det vet du väl att alla som bor norr om Dalälven har nära tillvarandra.
Nu lever jag i förskingringen i Uppsala, men föddes i en liten stad strax norr om Gnarspk.

Emilherman
Medlem
#11 Skrivet: 26 Mar 2012 00:58

Positivt Lars, att du försöker aktivera schacket i Piteå. Jag är enig, det är väldigt skoj att spela live, borde alla schackonlinare prova.

LuleErik
Medlem
#12 Skrivet: 30 Mar 2012 03:46

Hej!
Alla som finns i närheten av Luleå är varmt välkomna att besöka Schacksällskapet Luleå.
Vi spelar varje tisdagkväll kl 18.00 på Laboratoriegränd 11 intill Porsö Centrum bakom universitet på samma gård som Tieto Enator.

Hoppas att vi ses!
Hälsningar Erik

hypermodernist
Medlem
#13 Skrivet: 10 Jan 2014 09:11

Hej!
Tisdagen 14/1 startar Piteå Schackklubb sin verksamhet igen efter jullovet.
Lokal: Durrnäsvägen 14b
Tid: 18.00 juniorer, 19.00 seniorer
Hoppas att så många som möjligt vill vara med. Vi behöver fler medlemmar.
Vänliga hälsningar,
Lars Sjöstedt

LuleErik
Medlem
#14 Skrivet: 15 Jan 2014 21:19

Stöd alla schackklubbar i landet ni som bara spelar online.
Mycket bra av Piteå om de får igång deras Seniorverksamhet igen. Luleå behöver få nya spelare också till klubben.

Alla som finns i närheten av Luleå är varmt välkomna att besöka Schacksällskapet Luleå.
Vi spelar varje tisdagkväll kl 18.00 på Laboratoriegränd 11 intill Porsö Centrum bakom universitet på samma gård som Tieto Enator.

Hoppas att vi ses!
Hälsningar Erik

DrBeep
Medlem
#15 Skrivet: 15 Jan 2014 22:35

Citerar: Malvan, #4:
i alla fall träffade jag en för några år sedan som spelade i Gnarp.

Jag spelade mot en kille under Rilton nyligen som spelade för Gnarp så jag tror att det finns en aktiv klubb där med mest folk från Söderhamn

LuleErik
Medlem
#16 Skrivet: 16 Jan 2014 01:16

Citerar: DrBeep, #15:
Jag spelade mot en kille under Rilton nyligen som spelade för Gnarp så jag tror att det finns en aktiv klubb där med mest folk från Söderhamn

Ja och det var kanske Emil Jonsson Gnarp som du spelade mot? Jag själv har nyligen spelat mot Emanuel Sundin Gnarp.

DrBeep
Medlem
#17 Skrivet: 17 Jan 2014 01:29

Citerar: LuleErik, #16:
Ja och det var kanske Emil Jonsson Gnarp som du spelade mot? Jag själv har nyligen spelat mot Emanuel Sundin Gnarp.

Nej, han hette Lennart Larsson tror jag.

Du måste logga in för att kunna posta!