Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Mitt schackminne
<< . 1 . 2 . 3 .
Författare Meddelande
Bondeblirdam
Medlem
#61 Skrivet: 19 Feb 2012 03:07

Ett kul minne har jag från en klubbmatch på glada 90-talet då jag satte bort ett torn tidigt i öppningen vilket ledde till att min motståndare som var högre rankad än mej började gå för vinst.
Jag provade då att göra en Capablanca "Jag reste mig direkt efter mina drag för att följa de andra partierna i lokalen med stort intresse medan han fick spela på min tid,,,Han blev så paff att jag fick tillbaka tornett och hans dam inom tjugo drag,,

maccomplete
Medlem
#62 Skrivet: 21 Feb 2012 19:39

Ett minne jag har var när jag var i 9-årsåldern och varit i Göteborg och spelat nån turnering. När jag kom hem från turneringen var det dags att för första gången ge farsan en riktig match! Han spelade lusen av mig i vanlig ordning, men satte partiet i patt! Detta var en regel jag precis lärt mig, så jag säger till honom: "-Ha!, Det blev patt! Oavgjort!!!". Farsan som inte hade en aning om regeln säger: "-Det finns inget jävla patt!! Ska det vara på det viset så spelar jag aldrig schack mer!"

Och så blev det!!! Idag kan jag skratta ihjäl mig åt det, men då var det lite trist med en så principfast pappa!

machucado
Medlem
#63 Skrivet: 21 Feb 2012 19:49

Jag fick slå min far en enda gång i schack... sedan spelade vi aldrig mer.

Likadant i pingis... "bra" sa han och la ner pingisracketen för att aldrig mer ta upp den.

Barbossa
Medlem
#64 Skrivet: 21 Feb 2012 19:56

grattis

maccomplete
Medlem
#65 Skrivet: 21 Feb 2012 20:45

Ujujuj!!! Känner igen mig precis!!

ivar.m
Medlem
#66 Skrivet: 23 Feb 2012 16:04

Citerar: maccomplete, #65:
#65 Skrivet: 21 Feb 2012 20:45 Citera

Ujujuj!!! Känner igen mig precis

Jag med, Det börja med att min pappa hade handikap när vi körde men nu slår jag honom lätt! Så han vill hälst inte spela något mer med mig. Eller någon annan.

<< . 1 . 2 . 3 .
Du måste logga in för att kunna posta!