Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / När blir spelade partier enbart statistik?
Författare Meddelande
TesseS
Medlem
#1 Skrivet: 21 Aug 2009 21:52

Hej!

Är ny här på sidan och har väl inte fått kläm på det helt så det kanske är en jätteflummig fråga. Men under Mina partier så finns även en del av de färdigspelade matcherna kvar, när försvinner de därifrån och enbart återfinns under statistik?
Kan jag göra någon inställning så de försvinner därifrån snabbare?

/Therese

Malvan
Medlem
#2 Skrivet: 21 Aug 2009 22:03 - Redigerad av: Malvan

Nej, nån sån inställning finns inte. Klara partier försvinner därifrån efter några dar, men det är inte bara resultaten som sparas, utan hela partierna finns i Avslutade partier.

TesseS
Medlem
#3 Skrivet: 21 Aug 2009 22:09

Ok! Tack! Då vet jag!

alvar
Medlem
#4 Skrivet: 21 Aug 2009 22:37

tycker de borde försvinna efter tre visningar av användaren! eller iaf ha det som ett alternativ!

jag saknar lite inställningar här på SO några på gång? eller bara jag som vill kunna anpassa sidan efter mina behov och krav?

//Alvar

Malvan
Medlem
#5 Skrivet: 21 Aug 2009 22:52 - Redigerad av: Malvan

De här inställningarna kan man göra (om jag minns alla):

Man kan ändra sin personliga sida, ändra e-postadress, välja hur ofta man vill att partierna ska uppdateras, välja om man vill hoppa över startsidan när man loggar in, välja om man vill ha automatisk e-post efter motståndarens drag, lägga till vänner i en lista, blockera meddelanden från oönskade avsändare, välja från vilka forum man vill ha nyheter under Senaste nytt, välja om man vill ha ljudsignal när motståndaren har flyttat, välja storlek på diagrammet och även pjäsutseende. Det är ju en hel del, även om fler förstås är tänkbara.

Det finns en tråd som heter Önskemål med en hel del förbättringsförslag:

http://schackonline.com/forum/4_13031_0.html#msg13 031

Det är bättre att ha dem samlade.

cheesexplorer
Medlem
#6 Skrivet: 22 Aug 2009 00:28

Man borde kunna gå in och redigera sitt ratingtal. Då slipper man ägna en massa tid åt att sitta och spela läggmatcher mot sig själv.

Ludvig_
Medlem
#7 Skrivet: 22 Aug 2009 00:29 - Redigerad av: Ludvig_

1400 är det rätta talet i så fall.

Du måste logga in för att kunna posta!