Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Sture_lindberg--Strössel [öppnar som ny tråd]
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Författare Meddelande
strössel
Medlem
#61 Skrivet: 18 Aug 2009 15:20

Citerar: tomazkid, #90:
Spela orankat mellan er, så är det ingen som kan klaga.

Helt rätt . Men hur kan vi då vara med i samma turnering? De flesta turneringar är ju rankade. Nä som sagt. Slutspelat mellan oss här på schackonline !

Bittersweet
Medlem
#62 Skrivet: 18 Aug 2009 18:50

En sak angående det dära med SO-mästerskapet, ni båda får inte vara med men om t.ex. 1.f4 och nörager_anneli anmäler sig får de vara med båda två då? De spelar väl också på samma IP?

sture_lindberg
Medlem
#63 Skrivet: 18 Aug 2009 19:04

Skillnad på folk tydligen....

Ludvig_
Medlem
#64 Skrivet: 18 Aug 2009 19:05

Om man läser Eriks svar ovan, så förstår man varför.

sture_lindberg
Medlem
#65 Skrivet: 18 Aug 2009 20:12

Och om man läser att vare sej jag eller Strösel har spelat åt varandra så förstår man ännu mera.

___o0o___
Medlem
#66 Skrivet: 18 Aug 2009 20:44

Undrar hur lång den här tråden kommer att bli

sture_lindberg
Medlem
#67 Skrivet: 18 Aug 2009 20:47

Varför undrar du?

shieldfire
Medlem
#68 Skrivet: 19 Aug 2009 08:14 - Redigerad av: shieldfire

Citerar: strössel, #59:
Detta är ju helt befängt !

lol - nej "helt befängt" är det inte. Det kan ju "alla" se utifrån de fakta man har på distans. Sen om det är rätt eller inte är en annan sak.

Citerar: sture_lindberg, #65:
Och om man läser att vare sej jag eller Strösel har spelat åt varandra så förstår man ännu mera.

Det där var ju i alla fall en äkta Sture =)

strössel
Medlem
#69 Skrivet: 19 Aug 2009 09:47

Om vi hade spelat några s.k."fuskpartier" tror du då att vi hade öppnat en tråd och öppet diskuterat detta ? ! Och varför i hela världen är det för fusk att spela remier ??Sture har ju skrivit att våra remier beror på att vi tyckte det var skoj att få spela i samma turneringar. Och för SISTA gången : Jag har alltid spelat mina partier själv och Sture sina..Vi har inte hjälpt varandra på något sätt. Allt är bara antaganden och gissningar från illvilliga personer . Klart slut.

cheesexplorer
Medlem
#70 Skrivet: 19 Aug 2009 10:04

Jag förstår inte varför alla kommer med anklagelser mot Sture och Strössel. Det syns ju tydligt att de är olika personligheter. Som Erik påpekade brukar Sture skippa mellanslaget mellan punkt och ny mening. Sedan påpekandet lägger Strössel till och med in mellanslag före punkten:

Citerar: strössel, #69:
Allt är bara antaganden och gissningar från illvilliga personer . Klart slut.

Sedan tycker jag att det är trevligt att Sture har en flickvän även om det skulle råka vara en annan personlighet i samma kropp.

sture_lindberg
Medlem
#71 Skrivet: 19 Aug 2009 10:07

Citerar: sture_lindberg, #47:
Citerar: erik, #44:
Nej, utan att formligen se att det är samma person som sitter framför datorn så går det inte att sätta sitt liv på saken.

Tycker alla ska läsa detta VÄLDIGT noga. Det finns alltså inga riktiga bevis..Det finns bara antaganden och gissningar. Skulle detta vara en rättegång(inga jämförelser i övrigt) så skulle åklagaren bli utskrattad och målet läggas ner fortare än kvickt. Men här på SO går det alltså bra att fälla någon på rena gissningar och spekulationer.

sture_lindberg
Medlem
#72 Skrivet: 19 Aug 2009 10:10

Citerar: cheesexplorer, #70:
Sedan tycker jag att det är trevligt att Sture har en flickvän även om det skulle råka vara en annan personlighet i samma kropp.

Vill du prata med henne i telefon kanske??Eller tror du då att jag förvränger rösten

Baraoffer
Medlem
#73 Skrivet: 19 Aug 2009 10:14

Om det var möjligt att alla skulle få pröva på hur det är att vara moderator så skulle de flesta nog baxna. Det som syns för alla är knappast ens halva sanningen ibland.

sture_lindberg
Medlem
#74 Skrivet: 19 Aug 2009 10:33

Och om alla skulle få pröva på hur det är att bli oskyldigt dömd. Denna tråd handlar om påstådda läggmatcher mellan Strössel och mej.

barr
Medlem
#75 Skrivet: 19 Aug 2009 10:38

Citerar: sture_lindberg, #74:
påstådda läggmatcher

jag trodde det handlade om huruvida de två användarnamnen alltid styrdes separat av två olika individer eller om det är två användarkonton som ibland styrs av samma person.

sture_lindberg
Medlem
#76 Skrivet: 19 Aug 2009 10:40

Nej, utan att formligen se att det är samma person som sitter framför datorn så går det inte att sätta sitt liv på saken.

Detta säger väll egentligen allt om saken. Han är alltså inte HELT övertygad om min skuld..Häpnadsväckande.

Hjuling
Medlem
#77 Skrivet: 19 Aug 2009 11:01

Citerar: sture_lindberg, #74:
Och om alla skulle få pröva på hur det är att bli oskyldigt dömd. Denna tråd handlar om påstådda läggmatcher mellan Strössel och mej.

Du kan väl ändå hålla med om att det är långsökt att två personer som lever ihop sitter vid samma dator, loggar in samtidigt med någon minut när, och sedan spelar åtta remier i rad, några efter 4-5 drag, och sen ska man som moderator tro att det är två helt fristående personer som spelar för att lära sig nåt?

shieldfire
Medlem
#78 Skrivet: 19 Aug 2009 11:15

Citerar: Hjuling, #77:
Du kan väl ändå hålla med om att det är långsökt att två personer som lever ihop sitter vid samma dator, loggar in samtidigt med någon minut när, och sedan spelar åtta remier i rad, några efter 4-5 drag, och sen ska man som moderator tro att det är två helt fristående personer som spelar för att lära sig nåt?

Precis.
Om man inte ska gå på det som går att ta fram på distans kan man lika gärna släppa allt fusk fritt. Därmed inte sagt att det nödvändigtvis är fusk i detta fall (tillägg för Sture/Strössel/et al).

sture_lindberg
Medlem
#79 Skrivet: 19 Aug 2009 11:18

För det första så har vi spelat våra 7 remier mellan den 11 januari---till den 7 augusti.Och vi har INTE spelat dessa 7 remier för att vi ska lära oss något.Utan för att vi hade i dessa partier valt att få spela i samma turneringar. På dej låter det som om dessa partier var spelade under samma timme ! Och att Strössel och jag sitter och kikar på den andres parti,och att vi sen växlar till den andres parti (med samma dator)Har väl ingen annan med att göra? Tro får du göra hur du vill.
Citerar: sture_lindberg, #76:

Men läs vad Erik skrev..Så fattar du att detta är fel.

sture_lindberg
Medlem
#80 Skrivet: 19 Aug 2009 11:22

Citerar: shieldfire, #78:
Precis.
Om man inte ska gå på det som går att ta fram på distans kan man lika gärna släppa allt fusk fritt. Därmed inte sagt att det nödvändigtvis är fusk i detta fall (tillägg för Sture/Strössel/et al).

Om inte det finns SÄKRA bevis ska termen ;hellre fria än fälla gälla.Det vet du nog.. Läs Eriks uttalande på #44 också.

shieldfire
Medlem
#81 Skrivet: 19 Aug 2009 11:26

Problemet är då, att det inte går att bevisa någonting - och då släpper man allt fusk fritt. Det måste ju du också se Sture. Det måste finnas en rimlighetsnivå i bevisföringen.

För övrigt är termen "Bortom rimligt tvivel" någonstans måste Den Som Bestämmer dra en gräns för "rimligt tvivel". Ni ramlade över, "live with it".

Darth_Vader
Medlem
#82 Skrivet: 19 Aug 2009 11:35

Citerar: shieldfire, #81:
Ni ramlade över

Eller du...

sture_lindberg
Medlem
#83 Skrivet: 19 Aug 2009 11:43

Citerar: shieldfire, #81:
Problemet är då, att det inte går att bevisa någonting - och då släpper man allt fusk fritt. Det måste ju du också se Sture. Det måste finnas en rimlighetsnivå i bevisföringen.

För övrigt är termen "Bortom rimligt tvivel" någonstans måste Den Som Bestämmer dra en gräns för "rimligt tvivel". Ni ramlade över, "live with it".

Strössel och jag har ju "erkänt" att vi sitter vid samma dator och spelar.Men däremot har ingen av oss lagt sej i den andres partier.Det är sanningen.Varför skulle hon eller jag hjälpa varandra ? Kan väl inte vara någon vits?
Citerar: sture_lindberg, #79:
Läs detta Eriks uttalande NOGA. Han kan inte sätta sitt liv på att vi "fuskat"..Alltså håller inte hans eller någon annans "bevisföring" !

Selfrid
Medlem
#84 Skrivet: 19 Aug 2009 11:49

Jag tycker att man då också kan betänka detta:
Citerar: erik, #55:
Jag vill poängtera att schackOnline inte är ett hel-demokratiskt samhälle och jag har egentligen ingen anledning att dela med mig av dessa "bevis". Det är moderatorerna med mig i spetsen som får lov att bestämma över den här sidan och tycker man inte om det så kan man gå någon annanstans och spendera sin tid. Vi gör vårt yttersta för att detta ska vara ett trevligt ställe, och kanske inte alltid lyckas på bästa sätt... men vi kommer fortsätta att försöka så länge forumet är öppet. Alternativet skulle vara att stänga ner forumet och meddelande-systemet på schackOnline - och låta sidan vara som vilken spelsida som helst.

och detta:
Citerar: ole.buus, #49:
Moderator er suveræn, så sagen er afgjort. Resten er spild af tid og ord.

Vad är för övrigt alternativet till att moderatorerna bestämmer? Att sådana här saker avgörs genom allmän omröstning på forumet?

Ludvig_
Medlem
#85 Skrivet: 19 Aug 2009 11:52

Citerar: sture_lindberg, #83:
Läs detta Eriks uttalande NOGA. Han kan inte sätta sitt liv på att vi "fuskat"..Alltså håller inte hans eller någon annans "bevisföring" !

Väldigt få brott kräver teknisk bevisning, utan det räcker att det är som Shieldfire skriver "ställt bortom rimligt tvivel". Jag råder dig att skaffa en advokat och överklaga domen.

shieldfire
Medlem
#86 Skrivet: 19 Aug 2009 12:10

Citerar: sture_lindberg, #83:
Strössel och jag har ju "erkänt" att vi sitter vid samma dator och spelar.Men däremot har ingen av oss lagt sej i den andres partier.Det är sanningen.Varför skulle hon eller jag hjälpa varandra ? Kan väl inte vara någon vits?

För ärliga och rättskaffens människor finns det naturligtvis ingen vits. Dessvärre är ju inte alla det. Inte ens i något så trivialt som ett parti schack på fritiden.

Att däremot utgå från att alla är "ärliga och rättskaffens" är ju dessvärre ganska naivt.

sture_lindberg
Medlem
#87 Skrivet: 19 Aug 2009 12:50

Du får helt enkelt välja..antingen tro på en helt ovetenskaplig" bevisföring".Eller också tro på mej och Strössels ord..Men hur som helst..Vi blir ju inte "skyldigare" på grund av någons (eller någras) spekulationer. Och svar till Ludvig : Är knappast JAG som borde skaffa mej någon advokat.Utan detta skulle vara intressant om en ÅKLAGARE fått sett.Denna "bevisföring" mot Strössel och mej ! Han skulle säkert ramla av stolen,på grund av skrattkramper

PAULO
Medlem
#88 Skrivet: 19 Aug 2009 13:07

Undrar om det är OLAGLIGT att spela med 2 konto här på SoL?
Jag har nämligen oxå 2 konto!
Då måste jag avsluta den ena omedelbart isf.
Med vänliga hälsningar
Amatör

sture_lindberg
Medlem
#89 Skrivet: 19 Aug 2009 13:12

Nej det är bara "olagligt" att spela mot sej själv.Som alltså Strössel och jag är anklagad för..men som vi ALDRIG har gjort.

PAULO
Medlem
#90 Skrivet: 19 Aug 2009 13:21

Jag TROR starkt på dig Sture jag har mött er 2 i olika partier ,,
och ni har OLIKA taktik som är TYDLIGT att det är två olika järnor som tänker iaf vad jag har upplevt;
Det va bara det jag ville säga
hoppas finnes det fler som kan styrka detta
Mvh
Victor

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!