Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / NYHET: schackOnlines individuella mästerskap
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 13 . 14 . >>
Författare Meddelande
Ludvig_
Medlem
#61 Skrivet: 17 Aug 2009 18:40

Någon som vet när det är tänkt att den här turneringen skall starta?

farbrorjo
Medlem
#62 Skrivet: 17 Aug 2009 18:48

Nej, det vore förhastat att säga något på det här stadiet. Men en fingervisning är att fr o m att "reklamtexten" kommer upp på Mina partier-sidan så har vi diskuterat c a en veckas anmälningstid. Men som sagt, för er som vill anmäla er redan nu går det bra att gå upp till länken som finns i första inlägget av denna tråd.

Randomize
Medlem
#63 Skrivet: 17 Aug 2009 22:11

Aj aj aj

Jag är på utlandsresa mellan 19/9 - 30/9
Så om mästerskapsturneringen startar innan dess
kommer jag förmodligen förlora mina partier på tid.

Anmälan är ju bindande

Inte bra

CAQUELAQ
Medlem
#64 Skrivet: 17 Aug 2009 22:39 - Redigerad av: CAQUELAQ

Citerar: Randomize, #63:
Anmälan är ju bindande

Än så länge går det bra att avanmäla sig - du har bara att trycka på samma knapp du använde för att anmäla dig med. Där står nu "Ta bort min anmälan".

Randomize
Medlem
#65 Skrivet: 17 Aug 2009 23:22

Ok, tack

Då är jag nog tvungen att göra det.
Synd, jag tänkte ju vinna

Malvan
Medlem
#66 Skrivet: 17 Aug 2009 23:26

Ingen har ju faktiskt sagt än när det hela börjar.

Randomize
Medlem
#67 Skrivet: 17 Aug 2009 23:39

Om mästerskapet börjar efter den 29/9 (då kommer jag hem)
så kommer jag definitivt vara med.

Så det vore bra att få reda på ungefärligt startdatum

(Det kanske är fler än jag som ska ut och resa i höst)

Stegen1
Medlem
#68 Skrivet: 17 Aug 2009 23:43

DU har ingen chans i alla fall, så lägg ner din anmälan...

Randomize
Medlem
#69 Skrivet: 17 Aug 2009 23:48

Citerar: Stegen1, #68:
DU har ingen chans i alla fall, så lägg ner din anmälan...

Tänkte inte på det

Speed8
Medlem
#70 Skrivet: 18 Aug 2009 00:08

Randomize, vad är din riktiga LASK/elo?

Randomize
Medlem
#71 Skrivet: 18 Aug 2009 09:50

Citerar: Speed8, #70:
Randomize, vad är din riktiga LASK/elo?

Skickar Dig ett meddelande om det.

gäspar
Medlem
#72 Skrivet: 18 Aug 2009 10:21

När är sista anmälningstillfälle?

Ludvig_
Medlem
#73 Skrivet: 18 Aug 2009 11:04

Det är minst en vecka kvar till dess. En vecka efter att informationen om mästerskapet dyker upp på "mina partier", så stängs anmälan.

strössel
Medlem
#74 Skrivet: 18 Aug 2009 11:17

Citerar: strössel, #24:
Men som Sture frågade förut..Kan både han och jag vara med ? Han fick inget svar,kanske iaf att jag kan få det?

Har fortfarande inte fått svar på denna fråga. Väldigt tacksam på svar om även jag får vara med. Sture har redan anmält sej.

farbrorjo
Medlem
#75 Skrivet: 18 Aug 2009 17:22

Huruvida sture_lindberg eller strössel deltar kan bara ni själva bestämma, ett av användarnamnen är varmt välkommet att delta, men inte båda. Det är det besked som måste gälla för s O-mästerskapet i den uppkomna situationen. Vilket av dem ni än väljer önskar jag lycka till (vilket förstås gäller alla andra som anmäler sig också)!

strössel
Medlem
#76 Skrivet: 18 Aug 2009 17:29

Det betyder att alltså inte jag får vara med. Tack iaf för svar.

Darth_Vader
Medlem
#77 Skrivet: 18 Aug 2009 22:37

hmm. 643 visningar men bara 59 personer som anmält sig?
Hallå? Meningen är att alla ska vara med! Kom igen!

J_Ahlin
Medlem
#78 Skrivet: 19 Aug 2009 00:22

Finns det inte massutskick möjligheter för någon på SO? Reklam bara via forumet är noterbart inte tillräckligt ifall "den stora massan" ska ta till sig budskapet..

Ludvig_
Medlem
#79 Skrivet: 19 Aug 2009 00:25

Citerar: J_Ahlin, #78:
Finns det inte massutskick möjligheter för någon på SO? Reklam bara via forumet är noterbart inte tillräckligt ifall "den stora massan" ska ta till sig budskapet..

Jag är osäker, men Erik har möjlighet att lägga in en annan förstasida, som kan handla om mästerskapet. Det borde kunna locka fler att deltaga.

MrVi
Medlem
#80 Skrivet: 19 Aug 2009 08:07

Om det skulle finnas något första pris, skulle nog fler delta. Ett ranking pris skulle ju också vara roligt.

Darth_Vader
Medlem
#81 Skrivet: 19 Aug 2009 09:25

Citerar: MrVi, #80:
Om det skulle finnas något första pris

Jovisst, men då kanske det krävs en anmälningsavgift för att få ihop en sådan peng. Ska i så fall bara högsta klassen ha den pengen? Hur många kommer anmäla sig då? o.s.v.

erik
Moderator
#82 Skrivet: 19 Aug 2009 09:34

Citerar: Ludvig_, #79:
Jag är osäker, men Erik har möjlighet att lägga in en annan förstasida, som kan handla om mästerskapet. Det borde kunna locka fler att deltaga.

Jag har lagt en liten text i informationsrutan på sidan Mina partier som lockar ytterligare människor. Tidigare har jag lagt en ruta som man måste klicka bort ovanför själva parti-listan, men jag tänkte faktiskt ta det lite lugnt med det denna gång eftersom det vore skönt om inte det första mästerskapet blir överfullt med deltagare. Det är ju lite av ett försök detta, och det blir mer hanterligt med färre deltagare. Känns det ok? Eller ska vi basunera mer?

Citerar: MrVi, #80:
Om det skulle finnas något första pris, skulle nog fler delta. Ett ranking pris skulle ju också vara roligt.

Senare mästerskap skulle det absolut vara aktuellt med priser! Man skulle kunna ha något pris för varje klass eller så. Det som gäller är antingen att någons företag ställer upp och sponsrar priser eller att man hittar någon annan sponsor (kanske schackbokförlag?).

erik

Darth_Vader
Medlem
#83 Skrivet: 19 Aug 2009 11:15 - Redigerad av: Darth_Vader

Citerar: erik, #82:
Det är ju lite av ett försök detta, och det blir mer hanterligt med färre deltagare. Känns det ok? Eller ska vi basunera mer?

En tanke som jag själv höll tyst om för att inte verka pessimistisk...

Malvan
Medlem
#84 Skrivet: 19 Aug 2009 11:34

Citerar: Randomize, #58:
Nu har även Mr asvo (mästerskapets upphovsman) anmält sig till denna mästerskapsturnering, kul

Fast från allra första början var det Vilhelms idé och han är också anmäld.

farbrorjo
Medlem
#85 Skrivet: 19 Aug 2009 12:17 - Redigerad av: farbrorjo

Citerar: Malvan, #84:
Fast från allra första början var det Vilhelms idé och han är också anmäld.

Jajamen, och även om det framgår på anmälningssidan så vill jag ändå ta tillfället i akt att tacka både Vilhelm och asvo för att ha varit drivande i arbetet med den grund som vi sedan byggt vidare på. Utan den insatsen hade den här versionen aldrig skådat dagsljus!

chessexplorer
Medlem
#86 Skrivet: 19 Aug 2009 12:44 - Redigerad av: chessexplorer

Det känns som om turneringen är anpassad för minst 200 anmälda. Som det är nu går det inte ens bilda två niomannagrupper i varje klass. Kör vi med 5 klasser i alla fall?

farbrorjo
Medlem
#87 Skrivet: 19 Aug 2009 13:10 - Redigerad av: farbrorjo

Den uppdaterade anmälningstiden går ut på söndag 00.00. Då får de justeringar göras som behövs utifrån de anmälningar som kommit in. Om antalet klasser behöver minskas, får huvudprincipen vara att avståndet mellan högst och lägst rankad inom varje klass inte blir för stort, snarare än att det ska vara lika många till varje pris. En sådan idé fungerar bara på naturlig väg vid ett tillräckligt stort deltagarantal som du själv var inne på. Vad sedan "inte för stort" betyder i praktiken återstår att se.

CAQUELAQ
Medlem
#88 Skrivet: 19 Aug 2009 13:13 - Redigerad av: CAQUELAQ

Vi har ett grundkoncept att börja med, men vi följer det självklart inte slaviskt! Vi är naturligtvis flexibla och anpassar oss efter situationen.

Blåsippan
Medlem
#89 Skrivet: 19 Aug 2009 13:20

Annars var jag en smula orolig för att vi måste spela slaviskt.

uct2
Medlem
#90 Skrivet: 19 Aug 2009 13:25

Ska det verkligen vara klassindelning i det första SO-mästerskapet? (Se t.ex. inlägg #86 ovan.) Bör det inte vara kvalgrupper, ev. med seedning, och sedan semifinal och final, som i den "vanliga" korrens gamla cupturneringar. Jag fick det intrycket när jag läste förutsättningarna innan jag anmälde mig. Antagligen blir det mest högrankade i en kommande final ändå, men med kvalgrupper så har ju även de som har lågt ranking, kanske rent av är underrankade, en chans att vinna.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 13 . 14 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!