Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / NYHET: schackOnlines individuella mästerskap
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . >>
Författare Meddelande
nibo
Medlem
#301 Skrivet: 10 Sep 2009 12:33

Efterfrågar också en tabell likt den i serien för oss slöingar som inte orkar trycka på länken.

farbrorjo
Medlem
#302 Skrivet: 10 Sep 2009 12:40

Citerar: nibo, #301:
Efterfrågar också en tabell likt den i serien för oss slöingar som inte orkar trycka på länken.

Vilken tabell du än vill komma åt så är den bara två knapptryckningar bort. Jag antar att det är som med kondition i största allmänhet - ju mer man tränar ju bättre blir den...

vilhelm
Medlem
#303 Skrivet: 6 Okt 2009 22:07

hej
vet inte om jag sett det ,finns det nån tidsplan när steg 2 startar på ett ungefär?serien startar den 20 okt är det risk att det krockar?

barr
Medlem
#304 Skrivet: 6 Okt 2009 22:11 - Redigerad av: barr

steg ett slutar om cirka 20 dagar, sedan vill väl arrangörerna ha lite tid innan steg två startar. men jag tror du får räkna med att det krockar med slutspelet av sO-serien.

vilhelm
Medlem
#305 Skrivet: 6 Okt 2009 22:16

ok..tack för det barr!fick en oro av att det skulle startas samtidigt om alla partier tog slut tex idag vilket kanske inte är så lyckat

barr
Medlem
#306 Skrivet: 6 Okt 2009 22:22

Citerar: vilhelm, #305:
om alla partier tog slut tex idag

teoretiskt möjligt, men det inträffar nog inte, nåt parti håller nog på i cirka 30+30 dagar.

vilhelm
Medlem
#307 Skrivet: 6 Okt 2009 23:47

förövrigt tror jag att nicholas vinner hela skiten,en ulv i fårakläder ni vet

nicholas
Medlem
#308 Skrivet: 6 Okt 2009 23:53

Tack min vän att du tror det... men jag har in sett att jag har två halvor= ...den ena lirar detta spel o den andra vill vara kompis.. hur går det ihop??? hade jag bara en skulle det vara slut för alla...hi hiii

vilhelm
Medlem
#309 Skrivet: 7 Okt 2009 00:06

Citerar: nicholas, #308:
den ena lirar detta spel o den andra vill vara kompis.. hur går det ihop???

det går inte!Du är för snäll nicke..jag erkänner att jag utnyttjat det i form av nån remi..jag är en väldigt elak snubbe hehe..tror tamejtusan inte att jag på nått sätt kunnat klara en endaste poäng mot dig utan mitt manipulerande sätt!

nicholas
Medlem
#310 Skrivet: 7 Okt 2009 00:08

hi hii hiii, tror du jaaaa
när jag gillar snubbar så är det sååå

jolo4
Medlem
#311 Skrivet: 7 Okt 2009 17:44

Om det är verkligen omöjligt att göra matt hur dåligt/bra båda spelarna spelar har man rätt att kräva remi då? Vill inte förlora ett sådant parti på tid.

farbrorjo
Medlem
#312 Skrivet: 7 Okt 2009 17:56

Citerar: jolo4, #311:
Om det är verkligen omöjligt att göra matt hur dåligt/bra båda spelarna spelar har man rätt att kräva remi då? Vill inte förlora ett sådant parti på tid.

Ja, om det verkligen är omöjligt och inte bara osannolikt. Du får skicka mig ett meddelande om vilket parti det gäller så ska jag ta mig en titt. Tills jag återkommer råder jag dig att spela vidare.

Gore
Medlem
#313 Skrivet: 8 Okt 2009 08:34

Vad göra ...måste man vara vaken dygnet runt för att kunna avgöra ..utan att förlora på tid samt hela helgerna har vinst men kommer troligen att förlora på tid
Är detta verkligen ok....

Batista77
Medlem
#314 Skrivet: 8 Okt 2009 09:10

Citerar: Gore, #313:
Vad göra ...måste man vara vaken dygnet runt för att kunna avgöra ..utan att förlora på tid samt hela helgerna har vinst men kommer troligen att förlora på tid
Är detta verkligen ok....

Det går aldrig att förbjuda spelare att spela dag eller natt. Vissa kanske inte kan spela på dagarna, medans andra kanske inte kan spela på kvällarna/ nätterna.

Gore
Medlem
#315 Skrivet: 8 Okt 2009 09:53

Men att använda detta för att vinna på tid....

strössel
Medlem
#316 Skrivet: 8 Okt 2009 10:04

Du hade ju matt i ETT drag innan...Dd6 matt. Om du hade hittat det så hade du aldrig behövt kunna förlora på tid..Gäller att ta vara på sina chanser..

strössel
Medlem
#317 Skrivet: 8 Okt 2009 10:09

Och till Jolo etta borde du ju kunna fixa remi hur lätt som helst.. men ni har ju varsin bonde kvar. Så då kan du ju inte påstå att ingen av er kan göra matt hur dåliga spelarna än är.

Gore
Medlem
#318 Skrivet: 8 Okt 2009 10:23

Och sitter och sover i detta parti som borde vara klart man lessnar. Tar för lång tid för varje drag

strössel
Medlem
#319 Skrivet: 8 Okt 2009 10:28

Du hade ju matt i förra draget..Varför gjorde du inte matt då???

tornado
Medlem
#320 Skrivet: 8 Okt 2009 11:00

Citerar: Gore, #315:
Men att använda detta för att vinna på tid.

Du har ju massor med tid , när du gjort ditt drag går hans klocka och han har bara några timmar...
Citerar: strössel, #316:
Du hade ju matt i ETT drag innan...Dd6 matt.

Hör det till reglerna att man får kommentera andras spel och till och med säga vilket drag man bör göra ??????????????????

Jag bara undrar

strössel
Medlem
#321 Skrivet: 8 Okt 2009 11:05

Citerar: tornado, #320:
Hör det till reglerna att man får kommentera andras spel och till och med säga vilket drag man bör göra ??????????????????

Vadå GÖRA..det draget finns inte längre att göra..Utan han kunde ha GJORT det. Draget är alltså inte möjligt längre. Ta reda på fakta innan du skriver tack.

strössel
Medlem
#322 Skrivet: 8 Okt 2009 11:07

Citerar: tornado, #320:
Du har ju massor med tid , när du gjort ditt drag går hans klocka och han har bara några timmar...

Han har bara 9 timmar kvar..Är det massor??

tornado
Medlem
#323 Skrivet: 8 Okt 2009 11:09

Partiet är inte färdigspelat och såvitt jag fått höra ska man inte kommentera andras spel under pågående parti..

strössel
Medlem
#324 Skrivet: 8 Okt 2009 11:16 - Redigerad av: strössel

Citerar: tornado, #323:
Partiet är inte färdigspelat och såvitt jag fått höra ska man inte kommentera andras spel under pågående parti..

Han kommenterar ju sitt eget parti Gore. Och skriver där att partiet tar för lång tid att genomföra..Då är det väl en naturlig fråga att ställa varför han inte mattade sin motståndare i ett drag. Observera att draget inte längre kan genomföras ! Så kom inte och säg att han fick någon hjälp av något som helst slag från mej. Utan jag undrade bara varför han inte mattade så slapp han ju dessa nattvakor.

Malvan
Medlem
#325 Skrivet: 8 Okt 2009 11:21 - Redigerad av: Malvan

Till skillnad från i serien är alla hjälpmedel tillåtna i mästerskapet, bland annat att be nån annan om råd.

tornado
Medlem
#326 Skrivet: 8 Okt 2009 11:22

Citerar: strössel, #322:
Han har bara 9 timmar kvar

Vem har bara 9 timmar kvar ? Har jag läst fel ? Sånt kan hända...Har du läst rätt?
På min skärm kan jag läsa att Gore har 17 dagar kvar och hans motståndare har drygt 8 timmar...
Vill du vara så vänlig och kolla igen..

mvh

Selfrid
Medlem
#327 Skrivet: 8 Okt 2009 11:26 - Redigerad av: Selfrid

Men detta visar på nackdelen med partier som spelas med en avsatt tid för hela partiet. Då kan det mot slutet bli en fråga om vem som går och lägger sig först. Det händer inte lika påtagligt när man spelar med dragserie t e x 30 dagar/10 drag eller 3 dagar/drag. Fördelen med att spela med en tidsgräns för hela partiet är ju att man slipper partier som drar ut i det oändliga.

tornado
Medlem
#328 Skrivet: 8 Okt 2009 11:27

Citerar: Malvan, #325:
Till skillnad från i serien är alla hjälpmedel tillåtna i mästerskapet, bland annat att be nån annan om råd.

OK det tänkte jag inte på...

strössel
Medlem
#329 Skrivet: 8 Okt 2009 11:30

Citerar: tornado, #326:
Vem har bara 9 timmar kvar ? Har jag läst fel ? Sånt kan hända...Har du läst rätt?
På min skärm kan jag läsa att Gore har 17 dagar kvar och hans motståndare har drygt 8 timmar...
Vill du vara så vänlig och kolla igen..

mvh

Du hade rätt där Tornet.Jag läste fel :men i det andra är det JAG som har rätt. Om "råd".. Men i mitt fall var det inte menat ens som något "råd" till Gore..Utan en fråga varför han inte satte matt i ETT drag.

tornet
Medlem
#330 Skrivet: 8 Okt 2009 11:37

OK alla kan göra fel ( vore konstigt annars )
Citerar: tornado, #328:
Citerar: Malvan, #325:

OK det tänkte jag inte på...

Hade glömt att det är andra regler som gäller här men ingen skada skedd...

<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!