Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Patt=remi?
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
PokAB
Medlem
#1 Skrivet: 24 Jun 2009 17:38

Hej jag är en nybörjare inom schack och har nu råkat ut för "patt".
Då jag leder enligt mig rätt kraftigt (torn, löpare, snart en dam mot hans kung och bonde) undrar jag om man verkligen måste bjuda remi..... jag går alltid för vinst men om det finns någon oskriven lag så vill jag ju inte bryta den......tacksam för lite svar.

Ludvig_
Medlem
#2 Skrivet: 24 Jun 2009 17:42

Om det är patt, så är partiet slut och det blir remi. Om du inte vill bjuda remi i pattställningen felrapporterar bara din motståndare partiet när hans tid har gått ut.

strössel
Medlem
#3 Skrivet: 24 Jun 2009 17:45

Om det är partiet mot Roymik så är det remi ja. han kan ju inte röra sin kung,men står ju inte i schack,då är det lika med PATT(remi)..

KidCurry
Medlem
#4 Skrivet: 24 Jun 2009 17:47 - Redigerad av: KidCurry

Patt är remi. Egentligen borde man kanske inte behöva bjuda remi i denna ställning men så fungerar partierna här. Det tjänar inget till att vägra bjuda remi eftersom Erik i så fall går in i efterhand och korrigerar partiet till remi. Du kan bespara honom det extrajobbet!

PokAB
Medlem
#5 Skrivet: 24 Jun 2009 18:04

Ok! Tack för svaren nu har jag bjudit honom remi.......men det tog emot

astronomipådamsidan
Medlem
#6 Skrivet: 25 Jun 2009 04:46

Vad har ni emot pattar egentligen ?

A4H4
Medlem
#7 Skrivet: 25 Jun 2009 07:11

Det heter Patt

laen004
Medlem
#8 Skrivet: 25 Jun 2009 09:12

Märkligt att många spelare har ALDRIG hört talas om patt
Vad är patt? säger dom. Och en del vägrar att ta patt, om motståndaren har tidsnöd! Men som sagt...Erik fixar det där...

Gammelsmurf
Medlem
#9 Skrivet: 25 Jun 2009 09:22

Ja det var konstigt - men det finns även en viss okunskap om E.P.-draget...lite kul när motståndarna tror att det är en bug här på sO när man slår ep :-D

göggö
Medlem