Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Oförklarigt uppgivande
Författare Meddelande
Captain Nemo
Medlem
#1 Skrivet: 1 Feb 2009 20:21

Har någon varit med om något likande. Jag tar motståndaren dam. Kanske fumlar lite på tangeterna och kommer åt en knapp (PGN, tror jag). Då blir brädet svart och det står att svart (jag) har gett upp. Ingen kontrollfråga om att jag verkligen vill ge upp.

pia_c
Medlem
#2 Skrivet: 1 Feb 2009 20:26

Förlåt en dum fråga....vilken knapp är PGN?

Captain Nemo
Medlem
#3 Skrivet: 1 Feb 2009 20:35

Den knappen längst till höger under brädet. Där kan du ladda ner schackpartiet textformat för att stoppa in i ett annat schackprogram

pia_c
Medlem
#4 Skrivet: 1 Feb 2009 20:41

Aha...trodde du menade på tangentbordet. Du måste ha missat med musen då....fast konstigt att du inte fick en fråga att bekräfta din "resign"?

jideck
Medlem
#5 Skrivet: 1 Feb 2009 22:46

Hej!
är detta bug åtgärdat ??

vilhelm
Medlem
#6 Skrivet: 1 Feb 2009 23:06

Citerar: jideck, #5:
Hej!
är detta bug åtgärdat ??

Ett uns av ödmjukhet måste man ha i kroppen när en kille driver denna sida av rent schackligt intresse...går nog inte typ rapido och åtgärda detta på typ 5 minuter....inget illa ment men nån ordning får det vara...Ödmjukhet...väldigt fint faktiskt

Ivo_K
Medlem
#7 Skrivet: 1 Feb 2009 23:08

Hej! Du skrev först att du "fumlade lite på tangenterna". Sedan har andra skrivit till att du måste ha kommit fel med musen också. PGN och Ge upp partiet ligger ju tätt intill varandra. Jag tror helt enkelt att du först kom åt Ge upp knappen med musen, sedan har ditt fumlande på tangentbordet gett att du kom åt Retur tangenten, ELLER space (mellanslag) som i JavaScript ofta är likställd med Retur tangentens funktion. Allt gick så snabbt hos dig så att du inte fick fram frågedialogen om du verkligen ville ge upp partiet. Mitt råd är helt enkelt att inte "fumla" när man spelar skack.

Bokmalen_
Medlem
#8 Skrivet: 1 Feb 2009 23:10 - Redigerad av: Bokmalen_

Jag har tryckt på knappen "PGN" hundratals gånger(kanske tusentals gånger), men det har aldrig föranlett att något parti har givits upp.

Trubbe
Medlem
#9 Skrivet: 2 Feb 2009 15:02

Det tror inte jag heller har skett för någon annan. När man trycker på "Ge upp knappen" ges partiet upp. Då man trycker på PGN knappen ges inte partiet upp eftersom PGN betyder portable game notation.
Således tryckte vederbörande på Ge upp med syftet att trycka PGN. Programmet
ger fullständigt blankt i knapptryckarens syfte. Skulle schackonlineprogrammet vara fjärrskådande för att ta hänsyn till operatörens syfte har man begärt kanske lite för mycket av det.

Jolle1996
Medlem
#10 Skrivet: 2 Feb 2009 15:29

Ja, man får akta sig för att klicka på den då

Calzio
Medlem
#11 Skrivet: 20 Feb 2009 19:19

Jag körde nyss ett parti mot varmkorv, innan ens första draget var gjort råkade han trycka på ge upp, ge upp knappen borde sitta en bit ifrån dom andra!

Trubbe
Medlem
#12 Skrivet: 20 Feb 2009 19:22

Ja, om det nu inte var så att uppgivandet var medvetet då han plötsligt upptäckte
din höga rating.

Calzio
Medlem
#13 Skrivet: 20 Feb 2009 19:30

Man vill ju gärna tro det!

Men jag tror inte det eftersom vi startade ett nytt parti vi nu kör, det har han inte gett upp.

Trubbe
Medlem
#14 Skrivet: 20 Feb 2009 19:33

Det var bra det. Hoppas du vinner med matt nu då.

Calzio
Medlem
#15 Skrivet: 20 Feb 2009 19:34

Haha, tack tack!

retlawkirneh
Medlem
#16 Skrivet: 20 Feb 2009 22:31

Heja sebbe! Heja sebbe!

Du måste logga in för att kunna posta!