Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ratinglista, en för hjärnor och en för motorer (datorer)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 18 . 19 . >>
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#181 Skrivet: 1 Nov 2008 22:43

Citerar: asvo, #206:
till min glädje i våra partier till djupa analyser vad jag förstått

I och med att Hägglund och jag är närschackspelare så använder vi inte motoranalys nej.Självklart.

MalmöLeif
Medlem
#182 Skrivet: 2 Nov 2008 00:49

Här hittar du ratingformler:

http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system

MalmöLeif
Medlem
#183 Skrivet: 2 Nov 2008 00:53

För korrschack:

http://www.uschess.org/cc/ccratefl.php

Randomize
Medlem
#184 Skrivet: 2 Nov 2008 01:19

Tack MalmöLeif

Men vad används här på SO ?

MalmöLeif
Medlem
#185 Skrivet: 2 Nov 2008 04:00

Tror LASK används här. Tabell:

http://www.skkamraterna.se/ranking/ranktab.htm

asvo
Medlem
#186 Skrivet: 2 Nov 2008 06:04

Citerar: sture_lindberg, #177:
Hägglund och jag anstränger säkert vi också oss.Men bara med våra hjärnor

Jo det gör ni säkert men bara någon minut per drag och det håller dåligt på en korrsajt mot topp 100

asvo
Medlem
#187 Skrivet: 2 Nov 2008 06:18

Citerar: sture_lindberg, #179:
Är det ett Robotmästerskap???

Programmen ( robot ) har för låg rating i korr för att få deltaga

asvo
Medlem
#188 Skrivet: 2 Nov 2008 06:30

Citerar: sture_lindberg, #181:
närschackspelare så använder vi inte motoranalys nej

Skulle nog uppskattas om ni deklarerade det på er personliga sida

asvo
Medlem
#189 Skrivet: 2 Nov 2008 06:45

Citerar: sture_lindberg, #178:
Utan jag bara beklagar att ni inte har fattat att schack är ett så fint spel,så man behöver inga motorer för att spelet ska bli intressantare.

Att det inte behövs datorer för att ska bli intressant håller jag med om men det blir inte intressantare utan motoranalys vid korrspel enl. min mening .

asvo
Medlem
#190 Skrivet: 2 Nov 2008 07:03

Citerar: sture_lindberg, #181:
I och med att Hägglund och jag är närschackspelare så använder vi inte motoranalys

Jag spelar faktiskt mycket fler partier utan motoranalys en med !
Det gör jag dock på andra sajter .
Här på sO håller jag mej enbart till korrspel även med klassiska partier ibland

Kriall
Medlem
#191 Skrivet: 2 Nov 2008 09:04

Det är ju enkelt - om man inte är intresserad av ratingen så behöver man ju inte titta på den

Gammelsmurf
Medlem
#192 Skrivet: 2 Nov 2008 09:16

Citerar: Kriall, #191:
om man inte är intresserad av ratingen så behöver man ju inte titta på den

Jag önskar verkligen att den mänskliga hjärnan fungerade så...Tyvärr så gör den inte det

sture_lindberg
Medlem
#193 Skrivet: 2 Nov 2008 13:32

Citerar: asvo, #188:
Skulle nog uppskattas om ni deklarerade det på er personliga sida

är redan gjort för läääänge sedan

asvo
Medlem
#194 Skrivet: 2 Nov 2008 14:16

Citerar: sture_lindberg, #193:
är redan gjort för läääänge sedan

Inte att du spelar " närschack " ( rörd pjäs förd pjäs ) och helt utan andra hjälpmedel .

COSMIC_MESSENGER
Medlem
#195 Skrivet: 2 Nov 2008 14:17

[iÄr det ett Robotmästerskap???[/i] #179

Det är en turnering som kan vara värt att följa för de som är schackintresserade.
Är man intresserad av schack och vill lära sig mer om spelet kan det vara fördelaktigt att följa spelarna och ta del av deras motoranalys. Man kan ju fråga/skicka meddelanden till turn-spelarna om vissa drag och diskutera på den nivån SO-sida är skapad för.
Ett bra exempel om man vill diskutera schackets oändliga möjligheter.

sture_lindberg
Medlem
#196 Skrivet: 2 Nov 2008 14:38

Citerar: asvo, #186:
Jo det gör ni säkert men bara någon minut per drag och det håller dåligt på en korrsajt mot topp 100

Mittt mål här på schackonline är INTE att konkurrera mot/med Robotar.Utan att spela eget schack

sture_lindberg
Medlem
#197 Skrivet: 2 Nov 2008 14:41

Citerar: COSMIC_MESSENGER, #195:
[iÄr det ett Robotmästerskap???[/i] #179

Det är en turnering som kan vara värt att följa för de som är schackintresserade.

Blir lika intressant som att bussa ihop sin Robot med grannens i princip

sture_lindberg
Medlem
#198 Skrivet: 2 Nov 2008 14:51

Använder MAX 3 minuter på varje drag jag gör,för att träna upp mitt närschackspelande ! /////Har nu satt in även denna information på min sida

COSMIC_MESSENGER
Medlem
#199 Skrivet: 2 Nov 2008 15:00

Är man schackintresserad skriver man inte sådana dumheter.
Det här är en sida för seriösa spelare som vill utveckla sitt schackspel.

pia_c
Medlem
#200 Skrivet: 2 Nov 2008 15:13

Finns ju många aspekter på detta. Dock är detta en sajt för korrschack och därmed är alla hjälpmedel tillåtna. Finns ingen möjlighet att numer nå framgång i korrschack utan hjälp av ett bra schackprogram. Dessutom blir det väldigt bra partier. Jag menar...hur intressant är det att följa ett närschackparti mellan två 1600-spelare?
Om man föredrar närschack på nätet finns det andra sajter som lämpar sig bättre för det.

sture_lindberg
Medlem
#201 Skrivet: 2 Nov 2008 15:16

Är man schackintresserad så tycker man kanske inte att robotschack är särskillt intressant..Och utveckla sitt schackspel kan man göra på många andra sätt.

Multi_Chess
Medlem
#202 Skrivet: 2 Nov 2008 15:22

Kan du ge exempel på andra sätt här på SO?
För det är ju här vi spelar.

cheesexplorer
Medlem
#203 Skrivet: 2 Nov 2008 15:27

Det skulle vara bra om man kunde lägga in "bokmärken" på intressanta partier och turneringar här på SO så att det blir lättare att följa dem. Det går ju göra så med hjälp av webläsaren, men jag tycker det finns plats för "bokmärken" till höger om "verktyg".

asvo
Medlem
#204 Skrivet: 2 Nov 2008 15:28

Citerar: sture_lindberg, #198:
Använder MAX 3 minuter på varje drag jag gör,för att träna upp mitt närschackspelande ! /////Har nu satt in även denna information på min sida

Men vilka övriga hjälpmedel använder du och spelar du rörd pjäs förd pjäs ???
Det måste ju vara intressant för dina motståndare , kanske även för dina lagkompisar .
Ska det vara närschack så ska det inte vara halvhjärtat så tycker jag när jag själv spelar närschack

sture_lindberg
Medlem
#205 Skrivet: 2 Nov 2008 15:38 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: asvo, #204:
spelar du rörd pjäs förd pjäs ???

självklart!Försöker få det att likna så mycket närschack som möjligt.Därav mina bortsättningar iblandMen sätter hellre bort mej,än låter maskiner spela åt mej.Borde vara glasklart

asvo
Medlem
#206 Skrivet: 2 Nov 2008 15:45

Citerar: sture_lindberg, #205:
självklart!Försöker få det att likna så mycket närschack som möjligt

Jag har faktiskt trott det efter våra två partier men det var trevligt att få det bekräftat .

sture_lindberg
Medlem
#207 Skrivet: 2 Nov 2008 15:46

Citerar: asvo, #206:
Jag har faktiskt trott det efter våra två partier men det var trevligt att få det bekräftat .

Ser inget nöje i att få hjälp av robotar nej

pia_c
Medlem
#208 Skrivet: 2 Nov 2008 16:16

Citerar: sture_lindberg, #205:
självklart!Försöker få det att likna så mycket närschack som möjligt.Därav mina bortsättningar iblandMen sätter hellre bort mej,än låter maskiner spela åt mej.Borde vara glasklart

Ja, men nöj dig med det då Sture och låt andra spela som de vill så länge vi håller oss till reglerna här.....eller?

Gammelsmurf
Medlem
#209 Skrivet: 2 Nov 2008 16:44

Citerar: sture_lindberg, #207:
Ser inget nöje i att få hjälp av robotar nej

Alla vet vad du tycker Sture...Och alla vet vad ditt tjat ställer till med-Stängda trådar, dålig stämmning, förbud mot motorsnack etc...Jag tycker erik är en väldigt öppen och förståenende kille som låter dig hållas-Hoppas du är tacksam mot den öppenhet som finns här på sO...Att du dessutom har mage att klaga på moderatorer för att dom stänger trådar etc är helt ofattbart...

sture_lindberg
Medlem
#210 Skrivet: 2 Nov 2008 17:05 - Redigerad av: sture_lindberg

Citerar: pia_c, #208:
Ja, men nöj dig med det då Sture och låt andra spela som de vill så länge vi håller oss till reglerna här.....eller?

Alla får spela som dom vill-har jag skrivit något annat??Jag skriver vad som passar MEJ schackmässigt ..Och vad JAG anser.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 18 . 19 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!