Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Anonyme schackspelare ...
Författare Meddelande
Spencer
Medlem
#1 Skrivet: 30 Okt 2008 09:05

Det er lidt irriterende, når mennesker ikke skriver nogenting om dem selv på deres personlige sider! De bør som mindstemål, minimum skrive, hvad deres alder er og hvilke interesser de har ..... o.k.

barr
Medlem
#2 Skrivet: 30 Okt 2008 09:10

Du får väl kontakta Erik. Det är ju han som bestämmer sådant.

Själv kan du ju alltid avböja utmaningar från anonyma spelare.

Spencer
Medlem
#3 Skrivet: 30 Okt 2008 09:28

Nej, ikke kontakte Erik. Slet ikke. - På stegen kan man inte afvise, avbõja. Annoncerer man under : nyt spel - så kan man heller ikke avbõje, om der kommer en spelar ind.

SÅ - kære, små, venlige, anonyme spillere : Skriv nogle få ord på jeres sider.
En liten smule svensk. - Tak.

mvh.

BL-O
Medlem
#4 Skrivet: 30 Okt 2008 09:42

Jag håller med dej Spencer, de borde vara en självklarhet

Spencer
Medlem
#5 Skrivet: 30 Okt 2008 10:22

Tak til Lars fra Finland, der jo har Nokia og et bra fodbold-landshold ... m. m.
Hele 1000 søer ..... og en masse moskitoer. Ja, og i Afrika ...
If God loves us, please explain the moscitos. ( the real bad ones )
____

Lidt guf, kraft fra min personlige side: www.gufon.no/agenda/mj12.htm

Fiedel
Medlem
#6 Skrivet: 30 Okt 2008 10:23

Instämmer med Spencer och BL-O. Dessutom tycker jag att den som spelar under mer än en signatur bör redovisa detta på samtliga personsidor.
Jag har själv fyra stycken signaturer och på samtliga mina personsidor kan man läsa att Fiedel, Sylvan, essal och atsög är samme gamle gubbe.

cdelzanno
Medlem
#7 Skrivet: 30 Okt 2008 10:58 - Redigerad av: cdelzanno

Det tycker jag är helt upp till var och en vad dom vill skriva i sina presentationer, men visst håller jag med om att det kan vara trevligt att läsa lite om motspelaren...

Det kanske ser ut som spelarna är anonyma, men det är dom inte...Vid registrering anger man sin mailadress och sen finns det loggar som visar från vilken IP-adress man kört...

öis-tar-SMGULD-2009
Medlem
#8 Skrivet: 30 Okt 2008 14:53

Citerar: Spencer, #1:
skriver nogenting om dem selv på deres personlige sider! De bør som mindstemål, minimum skrive, hvad deres alder er og hvilke interesser de har ..... o.k.

Jag som trodde att det räckte med ett schackintresse för att spela här.

Är du rädd för att Bin Ladin ska nästla sig in, eller vad är det frågan om? Ska vi låta FRA, CIA och MUST avlyssna med en gång?

Schiller
Medlem
#9 Skrivet: 30 Okt 2008 16:31

Du kan gøre som du vil og har lyst til, for endnu er Sverige et frit land, men EU står klar i kulissen.
Det rækker med skakspil, men mange spillere kan ikke li' at spille mod mr. nobody eller mr. X.

zohar
Medlem
#10 Skrivet: 30 Okt 2008 16:39

Diskussionen om presentation och den egna sidan har dykt upp i många trådar. Här är en;
http://schackonline.com/forum/4_43972_0.html

Fozzie
Medlem
#11 Skrivet: 30 Okt 2008 20:08

För en tid sedan slutade en debatt om motorer me den uppmaning att skriva om man använder motor eller inte.

Detta bör vara en obligatorisk uppgift på egna sidan.

suzuki
Medlem
#12 Skrivet: 30 Okt 2008 20:14

Det borde iaf tillhöra god ton att upplysa om det. Tror att det fungerar också.

vilhelm
Medlem
#13 Skrivet: 30 Okt 2008 20:38

Citerar: Spencer, #1:
Det er lidt irriterende, når mennesker ikke skriver nogenting om dem selv på deres personlige sider!

jag håller med dig till en viss del...absolut kan man säga lite allmänt..hur man står till tex motor...och hur man ser på saker o ting...kan väl inte skada?Själv tycker jag det är skumt om man inte skriver nått...blir så opersonligt....kan ärligt säga att det har hänt att jag inte antar en utmaning pga av detta...däremot så är jag kanske inte själv övertydllig vem jag är....men visst jag har valt att vara anonym..men ändå kan jag vara lite tydlig

Elrey
Medlem
#14 Skrivet: 30 Okt 2008 20:58

Citerar: Fozzie, #11:
För en tid sedan slutade en debatt om motorer me den uppmaning att skriva om man använder motor eller inte.
Detta bör vara en obligatorisk uppgift på egna sidan.

Med allt respekt... vad skulle det tjäna till?
Folk kan väl skriva en sak och göra ett annat.

Lacksliparen
Medlem
#15 Skrivet: 30 Okt 2008 21:45

vad är vitsen med olika signaturer ?

NumberOne
Medlem
#16 Skrivet: 30 Okt 2008 21:58

Citerar: Lacksliparen, #15:
vad är vitsen med olika signaturer ?

Att man kan vara med i flera turneringar än vad som är möjligt med bara ett användarkonto. Även vara med på flera lösa spel.

Rocket_pawn
Medlem
#17 Skrivet: 31 Okt 2008 15:32 - Redigerad av: Rocket_pawn

Citerar: Elrey, #14:
Med allt respekt... vad skulle det tjäna till?
Folk kan väl skriva en sak och göra ett annat.

Efekten skulle bli att alla Ärliga motorspelare skulle skriva att dom använder motor vilket skulle göra att det blir mindre risk att man möter någom med mtor av misstag...

Det stora problemet som jag ser är dock de motorspelare som spelar på stegen och hela tiden utmanar så högt upp som möjligt utan att först kolla på användarnas personliga sida.

zohar
Medlem
#18 Skrivet: 31 Okt 2008 15:58 - Redigerad av: zohar

Citerar: Fozzie, #11:
För en tid sedan slutade en debatt om motorer me den uppmaning att skriva om man använder motor eller inte. Detta bör vara en obligatorisk uppgift på egna sidan.

Så sant, men det spelar ju som sagt ingen roll om det är obligatoriskt eller ej, eftersom det ej är tekniskt möjligt att kontrollera. Motorhjälp är ju dessutom inte otillåtet. Men jag delar er frustration.

Skrev ett inlägg i en annan tråd där vi vädjade till användarna;
Skrivet: 24 Jul 2008 07:10
En hel del medlemmar här har under åren önskat att det ska finnas en regel om att man dels ska skriva ut sitt riktiga namn och skriva något trevligt i sin presentation, och dels deklarera om man har flera nick och om man använder schackprogram.

Frågan dyker alltså upp med jämna mellanrum, och bottnar i en frustration över att så många är totalt anonyma.

Nu är det så att det är var och ens rätt att vara anonym, på alla punkter. Det finns alltså inget vi moderatorer kan bistå med vad gäller info om andra spelare.

Men vi kan samfällt önska att användarna här är mer öppna. Det är, vilket framgår av diskussionen ovan, tråkigt att spela mot någon som inte skriver om sig själv.

Det är alltså önskvärt att ni:
- skriver lite på er personliga sida
- gärna berättar åtminstone vad ni heter i förnamn
- berättar vilka olika nick ni har
- redovisar motorhjälp

asvo
Medlem
#19 Skrivet: 31 Okt 2008 16:10

Citerar: Rocket_pawn, #17:
Det stora problemet som jag ser är dock de motorspelare som spelar på stegen och hela tiden utmanar så högt upp som möjligt utan att först kolla på användarnas personliga sida.

Du glömmer att en som deklarerat att han anv. motor även kan spela utan den hjälpen så varför skulle han då inte kunna utmana vem som helst om han följer motståndarens önskan ?

KGB1
Medlem
#20 Skrivet: 31 Okt 2008 16:36

Man kan ÖNSKA att alla skrev lite om sig själva = Trevlig + Skulle nog få mera att spela med & mot sig (=morot) Men man kan inte kräva. När det gäller motorer osv, fråga inna = mejla varandra osv (tex) Men tjata inte om fusk osv för det går inte.

Mvh KGB1

Du måste logga in för att kunna posta!