Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Tips till dom som EJ vill ge upp! ;-)
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
Gammelsmurf
Medlem
#31 Skrivet: 11 Sep 2008 08:15

Citerar: johan607, #30:
Jag förstår inte problemet. Vad gör det om man gör ett drag på natten? Man är ju inte skyldig.

OM man spelar flera drag varje drag så blir 7-dagars aldrig ett problem.Problemet uppstår när man inte kan spela på ett par dar i kombination med att motspelaren börjar spela på tid[i][/i]. Det funkar för det mesta. Jag trivs bäst med 7-dagars.

Gammelsmurf
Medlem
#32 Skrivet: 11 Sep 2008 09:30

På tal om något annat. Jag spelar just nu 7-dagars mot en kille. Han loggar in och ut flera gånger per dag. Men han gör inga drag...konstigt? I detta fall har jag inga betänkligheter att vinna på tid - även om det är trist. Han är väl nere i 16 timmar nu...Men om han drar så dra jag :-D

sture_lindberg
Medlem
#33 Skrivet: 11 Sep 2008 13:30

Loggar han ut och in flera gånger per dag,så gör du det väl också? I och med att du kan se detta?? So what???

Horndals_SK
Medlem
#34 Skrivet: 11 Sep 2008 13:31

Jag har upplevt det väldigt ofta och säkert flera med mej..och jag tror att motståndaren vill försöka få ett psykologiskt övergrepp. Annars ser jag ingen anledning till att dom gör detta.

Horndals_SK
Medlem
#35 Skrivet: 11 Sep 2008 13:33

Citerar: sture_lindberg, #33:
Loggar han ut och in flera gånger per dag,så gör du det väl också? I och med att du kan se detta?? So what???

Eller så är han inloggad ofta och mycket

sture_lindberg
Medlem
#36 Skrivet: 11 Sep 2008 13:34

Man kan ju vilja kika på ställningarna utan att göra några drag.helt naturligt

Landroval
Medlem
#37 Skrivet: 11 Sep 2008 14:59

vad ska man med ett psykologiskt övertag till om man förlorar om 13 timmar? förstår det i x dagar/drag men i det här fallet känns det lurigare

Gammelsmurf
Medlem
#38 Skrivet: 11 Sep 2008 15:02

Citerar: sture_lindberg, #33:

Du är så klurig Sture. Tänk att du kunde lista ut att jag loggar in flera gånger dag. Nobelpriset nästa?

sture_lindberg
Medlem
#39 Skrivet: 11 Sep 2008 15:06

Citerar: Gammelsmurf, #38:
Du är så klurig Sture. Tänk att du kunde lista ut att jag loggar in flera gånger dag. Nobelpriset nästa?

Om han gör detta,och även du.vad är det då som är ett problem???Man har ju faktiskt rätt att kika på sina ställningar utan att göra drag

Gammelsmurf
Medlem
#40 Skrivet: 11 Sep 2008 15:15

Du lever verkligen i din egen fantasivärld - vem har förutom du diskuterat att detta skulle vara ett problem?

Jag hoppas verkligen INTE att det finns någon som INTE tycker att det är rätt att titta på ställningen innan man gör sitt drag...

Sicilianbastard
Medlem
#41 Skrivet: 11 Sep 2008 15:29

Är det bara jag som tycker att flera går över gränsen i sina argument mot Sture?

Citerar: Gammelsmurf, #40:
Du lever verkligen i din egen fantasivärld

Känns inte som en schysst nivå på ett forum och då värderar jag inte vem i pajkastningen som bär ansvaret utan tycker mer att det ofta tyvärr verkar vara Sture mot världen här.

Gammelsmurf
Medlem
#42 Skrivet: 11 Sep 2008 15:35

Du har rätt!!! Jag skall inte låta mig provoceras...tack för påminnelsen

sture_lindberg
Medlem
#43 Skrivet: 11 Sep 2008 15:46

Citerar: Gammelsmurf, #32:
Jag spelar just nu 7-dagars mot en kille. Han loggar in och ut flera gånger per dag. Men han gör inga drag...konstigt?

Du skrev ju detta.Du frågesätter hans sätt att gå in och ut.Därför man kan undra om du tycker det är fel att gå in och kika på ställningarna UTAN att göra drag.Klart man kollar på ställningen innan man gör sitt drag.Det har väl ingen frågesatt

sture_lindberg
Medlem
#44 Skrivet: 11 Sep 2008 15:49

Citerar: Sicilianbastard, #41:
utan tycker mer att det ofta tyvärr verkar vara Sture mot världen här.

Det är lugntSå kan det vara att ha egna åsikter.Och inte bara hålla med sistnämnda "talare"

Gammelsmurf
Medlem
#45 Skrivet: 11 Sep 2008 17:20

Citerar: sture_lindberg, #43:
Du skrev ju detta.Du frågesätter hans sätt att gå in och ut.Därför man kan undra om du tycker det är fel att gå in och kika på ställningarna UTAN att göra drag.Klart man kollar på ställningen innan man gör sitt drag.Det har väl ingen frågesatt

Du läser som du vill. Jag tycker att det är konstigt att han inte gör några drag då det med största sannolikhet innebär att han förlorar på tid. Men det är helt upp till honom - han gör precis som han vill.

sture_lindberg
Medlem
#46 Skrivet: 11 Sep 2008 17:23

Citerar: Gammelsmurf, #45:
han gör precis som han vill.

Nu slog du huvudet på spikenhan gör som han vill ja.
Citerar: Gammelsmurf, #32:
Men han gör inga drag...konstigt?

Men du tyckte ju iaf att det var konstigt..

Gammelsmurf
Medlem
#47 Skrivet: 11 Sep 2008 17:26

Det är mycket som är konstigt i den här världen...Så det är bara att smurfa på tills mörkersmurfen kommer och tar en...

sture_lindberg
Medlem
#48 Skrivet: 11 Sep 2008 19:10

Man får se det som att var och en gör som han vill när det gäller 7dagarspartier..eller hur?Annars KAN man ju faktiskt välja andra betänketider

Barbossa
Medlem
#49 Skrivet: 11 Sep 2008 19:42

Jag hatar verkligen folk som drar ut på tiden, det är helt enligt reglerna i korr och kanske det bästa om man vill nå högst resultat. Just därför är korr ingenting för en sån som mig som gör dragen så fort jag har sett den nyuppkomna ställningen.

Paperino
Medlem
#50 Skrivet: 11 Sep 2008 19:55

Citerar: sture_lindberg, #48:
Man får se det som att var och en gör som han vill när det gäller 7dagarspartier..eller hur?Annars KAN man ju faktiskt välja andra betänketider

Man får faktiskt välja dom betenketider man vill. Det är derfor det finns olika betenketider...

Elrey
Medlem
#51 Skrivet: 11 Sep 2008 20:25

Citerar: Sicilianbastard, #41:

Är det bara jag som tycker att flera går över gränsen i sina argument mot Sture?

Citerar: Gammelsmurf, #40:
Du lever verkligen i din egen fantasivärld

Känns inte som en schysst nivå på ett forum och då värderar jag inte vem i pajkastningen som bär ansvaret utan tycker mer att det ofta tyvärr verkar vara Sture mot världen här.

Tyvärr är det så här på SO. Personliga angrepp. Det är anonymiteten som plockar fram dessa mindre sportliga sidor. För dessa som är så stora i käften här på Forumet är säkerligen ganska tama i verkliga livet.

sture_lindberg
Medlem
#52 Skrivet: 11 Sep 2008 20:26

Citerar: Paperino, #50:
Man får faktiskt välja dom betenketider man vill. Det är derfor det finns olika betenketider...

Precis min åsikt..Men då ska man inte komma och klaga sen efteråt om man väljer 7dagarspartier.

tornado
Medlem
#53 Skrivet: 11 Sep 2008 20:34

Citerar: sture_lindberg, #52:
Precis min åsikt..Men då ska man inte komma och klaga sen efteråt om man väljer 7dagarspartier.

Har du blivit utsatt för klagomål?

Barbossa
Medlem
#54 Skrivet: 11 Sep 2008 20:53

Jag kommer alltid klaga tills det finns någon betänktetid jag gillar

tornado
Medlem
#55 Skrivet: 11 Sep 2008 21:19

Citerar: Barbossa, #54:
Jag kommer alltid klaga tills det finns någon betänktetid jag gillar

Berätta mera.

sture_lindberg
Medlem
#56 Skrivet: 11 Sep 2008 22:16

Citerar: tornado, #53:
Har du blivit utsatt för klagomål?

Ja finns många här som gnäller EFTER partierna, att dom har valt fel betänketidjag har däremot inte blivit utsatt för klagomål..Du läser fel

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!