Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schackmotorer!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
Författare Meddelande
ChessGoth
Medlem
#91 Skrivet: 23 Mar 2008 06:33 - Redigerad av: ChessGoth

Citerar: vilhelm, #101:
NHL lagen tex har varulfar också,det funkar bra där tycker jag

I NHL har man börjat bannlysa idioterna. Det är väl det man försöker med här också. Allt detta för att folk tydligen tjatar om samma sak varenda gång när det gäller "motorer". Har ni läst vad ni skrivit i alla dessa trådar om "motorer" eller "robotar". Completely pointless "discussions" if you ask me....

Gammelsmurf
Medlem
#92 Skrivet: 23 Mar 2008 09:08

Jag tycker att sO är väldigt tolerant som har låtit detta eviga (om)tugg pågå i flera år i ett flertal trådar.

Hammerman
Medlem
#93 Skrivet: 23 Mar 2008 09:49

Fast är det så konstigt att det blir tugg? Tänk om det blev tillåtet att i vilken sport det än må vara blev tillåtet med hjälpmedel så skulle det bli tugg.Det har funnits det länge men aldrig blivit tillåtet.En maratonlöpare kan åka moped när han/hon blir trött.Det är befängt men lika befängt att använda en motor när man spelar schack.Man kan använda massa hjälpmedel i andra sporter men det är inte tillåtet förutom i schack.
Och jag tror att dem flesta håller med mig och ogillar fusk.Och vad är det för fel att
när vi som gillar fair play yttrar oss?

asvo
Medlem
#94 Skrivet: 23 Mar 2008 10:13

Citerar: Hammerman, #93:
Och vad är det för fel att
när vi som gillar fair play yttrar oss?

Felet skulle i så fall vara att det är ibland Er de STÖRSTA fuskarna finns , nämligen de som inte erkänner att de använder hjälpmedel utan smyger med det .
Det gör inte vi som på grund av att det inte går att bevisa vilket accepterar korrschackets regler

asvo
Medlem
#95 Skrivet: 23 Mar 2008 10:17

Jag tycker vi istället för program vi diskuterar vad det är för fair play att anv. övriga hjälpmedel som öppnings,mittspel och slutspelsböcker samt om det är fair play att flytta pjäserna på brädet innan det slutgiltiga draget bestäms

Hammerman
Medlem
#96 Skrivet: 23 Mar 2008 10:18

JO så är det, se på hur många som fuskat med doping och tagit avstånd ifrån det och sen själva åkt fast. Men doping men det är ändå inte tillåtet utan anses som fusk.

asvo
Medlem
#97 Skrivet: 23 Mar 2008 10:24

Var det schackets ide att vi skulle flytta runt pjäserna innan vi bestämmer draget ?
Var det schackets ide att vi inte skulle ha någon koll på hur länge motståndaren tänkte på det drag han är på gång att utföra ?
Var det schackets ide att vissa har öppningsböcker för tusentals kronor att använda vid korrspel ?

röding2
Medlem
#98 Skrivet: 23 Mar 2008 10:27

Citerar: asvo, #94:

Felet skulle i så fall vara att det är ibland Er de STÖRSTA fuskarna finns , nämligen de som inte erkänner att de använder hjälpmedel utan smyger med det .

Där håller jag med asvo. Åke och andra deklarerar tydligt på sina personliga sidor att de använder motor och motor är dessutom tillåtet i korschack. Alltså inte fusk.
Däremot, när jag blev totalt utskåpad ( ! ) av en spelare här på SO som förlorat i parti och minut mot spelare på 1500-1600-nivån och denne säger sig inte använda motor, då är det oärlighet och fusk !
Börje

asvo
Medlem
#99 Skrivet: 23 Mar 2008 10:28

Citerar: Hammerman, #96:
JO så är det, se på hur många som fuskat med doping och tagit avstånd ifrån det och sen själva åkt fast. Men doping men det är ändå inte tillåtet utan anses som fusk.

Är det den sortens vinnare du vill ha i korrschack också vilket inte går att undvika med din inställning ? Svara gärna även på #95

CAQUELAQ
Medlem
#100 Skrivet: 23 Mar 2008 10:30

jag är relativt ny på SO, och sticker kanske ut hakan här, och lägger näsan i blöt, men jag undrar... Blir ni inte själva trötta på att älta detta ämne hela tiden?

Erik har BESTÄMT att det är ÄR TILLÅTET med motorer. Att därför diskutera motor - ickemotor betyder alltså att ni IFRÅGASÄTTER Eriks rätt att bestämma reglerna.

Ni BRISTER I RESPEKT för Erik - jag vet att det låter hårt, men ärligt talat så gör ni det! Det är illa gjort mot honom, som lägger ner sin tid och kraft för att vi ska kunna spela schack här på SO.

SO är till för ALLA som gillar att spela schack - motoranvändare såväl som icke-motorister - vilket alla måste respektera. De som vill spela med motor spelar mot varandra. De som inte vill möta motorer spelar mot varandra. Det hela handlar om att visa RESPEKT FÖR VARANDRA. Då är det helt meningslöst att tjöta för eller emot!!! Att ni bara ORKAR...

Vi är alla förenade i vår kärlek till schacket som sådant - låt den kärleken FÖRENA oss i ett samspel med varandra. Vi är ALLA schackgudinnan Caïssas Bröder och Systrar.

Så visa Erik den respekt han är berättigad till, och lägg ner det här tramsandet. Lev livet och spela schack istället!!! Vi ÄLSKAR ju det här spelet!!!

zohar
Medlem
#101 Skrivet: 23 Mar 2008 10:32

Nu glider denna tråd in i samma tugg som de trådar vi tagit bort. Därför stänger jag den. Hoppas istället att de som verkligen är intresserade av att diskutera schackprogrammens prestanda, kvalité och utveckling etc. öppnar en egen tråd. Trådar med för- eller motdiskussion är uteslutet.

zohar, moderator SO

CITAT från Erik #1 Skrivet: 16 Mar 2008 23:47
"Efter moget övervägande bland oss moderatorer har vi härmed beslutat att stoppa dessa diskussioner. Är man intresserad av diskussionen kan man därför läsa äldre trådar (använd sökfunktionen).

Att på nytt ta upp diskussionen om schackmotorns vara eller icke vara är därför inte tillåtet och kan leda till en varning/avstängning från forumet. "

<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.