Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Låg nivå...
Författare Meddelande
ladderplayer
Medlem
#1 Skrivet: 16 Mar 2008 22:30

..på Forumet för schack. Se t.ex. tråden "Melodifestivalen". Ok med en sådan diskussion/samtal, men vad har den att göra i detta forum? Börjar tröttna på denna lekstuga.

Kriall
Medlem
#2 Skrivet: 16 Mar 2008 22:40

Tack för tipset, tråden flyttad till värdsligt. På värdsligt får man tala om allt man vill s länge man håller sig inom reglerna och det t.ex. inte kränker någon annan eller är rasistiskt.

Kriall
Moderator

ursusarctic
Medlem
#3 Skrivet: 17 Mar 2008 19:54

Måste få skriva av mig lite ilska och frustration över Kinesernas mördande av de fredliga Tibetanerna. Kommunisterna visar sitt rätta ansikte (läs fula tryne).
Olympiaden i Peking borde bojkottas !

cdelzanno
Medlem
#4 Skrivet: 17 Mar 2008 20:01

Jag håller med om situationer men något generaliserande...
"Kineser"=1 miljard människor minst...som inte all tycker samma sak...
Kommuniste?

Konflikter uppstår ofta när man definierar några som dom och andra som vi...tänk på det...

ursusarctic
Medlem
#5 Skrivet: 17 Mar 2008 20:22

Tibetanerna är inte fler än ca två (2) miljoner människor. Jag vet att majoriteten av dem inte alls vill bli mördade och förtryckta av de kinesiska kommunisterna. Tibetanerna är ett mycket fredligt folk. Majoriteten av dem är budhister och är inte alls trakterade av att terroriseras av de gudlösa kommunisterna.

erik
Moderator
#6 Skrivet: 17 Mar 2008 22:42

Citerar: ursusarctic, #3:
Måste få skriva av mig lite ilska och frustration över Kinesernas mördande av de fredliga Tibetanerna

Denna diskussion hör till Värdsligt-forumet. Du är i schackforumet!

Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.