Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Hur hittar man folk att utmana/spela mot?
Författare Meddelande
Pusslet
Medlem
#1 Skrivet: 10 Mar 2008 10:14

Ursäkta att här säkert kommer en fråga som säkerligen varit uppe hundratuentals gånger förut - men då jag inte hittar svaret någonstans (antingen är det jag som är kass på att söka i forumet och faq-en eller så finns det inte).

Jag är helt ny på sidan, och ganska "nygammal" på schack - dvs har spelat lite, lite för många, många år sedan - men utan att egentligen lära mig strategier och det rätta tänket men vill göra ett försök här!

Jag hittade in där det stod "nya partier" och endast ett fanns där jag kunde gå med - och idag hade jag fått en utmaning! Väldigt kul!
Dock undrar jag hur jag kan hitta andra i "min" nivå att spela mot - är det bästa att skicka ut en allmän förfrågan eller ska man leta efter användare och utmana på måfå?

Tar tacksamt emot hjälp - så om någon kan och orkar får de gärna skriva en snabbguide i stil med "schackonlinehjälp för dummies/nybörjare" år mig!
Känner mig en aning bortkommen här så att säga...

Sorry om det känns som en "onödig tråd" - men jag vill verkligen lära mig och behöver lite starthjälp!!!

MVH
//Towe/Pusslet

Hjuling
Medlem
#2 Skrivet: 10 Mar 2008 10:21

Hör av dig till Hjuling, zohar, kriall

Hjuling

asvo
Medlem
#3 Skrivet: 10 Mar 2008 11:56

Går du in under nytt parti som finns i V kolumn kan du välja motståndare annars får du skriva till någon privata sida .
Partier
Nytt parti

Starta ett parti
Typ av utmaning:
Allmän
En speciell användare Användarnamn:

Begränsa utmaningen:
alla får anta min utmaning
bara de inom ratingpoäng
En match med:
1 parti 2 partier Välj färg:
Slumpa Vit Svart
Tidsbegränsning:
Välj tidsbegränsning! --Klassisk-- 3 dagar/drag 7 dagar/drag --X-dagars-- 7-dagars 15-dagars 30-dagars --Riktig korr-- 30 dagar/10 drag 40 dagar/10 drag Beräkna rating:
Ja Nej

Leo_fågelskådaren
Medlem
#4 Skrivet: 10 Mar 2008 17:54

Gå in på sidan som asvo säger, sedan kan man välja att "bara de inom ratingpoäng " får anta den allmänna utmaningen, exempelvis om du väljer "100" får bara de som inte har över dig med 100 i rating och de som inte har under dig med mer än 100 i rating anta.
Mvh Leo

Du måste logga in för att kunna posta!