Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Ge inte upp!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Författare Meddelande
regardie
Medlem
#61 Skrivet: 18 Jan 2008 16:58

Kuf ser jag som en komplimang i sammanhanget, men i biologisk mening har jag en bit kvar till jag fyller gubbe. Däremot ser jag när jag läser igenom Pollys inlägg i lugn och ro att, även om jag tycker att hen målar med väl breda penslar i förhållande till substansen i sitt budskap, att jag nog smittad av detta tog i lite väl kraftigt även jag. Så för att inte göra alla andra handjur en otjänst här på S O så ber jag om ursäkt för tonfallet (varför sänka sig till samma nivå?), men står fast vid tankeinnehållet (dock ej censurivern, normalt sett brukar jag ju gå i bräschen för maximal yttrandefrihet som ej bryter mot S O-reglerna, så i just detta hänseende sitter jag nu här med en skammens rodnad och...oops...där försvann den... ).

vilhelm
Medlem
#62 Skrivet: 18 Jan 2008 17:25

Citerar: regardie, #61:
så i just detta hänseende sitter jag nu här med en skammens rodnad

vem har inte gjort det?

Yuppie-Ki-Yea
Medlem
#63 Skrivet: 18 Jan 2008 22:26

Tja.

Jag får la ge upp och svara på "kuf"-attackerna då ( eftersom jag tycks bli förnekad det enda jag vill ha: en granjävel, en äggtoddy och en full jultomte och äntligen få fira en anständig jul.

Men nejdå, jag måste krypa runt i det här fjantiga röret och jaga en massa schackterrorister.

regardie
Medlem
#64 Skrivet: 19 Jan 2008 02:00

Upp med hakan - jag ska nog hitta mitt lösskägg - kuf är jag redan och skogen är full av granar - första paketet innehåller lämpligt nog följande: Denna kan du svinga i ditt värv/kostar mer än änkans skärv/använts har av Tolkiens dvärgar/när som slagfält krovis av sig färgar!

(mikroordlista för tengil och andra intresserade1) krovis=nadzat för blod (2) nadzat=Clockworkorangeslang skapad av Anthony Burgess via en cocktail på kontemporär engelsk slang och ryska som Alex och hans drogisar (droogs) pratade

cdelzanno
Medlem
#65 Skrivet: 19 Jan 2008 08:31

Jag ger snart upp...helt sjukt segt på stegen. Jag fattar inte att det skall ta flera veckor att avsluta ett parti där. Motståndarna verkligen suger ut dragen där...Dvs jag ger upp mina partier där lite snabbare än annars så man får chans att spela ett nytt...

regardie
Medlem
#66 Skrivet: 19 Jan 2008 08:59

Jag är plågsamt medveten om vad du syftar på, cdelzanno - jag ger ett nytt parti 48 h, sedan kastar jag det i sjön så det bara visslar om det - jag förlorar ingen rating på detta och du klättrar snabbare med ett vunnet parti i normal draghastighet än fem vunna i slow motion...

cdelzanno
Medlem
#67 Skrivet: 19 Jan 2008 09:17

tack för tipset-jag gav precis upp et parti för att utmana en ny motståndare...

farbrorjo
Medlem
#68 Skrivet: 19 Jan 2008 10:51

De nada, mon ami...

cdelzanno
Medlem
#69 Skrivet: 19 Jan 2008 11:30

he he nu gav jag upp en till. Hade inte ens kommit förbi öppningsfasen på ca 2 veckor (7 drag)...

regardie
Medlem
#70 Skrivet: 19 Jan 2008 11:31

Så ska de tas - keep up the good work!

Annietjejen
Medlem
#71 Skrivet: 19 Jan 2008 21:35

Man ska självklart vinna!!!

farbrorjo
Medlem
#72 Skrivet: 19 Jan 2008 22:18

Sure Bernard - vilket självklart skall tolkas som ett medhäll med knölpåken, en generell hyllning till all form av konformimism och, eftersomm det är lördagkväll - en okmpromisslös hyllning till Mona Sahlin, min egen moster Gunilla Zimmermann och IOGTO_NTO...

regardie
Medlem
#73 Skrivet: 19 Jan 2008 22:24

Det var det fräckaste - i och för sig bara anbringat via faktaunderlag men ändå, mind boggles...

Dr. Dengroths evoyé:

JAG ÄR SKEPTISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

farbrorjo
Medlem
#74 Skrivet: 20 Jan 2008 02:17

O K, ett litet skämt på George Bernard Shaws bekostnad, större men än jag har kommit undan med mindre än så: Sir Winston Churchill for instance...

cdelzanno
Medlem
#75 Skrivet: 20 Jan 2008 11:48

Citerar: Annietjejen, #71:
Man ska självklart vinna!!!

Målet med stegen är att klättra - om partier inte avgörs så sjunker de som deltar i aktuellt parti långsamt. Genom att ge upp långsamma partier kan man spela snabbare partier som gör att man (förhoppningsvis) klättrar snabbare.

VINST=Klättring på stegen så därför är det rätt att ge upp (ibland).

Sen har vi ju även aspekten att det skall vara roligt att spela. Roligt är för mig att dra några drag/dag minst. Tråkigt för mig är när motståndaren inte drar.

Jag vill ha både roligt och vinna därför ger jag iband upp sega partier på stegen

Yuppie-Ki-Yea
Medlem
#76 Skrivet: 20 Jan 2008 23:36

To all cheaters - Yuppie-Ki-Yea, motherfuckers!!

Progolfer
Medlem
#77 Skrivet: 20 Jan 2008 23:54

Citerar: farbrorjo, #74:
#74 Skrivet: 20 Jan 2008 02:17 Citera

O K, ett litet skämt på George Bernard Shaws bekostnad, större men än jag har kommit undan med mindre än så: Sir Winston Churchill for instance...

Om och men om män är män

Ilmii_Galicia
Medlem
#78 Skrivet: 24 Jan 2008 14:53

Citerar: Mikael B Tretow

Jag spelar Dit, jag spelar Hit, jag vinner och åker Dit,

Jag tuggar fradgan runt en liten bit. Utmana mig, jag startar partiet på en kick.

JAG GER ALDRIG UPP - Jag är en EEEEEEvighetsmaskin!!

På somrarna går jag varm, och då kan man koka gröt på flinten.

Ilmii_Galicia
Medlem
#79 Skrivet: 24 Jan 2008 15:04

Jag är er värsta mardröm. En lands- och rubrikplåga från Markoolio och Linda Rosing.

White Trash!!

cdelzanno
Medlem
#80 Skrivet: 24 Jan 2008 18:17

jaha det var ju kul att höra...Skall kolla om det stämmer med din presentation

Ilmi-G
Medlem
#81 Skrivet: 25 Jan 2008 00:18

Citerar: cdelzanno, #80:
#80 Skrivet: 24 Jan 2008 18:17 Citera

jaha det var ju kul att höra...Skall kolla om det stämmer med din presentation

Que? I am from Barcelona. I understanda de nada, mr Fawlty!

farbrorjo
Medlem
#82 Skrivet: 25 Jan 2008 06:18

Citerar: Ilmii_Galicia, #79:
En lands- och rubrikplåga från Markoolio och Linda Rosing

Inte visste jag att de ynglat av sig, men varför inte - två slika professorstyper borde ju ha mycket gemensamt!

Ilmi-G
Medlem
#83 Skrivet: 25 Jan 2008 08:40

Citerar: farbrorjo, #82:
#82 Skrivet: 25 Jan 2008 06:18 Citera

Citerar: Ilmii_Galicia, #79:
En lands- och rubrikplåga från Markoolio och Linda Rosing

Inte visste jag att de ynglat av sig, men varför inte - två slika professorstyper borde ju ha mycket gemensamt!

HAHAHA!

GM-DarkSide
Medlem
#84 Skrivet: 25 Jan 2008 14:50

Ååå, en som skrattar åt Farbrorjo skämt, en klart utrotnings-hotad art.

Men ni är lika, kanske så lika att det är Farbrorn som har gett sig in i ett tidigt april-skämt

cdelzanno
Medlem
#85 Skrivet: 25 Jan 2008 15:30

Man kan ju ha nick-ibland skrattar jag åt mina egna skämt-men som ett annat nick...
"All resemlance with reallity are purely coincidale"

Gammelsmurf
Medlem
#86 Skrivet: 25 Jan 2008 22:19

kul - ha ha ha

Mauro_Mecano
Medlem
#87 Skrivet: 25 Jan 2008 22:20

verkligen-he he he

A4H4
Medlem
#88 Skrivet: 25 Jan 2008 22:20