Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Tack för mig
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
Grön_Mamba
Medlem
#1 Skrivet: 14 Sep 2007 18:46

Ha det bra kära vänner. Till dem som jag räknar som vänner.

gröngölingen
Medlem
#2 Skrivet: 14 Sep 2007 18:51

Instämmer.

Grönlund
Medlem
#3 Skrivet: 14 Sep 2007 18:55

Huvudet på spiken.
Tänkte precis säga det samma.

greenberry
Medlem
#4 Skrivet: 14 Sep 2007 18:58

Agreeing with the Greens.

Mr_Green
Medlem
#5 Skrivet: 14 Sep 2007 19:01

the-best
Medlem
#6 Skrivet: 14 Sep 2007 19:03

varför måste du sticka snälla stanna!

Smartakus
Medlem
#7 Skrivet: 14 Sep 2007 19:06

Trött på moderator-yxorna och den orättvisa behandlingen mot en del här på SO.
Ha det bra.

the-best
Medlem
#8 Skrivet: 14 Sep 2007 19:09

Hur många nick har du ingentligen?
Vad har moderatörera nu gjort?

Veteranen
Medlem
#9 Skrivet: 14 Sep 2007 19:17 - Redigerad av: Veteranen

Hade menar du väl kompis.
Exempelvis sänkt en dels välförtjänta rating medan man låtit andra behålla sin
exempelvis. Ganska fuskigt.
Går in och stänger trådar lite hur dom vill. Inkonsekvent.
Hej då.

farbrorjo
Medlem
#10 Skrivet: 14 Sep 2007 19:22

Snälla, söta rara om Antagonist lät sig övertalas av KGB:s påstådda klåparaktighet som schackspelare (det var han och inte jag som påstod det) skulle du inte kunna tänka dig att tänka om? Vi är väldigt många som skulle sakna dig och om det är vad som krävs så är jag beredd att starta en stanna-Grönis-kampanj!

Trubbe
Medlem
#11 Skrivet: 14 Sep 2007 19:22

En sista hälsning från Trubbe som håller med.

Martin-Devenney-1611
Medlem
#12 Skrivet: 14 Sep 2007 19:22

Gnäll. Kan inte folk bara lägga energin på konstruktiv förändring istället? Drömmer om en bättre värld...

Trubbe
Medlem
#13 Skrivet: 14 Sep 2007 19:29

Denna tråden stängs nog också snart. Är inte roligt att vara på en sida där man helt
inkonsekvent bara stänger trådar lite som man vill. Är så trött på inkonsekvens och
orättvis behandling. Vi kanske ses på någon annan site. Jag räknar dig som mina allra bästa schackvänner Farbrorjo. Med röding och många andra.
T.o.m. Antagonist himself ser jag som en vän.
Men du är Nr 1. Farbrorjo. En schakets verklige riddare.
He det bra.

farbrorjo
Medlem
#14 Skrivet: 14 Sep 2007 19:33

O K - då hoppas jag att du innan du lämnar S O kan tänka dig att som Veteranen spela en sista turnering - THE MAGICIAN - till vilken du anmält dig. Om så icke är fallet respekterar jag det, men då får du avregistrera dig och gärna meddela mig privat till vilka sajter du tar vägen. Vore bra snöpligt om en av S O:s största personligheter skulle försvinna på detta vis, men du gör självklart som du känner att du måste...

Barbossa
Medlem
#15 Skrivet: 14 Sep 2007 19:46

På grön_mambas presentation står det "Hata luego", du betyder vi ses.

farbrorjo
Medlem
#16 Skrivet: 14 Sep 2007 19:56

Det låter betryggande!

Alexhe
Medlem
#17 Skrivet: 14 Sep 2007 20:06

Hejdå!

alvar
Medlem
#18 Skrivet: 14 Sep 2007 21:04

vilka andra sajter finns det som är ungefär som denan fast om man tar bort allt orätvist??: :

Prussian
Medlem
#19 Skrivet: 14 Sep 2007 21:24

Tänk på rankingen, du överger din status

schackspelare94
Medlem
#20 Skrivet: 14 Sep 2007 21:27

Citerar: Barbossa, #15:
"Hata luego", du betyder vi ses.

"Hata luego" betyder faktiskt ingenting, men det gör "Hasta luego" däremot.

trulpen
Medlem
#21 Skrivet: 14 Sep 2007 21:31

Det är inte så orättvist egentligen. Erik gör så gott hen kan, och om det har varit inkonsekvens eller missbedömning så har det att göra med att det är mänskligt att fela. Vi är inte gudar. Tror jag.

Sedan är ju en sådan motgång för exempelvis Goldie en chans att lära sig vikten av rating. Det väger egentligen oerhört lätt. Att titta på kvalitet i spel och rating är att titta på helt olika saker. Rating är status och yta. Schacket i sig handlar om djup och genuinitet. Det som är värt något är schacket i sig. Ok, lätt att säga, men visst är det sant?

Jag är satans grön själv, och det är ytterligare ett skäl till varför just jag önskar att du fortsätter att spela schack och uttrycka tankar på den här sidan.

Allt gott,
jo

trulpen
Medlem
#22 Skrivet: 14 Sep 2007 21:33

Citerar: schackspelare94, #20:
"Hata luego" betyder faktiskt ingenting

Det betyder visst någonting, t.ex. hata en person eller fenomen som heter iuego. Sedan att vi som talar lite spanska ändå förstår trots ett och annat stavfel är ju en annan femma...

schackspelare94
Medlem
#23 Skrivet: 14 Sep 2007 21:45

Citerar: trulpen, #22:
"Hata luego" betyder faktiskt ingenting

Det betyder visst någonting, t.ex. hata en person eller fenomen som heter iuego

Det tänkte jag inte på

Goldie
Medlem
#24 Skrivet: 14 Sep 2007 23:19

Citerar: trulpen, #21:
Sedan är ju en sådan motgång för exempelvis Goldie en chans att lära sig vikten av rating Det väger egentligen oerhört lätt.

okej utmanna mig

alvar
Medlem
#25 Skrivet: 14 Sep 2007 23:43

Citerar: trulpen, #21:
trulpen
Medlem #21 Skrivet: 14 Sep 2007 21:31 Citera

Det är inte så orättvist egentligen. Erik gör så gott hen kan, och om det har varit inkonsekvens eller missbedömning så har det att göra med att det är mänskligt att fela. Vi är inte gudar. Tror jag.

Sedan är ju en sådan motgång för exempelvis Goldie en chans att lära sig vikten av rating. Det väger egentligen oerhört lätt. Att titta på kvalitet i spel och rating är att titta på helt olika saker. Rating är status och yta. Schacket i sig handlar om djup och genuinitet. Det som är värt något är schack
et i sig. Ok, lätt att säga, men visst är det sant?

Jag är satans grön själv, och det är ytterligare ett skäl till varför just jag önskar att du fortsätter att spela schack och uttrycka tankar på den här sidan.

Allt gott,
jo

hej!

jag tycker inte illa om sidan, och rangting är inget jag går efter... själv har jag 1200 i ranking i min klubb, enligt alla andra borde ajg ha 1500.. så man sak inte lita på ranking fullt ut. visst erik gör ett jätte jobb, klart att han gör missar, men om han gör en solkar miss, då kan man ju klandra honom om man tar det på skämt och han förstår det!

tack för mig!

trulpen
Medlem
#26 Skrivet: 15 Sep 2007 00:20 - Redigerad av: trulpen

Citerar: Goldie, #24:
okej utmanna mig

Sure, jag delar gärna med mig av min höga rating. Varsågod, du är utmanad!

2 partier med slumpvis färg (så vi får se båda sidorna), rankat (hoppsan, sedär...), 30 dagar/10 drag (serien börjar nu i dagarna).

Allt gott,
trulpen

Goldie
Medlem
#27 Skrivet: 15 Sep 2007 02:00

ok
vet vem som vinner runt mitten av 2008

trulpen
Medlem
#28 Skrivet: 15 Sep 2007 02:09

Jag brukar spela rätt snabbt (för snabbt...). Vill bara inte förlora på tid om det skulle råka bli mer än en veckas avhållsamhet.

farbrorjo
Medlem
#29 Skrivet: 15 Sep 2007 06:52 - Redigerad av: farbrorjo

Citerar: Martin-Devenney-1611, #12:
Gnäll. Kan inte folk bara lägga energin på konstruktiv förändring istället? Drömmer om en bättre värld

Få se nu, det gnälls alltså för mycket tycker du och alltså föregår du med gott exempel genom att gnälla? Du lär nog få drömma ett bra tag till....

zohar
Medlem
#30 Skrivet: 15 Sep 2007 14:38

Citerar: Veteranen, #9:
Exempelvis sänkt en dels välförtjänta rating medan man låtit andra behålla sin
exempelvis. Ganska fuskigt.
Går in och stänger trådar lite hur dom vill. Inkonsekvent.

Vet inte graden av allvar i dessa påståenden. Säkert kan Erik som administratör och skapare av denna sajt ändra en hel del bland partierna när fel uppstår, men jag tror inte han ändrar för att vara orättvis - om han nu överhuvudtaget gjort något sådant. Vi andra moderatorer har ingen teknisk möjlighet att ändra rating.

"Stänga trådar" gör vi i yttersta nödfall om innehållet oavbrutet bryter mot Forums etiska regler. Forumreglerna finns att tillgå i Forum.

. 1 . 2 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!