Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Vidunderlig kamp:
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Författare Meddelande
gröngölingen
Medlem
#181 Skrivet: 11 Sep 2007 12:22 - Redigerad av: gröngölingen

Ja, det pekar ju åt det hållet rödis men det gör det ju i båda fallen. Fortfarande är jag övertygad om att Goldie handlat i god tro. Har väldigt svårt för att tänka mig
Goldie medvetet fuskat på ett så barnsligt sätt som att spela mot sig själv med avsikt
att fuska (Ur fuskperspektiv) Finns i min hjärna ingen som helst rationell grund till varför. Lika lite som jag har svårt att tänka mig S.L. skulle göra det. Duktiga schackspelare båda två och otroligt om någon av dem skulle göra något så barnsligt.
Men även duktiga schackspelare kan ju göra misstag och det verkar som det blivit gjort i båda fallen. Jag vill nog hålla med SicilianBastard. Bättre fria än att fälla.
En varning borde väl räcka.

röding2
Medlem
#182 Skrivet: 11 Sep 2007 12:30

Ja kanske det. Det vara väl bara det att det var så flagrant uppenbart i fallen MrX och Goldie. Men varför inte då en allmän varning till alla, eller en ny regel på SO. En gång varning, nästa gång tappad rating eller kanske avstängning för regelbrott.

gröngölingen
Medlem
#183 Skrivet: 11 Sep 2007 12:45 - Redigerad av: gröngölingen

Eller ännu bättre. Att varje nick skall ha en styrkt identitet. Annars är det ju risk för
att avstängning inte går att tillämpa.
Det går heller inte utan ett sådant identitetskrav bevisa att någon spelat mot sig själv.

sture_lindberg
Medlem
#184 Skrivet: 11 Sep 2007 12:46

hej! Mitt senaste inlägg var kl 2.00 i natt i denna tråd.Under tiden har Röding och gröngölingen haft 6 inlägg vardera i smutskastningskampanjen mot mej.varför då? Jo för att jag EN gång av misstag varit inne på min sons nick och skrivit i en tråd. Sedan anser röding att jag är oförskämd mot folk i min skrift.Tycker inte hans debattteknik eller går av för hackor.. Sedan är det en annan sak att Röding går in för att smöra folk,vill gärna ha medhåll osv.. Där skulle jag kunna få fram en lista som inte ens får rum på en datorskärm!!varför jag kommer in nu med ett inlägg igen ,beror helt på att Rödis och grönis får härja helt fritt utan motsägelser.men nu ska jag vara tyst igen..Om bara inte det kommer flera "överfall"..sture (alltså INTE Master)

röding2
Medlem
#185 Skrivet: 11 Sep 2007 12:48

Överfall? Jag har ju tom hållit med dej i mitt senaste inlägg. Hallå!
Och Du får gärna publicera alla mina trevliga inlägg. Det är ju så många att de inte får plats på skärmen, skriver Du. Oj då, har jag skrivit så mycket positivt?

gröngölingen
Medlem
#186 Skrivet: 11 Sep 2007 12:49

Ja men då skall jag vara tyst så att du får komma till tals. Kanske finns andra som har
en del att säga i dessa frågor också. God Middag.

sture_lindberg
Medlem
#187 Skrivet: 11 Sep 2007 12:52

till Röding:du skriver ju att jag borde ha en varning..för vad då????

röding2
Medlem
#188 Skrivet: 11 Sep 2007 12:53

Nej det skrev jag inte.

sture_lindberg
Medlem
#189 Skrivet: 11 Sep 2007 13:03

jag ska nu iväg några timmar.Så passa på nu och skriv mera om mej..Då kommer du ju ha alla chanser i världen att slippa vara motsagd.(är inte hemma förän vid 22 tiden)...

röding2
Medlem
#190 Skrivet: 11 Sep 2007 13:05

Fundera på hur det kan vara så, att när Du är borta så är det lugnt! Och fundera vidare på din debattstil.

sture_lindberg
Medlem
#191 Skrivet: 11 Sep 2007 13:07

Skillnaden på din och min stil äru smörar,jag säger rakt ut..Tror jag föredrar min iaf...bye bye

röding2
Medlem
#192 Skrivet: 11 Sep 2007 13:10

Jo det är en stor skillnad vad Du än kalar det. Jag vet inte vad jag ska kalla din. För att hålla mej i positiva ordalag så....kom jag inte på något.

trulpen
Medlem
#193 Skrivet: 11 Sep 2007 13:17

Citerar: sture_lindberg, #191:
jag säger rakt ut

HUVET på SPIKEN!

Och rättframhet i all ära... men det är en god idé att överväga vad en vill säga innan en säger det.

Veteranen
Medlem
#194 Skrivet: 11 Sep 2007 14:21

Det är konstigt egentligen. Det är annars ett naturligt fenomen hos barn. Speciellt
när dom spelar schack. Hur dom är snabba till att flytta utan att tänka. Under deras uppväxt kan man tydligt se utveckling efter ideliga misstag på brädet. Efter ett tag inser dom att behovet av tanke innan handling är nödvändigt. Men innan dess råder
det omvända förhållandet. Bara en liten konklusion till hur somliga utvecklas medan
andra inte. Varför det är så. Att en duktig schackspelare inte förstått detta är ett
oförklarligt fenomen och det verkar inte finnas någon som helst rationell förklaring.

Veteranen
Medlem
#195 Skrivet: 11 Sep 2007 14:32

Det är väl sådana här olika egenskaper hos oss människor som gör oss unika. Men
schack borde vara ett underbart hjälpmedel till att lära sig inte handla innan tanke.
Eller med andra ordalag. "Jag säger rakt ut"

gröngölingen
Medlem
#196 Skrivet: 11 Sep 2007 15:04 - Redigerad av: gröngölingen

Eller så är man så inne i schackets värld att man behöver någon form av antiområde.
Ett motsatsförhållande till sin egentliga personlighet. Liksom man kan vara allvarlig och skötsam hela veckan för att på helgen ge sig ut på äventyr. Liksom GM mycket
riktigt påpekade. Skillnaden mellan idiot och geni är hårfin. Cest la vie. Cest extreme
et paradox. Je ne sais pas.

farbrorjo
Medlem
#197 Skrivet: 11 Sep 2007 17:09

Citerar: Veteranen, #195:
Det är väl sådana här olika egenskaper hos oss människor som gör oss unika. Men
schack borde vara ett underbart hjälpmedel till att lära sig inte handla innan tanke

Med tanke på att partiet bosses - Veteranen har pågått nästan lika länge som alla andra delturneringspartier i THE FOOL totalt, ser jag att du lever som du lär, Veteranen. Eftertanke är sannerligen inte dumt, men kanske någonting att tänka efter efter att man tänkt klart. Detta ska inte missförstås som kritik - du är naturligtvis i din fulla rätt - snarare har jag som T L lärt mig en nyttig nybörjarläxa - hädanefter aldrig annat än 7- och 15-dagars... Vill du ha bra tips om schacketik föreslår jag att du vänder dig till grönfinksfamiljen - de är strålande förebilder för oss alla i det avseendet...

Veteranen
Medlem
#198 Skrivet: 11 Sep 2007 17:52

Som TL lär du nog få en hel del obehagliga överraskningar i din karriär.
Jag avundas inte din uppgift. Tacksam att dom finns. Naturligtvis är jag förstående
och tar ovanstående inte som kritik utan som ett frustrerat uttryck innehållande
och kanske t.o.m. ett med irritation förknippat uttalande. För att lätta bördan av
den tyngd som vilar över dina fromma och ansvarsfulla axlar kommer jag naturligtvis
att lösa problemet med Bosses omedelbart. Je suis en le cooperation pour un pobre
problem en solucion.

farbrorjo
Medlem
#199 Skrivet: 11 Sep 2007 18:16

Tack - du är en ängel, muchos gracias!

Veteranen
Medlem
#200 Skrivet: 11 Sep 2007 18:18

De nada senor Jefe del tourney "Fool"

bosses
Medlem
#201 Skrivet: 11 Sep 2007 18:40

Interesante! Hay gente que habla espanol muy bueno aqui en este forum. Quisas podemos cambiar lengua? Tengo que practicar mucho mas espanol hasta deciembre quando iré hasta Cuba.
Bosse

Veteranen
Medlem
#202 Skrivet: 11 Sep 2007 18:47

Y que va a hacer en Cuba Senor Bosses. Jugar ajedrez? O va a examinar todas las
mujeres lindas alli. Expliceme por favor. Parece muy interesante Cuba. Nunca
he visto solo he oido. Conosco Costa Rica. Es un pais muy lindo y interesante.
Tambien conosco Panama. Pero Cuba no.

Horndals_SK
Medlem
#203 Skrivet: 11 Sep 2007 18:59

Men nu har ni glidit från ämnet..håll er till svenska

Veteranen
Medlem
#204 Skrivet: 11 Sep 2007 18:59 - Redigerad av: Veteranen

Sabes como se llaman las figuras de ajedrez. Es bueno saber si encuentras alguien
que quiere jugar alli? Por favor no necesita leer si tiene problemas. You hablo la lengua que quiero. Y tampoco no hable con usted. Pero voy a hablar sueco si es una problema tuya.´
Senor Horndal.
Parece como otro senor de este sitio en su personalidad.
Disculpe.

bosses
Medlem
#205 Skrivet: 11 Sep 2007 19:35

Cuba me interese mucho porque durante dos anos y media trabajaba en El salvador como volontario. Alli encontre a guilleros heridos que me dicho que han estado en cuba en los anos ochentos para rehabelicarse. Los hospitales les ofrecieron ayuda y el estado tambien afrecieron education. Miles y miles de guilleros heridos de los guerras civiles en El Salvador, Gutemala, Argentina i Chile han estado en Cuba en asta manera.
Una vez estuve en Cuba. Era 1977. Ahora quiro visitar Cuba antes el muerto de Fidel castro. Quiro hablar con cubanos solidarios del sistem cubano y tambien gente qritico.
Quand tenia sesenta anos mis amigos me rcogieron moneads par el billete hasta Cuba.
Eso es
Saludos Bosse

trulpen
Medlem
#206 Skrivet: 11 Sep 2007 19:58

Citerar: farbrorjo, #197:
Eftertanke är sannerligen inte dumt

Och förtanke är bättre!

josef361
Medlem
#207 Skrivet: 11 Sep 2007 19:58

Citerar: Horndals_SK, #203:
Men nu har ni glidit från ämnet..håll er till svenska

Jag håller med. Detta är en svensk sida, inte en spansk eller fransk.

trulpen
Medlem
#208 Skrivet: 11 Sep 2007 20:01

Citerar: Horndals_SK, #203:
håll er till svenska

Varför då? Det finns många här på sO som inte ens talar svenska. Några vänner till mig ifrån Uruguay t.ex. Varför ska de diskrimineras så lättvindigt bara för att själva hemsidan är skriven på svenska?

trulpen
Medlem
#209 Skrivet: 11 Sep 2007 20:02 - Redigerad av: trulpen

Citerar: josef361, #207:
Jag håller med. Detta är en svensk sida, inte en spansk eller fransk.

Nu är ni allt bra nationalistiska, tycker jag. (Obs! "tycker jag")

Como bosses y Veteranen me mucho gusta las lenguas. Español esta una lengua muy hermosa y interesante. Que lo pario, locos!

Johåk
Medlem
#210 Skrivet: 11 Sep 2007 20:06

Citerar: trulpen, #208:
Varför då? Det finns många här på sO som inte ens talar svenska. Några vänner till mig ifrån Uruguay t.ex. Varför ska de diskrimineras så lättvindigt bara för att själva hemsidan är skriven på svenska?

Diskrimineras? Det finns massa schacksidor på spanska. Men det finns inte många här som förstår spanska. Varför då göra det helt obegripligt vad ni säger för oss andra?

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.