Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / stegen
Författare Meddelande
vilhelm
Medlem
#1 Skrivet: 28 Jul 2007 01:02 - Redigerad av: vilhelm

drog..i tid..igen!!Lee-got är nr 1 nu äntligen!!vad säger asvo om det?..du vet lee-got....vi känner ju henne/honom..sedan några år tebaks...

LeeGot
Medlem
#2 Skrivet: 28 Jul 2007 05:18

asvo har ännu så länge ett liiiitet övertag...
Blev glad när jag såg dig på stegen vilhelm, hoppades på några möten, blev förvånad när du försvann. Men du använder väl fortfarande inte maskinhjälp...?

Spencer
Medlem
#3 Skrivet: 28 Jul 2007 14:42 - Redigerad av: Spencer

asvo ..... henne / honom ? - Forklar dig venligst, Vilhelm.

Wilhelm var iøvrigt navnet på min morfar. ( min mammas pappa )

Wilhelm Larsen fra Danmark.

röding2
Medlem
#4 Skrivet: 28 Jul 2007 15:44

Tja det kommer att bli svårt att bli nr 1 ser jag eftersom toppen behärskas av motorspelare. Men va fan jag kommer att ge allt för att ta mej så högt som möjligt och får väl va gla för de. Och nu är de lördag och virre-time. Skål mina bröder / och systrar, skål för att det är kul med schack !!!

Spencer
Medlem
#5 Skrivet: 28 Jul 2007 16:10 - Redigerad av: Spencer

Skål - broder og søster!
Ja, schack er et underbart spel. ( og et djævelsk spel )
Hele tiden, med svart: tempo, tempi ......................................
om man inte tør give bort en bonde ... ( ! )

En kvinna skrev her: om jeg overlever öppningen - akta er .....................

tornet
Medlem
#6 Skrivet: 28 Jul 2007 17:45

Grattis LeeGot till första platsen,en trevlig känsla att vara där. Har själv varit etta en gång. Men otroligt svårt att komma dit och bli kvar...

LeeGot
Medlem
#7 Skrivet: 28 Jul 2007 19:52

Tack tornet, det värmde! Jag hade tur som kom upp på första och förstår inte att jag fortfarande är kvar på toppen Välkommen tillbaks!

röding2
Medlem
#8 Skrivet: 28 Jul 2007 20:18

Med Fritz.9 kan du må gott däruppe. Jag kommer troligen inte att kunna matcha dej och Fritz. Jag är glad om jag kan nå 10-bästa-listan men det vete fan med alla motorer som florerar nu på SO.

vilhelm
Medlem
#9 Skrivet: 29 Jul 2007 20:44

Citerar: LeeGot, #2:
blev förvånad när du försvann

ja..hehe...blev så sne på div taktikare...orkade helt enkelt inte...gick för långsamt....susade upp från sista till 30 men...har dåligt tålamod....stegen i sin nuvarande form kan dra...eller jag fixar det inte

A4H4
Medlem
#10 Skrivet: 29 Jul 2007 21:25

Citerar: röding2, #8:
Med Fritz.9 kan du må gott däruppe

Har du belägg för ditt påstående? Om inte är det väl ganska alvarligt att beskylla någon som ligger etta på stegen för att ha kommit dit mha av motor och inte av egen kraft?

Python
Medlem
#11 Skrivet: 29 Jul 2007 22:36 - Redigerad av: Python

Citerar: A4H4, #10:
Har du belägg för ditt påstående? Om inte är det väl ganska alvarligt att beskylla någon som ligger etta på stegen för att ha kommit dit mha av motor och inte av egen kraft?

Hon skriver ju faktiskt på sin personliga sida att hon använder Fritz 9. *ler* Och det är ju faktiskt tillåtet att använda maskinanalys på sO. Så det är ju helt i sin ordning

Veteranen
Medlem
#12 Skrivet: 29 Jul 2007 23:33 - Redigerad av: Veteranen

Det håller jag också med om. Helt i sin ordning om man uppgett detta från början.

hally
Medlem
#13 Skrivet: 30 Jul 2007 01:57 - Redigerad av: hally

LeeGot
Medlem
#14 Skrivet: 30 Jul 2007 02:18

hon

farbrorjo
Medlem
#15 Skrivet: 30 Jul 2007 05:09

om Trulpen inte befann sig i Baltikum hade han säkert förordat vare sig han eller hon, men däremot "hen". Den som kollar upp detta kan få svaret på varför i hans utmärkta schackblogg, där finns det en hel del annat läsvärt oxå...

Python
Medlem
#16 Skrivet: 30 Jul 2007 07:12

Citerar: LeeGot, #14:
hon

Redigerat.

Du måste logga in för att kunna posta!