Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Närschackstuneringar utomlands
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
Veteranen
Medlem
#31 Skrivet: 29 Jul 2007 02:56

På ett stilistiskt med klatschig retorisk schvung kontextum. Det var så jag menade.

farbrorjo
Medlem
#32 Skrivet: 29 Jul 2007 10:59

Citerar: and_nord, #1:
Hej!

Är det någon här som brukar tävla utomlands och vet ni iså fall om någon öppen tävling eller vart man kan ta reda på vilka som finns?

Andreas

F ö och för att svara på din generella fråga Andreas, nej har aldrig deltagit i någon sådan (förutom ett privat caféarrangemang under mina ungdoms dagars tågluffning mot tre inbitna, åldiga nikotinister (vill minnas att det var 2 - 1 till Gauloises-monsieuerna, en rökte Gitanes det är jag helt säkler på eftersom jag gjorde det samma på den tiden... (efter den lilla paradsvamlingen vad säger ni gubbs och gumms, ska vi återvända till ämnet?..., d v s vad vi har för erfarenhet av utlandsturneringar...)

Antagonist
Medlem
#33 Skrivet: 29 Jul 2007 12:43

Citerar: gröngölingen, #25:
Samtidigt vill jag be Antagonist om ursäkt för den medvetna förväxling som gjordes. Kunde helt enkelt inte låta bli att ge ett litet tjyvnyp som tack för tidigare inlägg där vänner blivit kränkta av vederbörande.

Skillnaden mellan dina och mina så kallade kränkningar är att mina väldigt sällan kommer från ingenstans. Du får gärna säga namnge ett specifikt tillfälle då jag utövat mitt fruktansvärda kränkningsherravälde utan någon anledning. Angående anonymitet och förväxlingar så måste man väl notera att du kan vara topp 3 i världen över flest nicknames på SO vilket säkerligen inte bidrar till att minska den allmänna förvirringen som enligt er verka råda, själv bryr jag mig inte så länge folk inte utger sig för att vara mig.

Citerar: gröngölingen, #25:
Jag är villig att gräva ned stridsyxan om Antagonist godtar min ursäkt.

Jag söker varken förlåtelse eller ursäkter men för all del, om du bryr dig så...

swiss_perfect
Medlem
#34 Skrivet: 29 Jul 2007 16:09

varför håller ni på med kränkingar överhuvutaget det är ju rätt onödigt faktist

gröngölingen
Medlem
#35 Skrivet: 29 Jul 2007 16:25 - Redigerad av: gröngölingen

Ja det är det. För det var i all välvilja som jag svarade på trådens ämne #1 och
anklagades för att inte vara läskunnig. Men fr.o.m. nu fäster jag inget mer avseende vid vad anonyma häver ur sig här. Spelar inte schack mot någon heller som inte kan stå för vem han/hon är. Svårare än så är det i alla fall inte.
God Schack

Antagonist
Medlem
#36 Skrivet: 29 Jul 2007 16:42

Citerar: gröngölingen, #35:
För det var i all välvilja som jag svarade på trådens ämne #1 och
anklagades för att inte vara läskunnig. Men fr.o.m. nu fäster jag inget mer avseende vid vad anonyma häver ur sig här.

Jag betvivlar inte att ditt meddelande var präglat av välvilja och nobla motiv, att någon som använder sig av ett liknande namn jag har anser jag bara knappast ska vara bnågot jag ska behöva stå till svars för. Det var allt jag begärt av dig.

gröngölingen
Medlem
#37 Skrivet: 29 Jul 2007 16:52

Och jag ber om ursäkt för den förväxlingen och hoppas att det är bra så. Det har
ju blivit så mycket bättre senaste månaderna vad gäller dina inlägg varför
jag inte menar mig ha något otalt med dig. Hoppas att det kan fortsätta så.

Antagonist
Medlem
#38 Skrivet: 29 Jul 2007 18:02

Citerar: gröngölingen, #37:
Det har
ju blivit så mycket bättre senaste månaderna vad gäller dina inlägg varför
jag inte menar mig ha något otalt med dig

Jag får lov att erkänna att jag inte har en aning om vad som åsyftas tidigare men i vilket fall, något fruktansvärt måste jag ju gjort med tanke på att du inte ens tänker spela ett parti schack med mig på grund av min enligt dig, väl vedertagna grymhet. Det tyder i mitt tycke på att du faktiskt har något otalt med mig men för min del spelar det mindre roll, om du vill avsluta denna annars mycket givande och säkert för samtliga SO-medlemmar mycket givande dialog så ok för mig =).

Veteranen
Medlem
#39 Skrivet: 29 Jul 2007 18:12

Ja med ett autofilter. Avslutar dialogen med ett filter. Inget avseende fästes vid in-
lägg från anonyma. D.v.s. en rensning i Forumet med jämna mellanrum.

Veteranen
Medlem
#40 Skrivet: 29 Jul 2007 18:17

Liksom man rensar bort ett virus.

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!