Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / NYHET: Turnerings-utbyggnad!
. 1 . 2 . >>
Författare Meddelande
erik
Moderator
#1 Skrivet: 1 Apr 2007 19:03 - Redigerad av: erik

Voila, om du går till turnerings-sidan så finns det en länk till ett helt nytt turneringssystem!

Jag återkommer med vad som är nytt och förändrat senare. Hör genast av er om ni hittar något knas, och skriv gärna era åsikter här. Är det något som är svårförståeligt till exempel?

Tack för hjälp!
((erik

KGB1
Medlem
#2 Skrivet: 1 Apr 2007 19:58

Ojoj, det här kommer nog att ta sin lilla tid. Jag hittade inte min ofriviliga tunering förän jag sökte på namn. Men det är säkert till det bätre för jag såg att jag vunnit en tunering till. Hehe. Finns det något arkiv som visar alla tunerings vinster??

erik
Moderator
#3 Skrivet: 1 Apr 2007 20:02

Meningen är att det ska vara smidigare att söka än att leta i listan, men om du klickar "sök" utan att skriva i något så visar den alla turneringar och du kan se dem sida för sida genom att klicka på Nästa nere till höger.

Berätta, hur gjorde du när du försökte men misslyckades hitta din turnering? Jag vill verkligen att det ska bli så lättanvänt som möjligt!

KGB1
Medlem
#4 Skrivet: 1 Apr 2007 20:43

Jag började med ett och sedan sida två osv, men när det kom upp bara avslutade så gav jag upp. Anntog att det var så rästen av vägen hehe.

erik
Moderator
#5 Skrivet: 1 Apr 2007 22:15

Citerar: KGB1, #4:
Jag började med ett och sedan sida två osv, men när det kom upp bara avslutade så gav jag upp. Anntog att det var så rästen av vägen hehe.

Aha, ja det är lite otydligt nu när du säger det, att alla öppna, pågående och avslutade ligger i samma lista. Tack så mycket, jag ska tänka ut nåt.

KGB1
Medlem
#6 Skrivet: 1 Apr 2007 23:28

Aaaa. Mycket bätre tack

Stenis57
Medlem
#7 Skrivet: 2 Apr 2007 09:26

Hur gör jag om jag inte längre vill delta i en turnering som inte har startat. Dvs lämna turneringen.

Python
Medlem
#8 Skrivet: 2 Apr 2007 09:48

Hur gör man för att ta bort en turnering? Eller för att ändra en turnering?

Python
Medlem
#9 Skrivet: 2 Apr 2007 10:43

Äsch...såg att det var tillagt i den nya varianten Bra jobbat!

Martin-Devenney-1611
Medlem
#10 Skrivet: 2 Apr 2007 11:08

Jag kan inte längre lägga till spelare i turneringar, går det att fixa innan nästa såsong drar igång (före maj, ungefär)

gnurglan
Medlem
#11 Skrivet: 2 Apr 2007 11:08

Hur gör man för att anmäla sig?? Ursäkta en dum fråga!

pianyl
Medlem
#12 Skrivet: 2 Apr 2007 11:17

Jag har anmält mig till två men de har inte startat fast åtminstone en säkert är full så det är inte bara du som är oförstående.

mellet
Medlem
#13 Skrivet: 2 Apr 2007 14:14

Ja men hur gjorde du för att anmäla dig? Anmälde du dig före den här förändringen? Jag har anmält mig förut till några, men nu kan jag inte se hur det ska gå till.

erik
Moderator
#14 Skrivet: 2 Apr 2007 16:24 - Redigerad av: erik

Citerar: Stenis57, #7:
Hur gör jag om jag inte längre vill delta i en turnering som inte har startat. Dvs lämna turneringen.

Hehe, det var en mycket bra fråga. Det ska vara möjligt inom någon timme

Citerar: Martin-Devenney-1611, #10:
Jag kan inte längre lägga till spelare i turneringar, går det att fixa innan nästa såsong drar igång (före maj, ungefär)

Det kommer också att fixas inom kort Martin!

Citerar: gnurglan, #11:
Hur gör man för att anmäla sig?? Ursäkta en dum fråga!

Citerar: mellet, #13:
Ja men hur gjorde du för att anmäla dig? Anmälde du dig före den här förändringen? Jag har anmält mig förut till några, men nu kan jag inte se hur det ska gå till.

På turneringens sida, under namnen som redan är anmälda finns det en länk! (hoppas jag?)

erik
Moderator
#15 Skrivet: 2 Apr 2007 17:15

Citerar: Stenis57, #7:

Nu kan man klicka brevid sitt namn i en ostartad turnering för att lämna den!

KGB1
Medlem
#16 Skrivet: 2 Apr 2007 17:18

De våg f-n anmälasig till någon mer tunering på ett tag Då jag inte änns viste att jag var med i den jag är nu. Det kanske kan förklaras av "Martin" som undrade hur man gör för att anmäla någon annan hehe, fy dig Martin men du ska få på Gotland vänta du bara

marbe170
Medlem
#17 Skrivet: 2 Apr 2007 17:22

När man är inne på en turnerings sida, kan det då inte finnas en länk tillbaka till listan över turneringar.
Trodde att man skulle komma tillbaka till listan genom att klicka på "Turneringar" men den länken går bara till startsidan.

Kraftwerk
Medlem
#18 Skrivet: 2 Apr 2007 20:49

..äh..det är ju bara att "nollställa" o klicka på sök

marbe170
Medlem
#19 Skrivet: 2 Apr 2007 21:10

Citerar: Kraftwerk, #18:
..äh..det är ju bara att "nollställa" o klicka på sök

Inte om man har gått in på en turneringssida för att exempelvis kontrollera resultat, då har man lämnat söksidan.

Kraftwerk
Medlem
#20 Skrivet: 2 Apr 2007 21:27

Citerar: marbe170, #19:
Inte om man har gått in på en turneringssida för att exempelvis kontrollera resultat, då har man lämnat söksidan.

..Nä just de..jobbigt att man måste klicka på bakåt-knappen på sin browser och sen nollställa o klicka på sök..instämmer i din kritik

P.G.W.G.
Medlem
#21 Skrivet: 3 Apr 2007 13:32

Jag undrar om man kan på något sätt få en ros när man vunnit i en turnering, jag har varit med i några stycken nu och när jag spelat mina partier slut så vet man ju inte mer om vad som händer i turneringen. Då söker man upp den och ser att de andra spelar fortfarande. Då väntar man en vecka eller så och kollar igen, ja då vipps så är den slut och över och så ser man att man vann den, men man har inte hört något om det. Kan man inte sätta in så att man blir meddelad att man vunnit, för det kunde ju faktiskt varit roligt. Eller att det på något sätt på minns till turneringsledaren att han skall meddela resultat till de ingående tävlande.?
Känns ju lite fel att man skall söka efter sina "gamla" turneringar för att se hur det gick.
Vad säger ni andra? Har någon tänkt i samma bana? Har någon kanske en bra lösning som jag inte tänkt på?
/Per

tornet
Medlem
#22 Skrivet: 4 Apr 2007 05:38

Inte lätt att komma på nån bra ide,kanske borde finnas en knapp "mina turneringar".
Klicka på den knappen och de turneringar jag varit med i dyker upp?
Genomförbart?

erik
Moderator
#23 Skrivet: 4 Apr 2007 17:22

Citerar: P.G.W.G., #21:
Kan man inte sätta in så att man blir meddelad att man vunnit, för det kunde ju faktiskt varit roligt. Eller att det på något sätt på minns till turneringsledaren att han skall meddela resultat till de ingående tävlande.?
Känns ju lite fel att man skall söka efter sina "gamla" turneringar för att se hur det gick.
Vad säger ni andra? Har någon tänkt i samma bana? Har någon kanske en bra lösning som jag inte tänkt på?

Mycket bra påpekande. Ingenting jag har tänkt på tidigare, men visst måste man ju enkelt kunna följa sin turnering även efter man lämnat den.
tornets idé är bra, men är den tillräcklig? Det är inte mycket jobb att göra en länk som gör en automatsökning på ens egna namn! Jag kommer bli tvungen att ta en paus i utvecklandet över påsk tyvärr, men kommer igen nästa vecka med tröjor och förbättning av Turneringssök. All kritik tas tacksamt emot

KGB1
Medlem
#24 Skrivet: 4 Apr 2007 18:11

Tipps ta bort Martins möjlighet att anmälla

asvo
Medlem
#25 Skrivet: 4 Apr 2007 18:42

Skriver man sitt namn på spelare och söker så kommer samtliga turneringar man spelat fram !

Martin-Devenney-1611
Medlem
#26 Skrivet: 4 Apr 2007 20:47

Risken är förstås överhängande att jag skulle missbruka den...
Få se, KGB1 kanske vill spela en tematurnering med connygambit....

KGB1
Medlem
#27 Skrivet: 4 Apr 2007 20:54

Nee, du ta igen allt på Gotland, du kan inte få det trevligare. A-laget släng i väggen hehe.

Peter55
Medlem
#28 Skrivet: 11 Apr 2007 20:23

Verkar som ratingsystemet ballat ur

tOrher
Medlem
#29 Skrivet: 17 Apr 2007 08:54

schack trøjor ? trøjorna borde ha flera ferger.......vem vill ha svart i sommar

KGB1
Medlem
#30 Skrivet: 30 Apr 2007 23:12

Deltar i = ny funktion gillar jag skarpt