Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Tusenmanna
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
Författare Meddelande
shieldfire
Medlem
#31 Skrivet: 17 Mar 2007 16:13

Citerar: trulpen, #24:
Kanske också därför jag inte varit i ex-Jugoslavien, Rwanda, Vietnam eller 30-åriga kriget...

Det var ingen som pangade på mig när jag var i Serbien förra året. Däremot har jag kvar en massa dinarer jag inte vet vad jag ska göra med.

trulpen
Medlem
#32 Skrivet: 17 Mar 2007 16:23

Bara å skjuta på månglarna.

Visserligen knepigt att vara med i 30-åriga kriget. Konstigt att ingen vill anmärka..

jage96a
Medlem
#33 Skrivet: 17 Mar 2007 16:46

Någon som vill ta ett parti i närschack, skoj , därborta av er som ska vara med, skulle vara kul att köra närschack med en bra korrschackspelare

trulpen
Medlem
#34 Skrivet: 17 Mar 2007 17:00 - Redigerad av: trulpen

Jag spelar gärna när tid finns.

Bara jag får ha Fritz14000 som lagkompis.. (skoja bara, har inget program, och skulle förresten ha den dåliga smaken, hehe, att använda det, åtminstone inte mot någon som själv inte använder motor :cool

shieldfire
Medlem
#35 Skrivet: 17 Mar 2007 18:17

Citerar: trulpen, #32:
Bara å skjuta på månglarna.

Visserligen knepigt att vara med i 30-åriga kriget. Konstigt att ingen vill anmärka..

En kan väl inte skriva hur mycket dumheter som helst (även om somliga tycker att allt jag skriver är korkat).
Vietnamkriget ligger du också efter med...

trulpen
Medlem
#36 Skrivet: 17 Mar 2007 18:38

Vilket förmodligen innebär att jag ligger efter med de två resterande också, om än inte i tid räknat...

Tyckte att det var en rolig kommentar till att inte vilja vara kanonmat. Förmodligen inte uppskattat av många. Well, I don't care - roligt is all that matters.

trumvirvel
Medlem
#37 Skrivet: 17 Mar 2007 19:09

Citerar: sture_lindberg, #28:
avgiften MÅSTE betalas in för att anmälan ska vara giltig och defenitiv.

Jodå, betalningen är klar - min fundering gällde anmälningsuppgifterna som jag skrev in vid internetanmälningen. Inte kan de dessutom behöva skickas in per post (som det stod i inbjudan)?

Horndals_SK
Medlem
#38 Skrivet: 17 Mar 2007 19:11

bara att läsa vad som står på inbjudan

trumvirvel
Medlem
#39 Skrivet: 17 Mar 2007 19:30

Tolkar det som att det måste postas? Förstår isf inte vad "internetanmälningen" fyller för funktion - där skrev jag in alla uppgifterna. Tycker det verkar väldigt omständigt...

Horndals_SK
Medlem
#40 Skrivet: 17 Mar 2007 19:46

om Du betalar via Internet måste Du skicka in uppgifterna per post till kansliet,

Horndals_SK
Medlem
#41 Skrivet: 17 Mar 2007 21:20

Stort lycka till ni som ska vara med

vilhelm
Medlem
#42 Skrivet: 18 Mar 2007 00:35

5-25..benägen att hålla med trulpen..mötte en av sveriges bästa juniorer i en smith.morra gambit på 90-talet..hade just 25 mot 5....spelade hyfsat..,men var chanslös ändå!!bonde under=gambit=ridå!!Ilsknade till faktiskt!!junioren drog på min tid!!krånglade med klockan..så jag spände de blå i han o talade om hur man skulle bete sig!...men det sket han i!

ifransson
Medlem
#43 Skrivet: 18 Mar 2007 11:22

Citerar: shieldfire, #31:
Det var ingen som pangade på mig när jag var i Serbien förra året. Däremot har jag kvar en massa dinarer jag inte vet vad jag ska göra med.

Men i Serbien borde du spelat mycket schack!
Och det är billigt där så det kan vara svårt att göra slut på dinarerna...

Jag tänkte spela i klass B men åker nog på storstryk då.

Kraftwerk
Medlem
#44 Skrivet: 18 Mar 2007 17:00

Citerar: ifransson, #43:
Jag tänkte spela i klass B men åker nog på storstryk då.

Jag håller tummarna för dig! Vore kul att själv deltaga..hmm får försöka starta upp ngt liknande på Sveriges framsida..eller finns det redan ngt liknande här på solsidan

Horndals_SK
Medlem
#45 Skrivet: 18 Mar 2007 19:00

Citerar: Kraftwerk, #44:
Jag håller tummarna för dig! Vore kul att själv deltaga..hmm får försöka starta upp ngt liknande på Sveriges framsida..eller finns det redan ngt liknande här på solsidan

Finns många tävlingar här i Dalarna

shieldfire
Medlem
#46 Skrivet: 18 Mar 2007 19:41

Citerar: ifransson, #43:
Men i Serbien borde du spelat mycket schack!

Sant, hade hoppats på att vi skulle ha kvar vårt kontor i Belgrad, så hade jag haft gratisresa till något lämpligt nästa gång. Nu blev det inte så

Paddy2007
Medlem
#47 Skrivet: 19 Mar 2007 14:34

Vad är egentligen "tusenmanna"? Jag har förstått att det är en turnering, men det är allt.

Horndals_SK
Medlem
#48 Skrivet: 19 Mar 2007 14:51

http://www.stockholmschack.nu/tm/

en tävling för registrerade klubbspelare (närschack)

Jonathan_Westerberg
Medlem
#49 Skrivet: 19 Mar 2007 14:53

ja där ska jag vara med, har 1809 i ranking och blir då med igruppen 1800-2199 känns, hmm...kul?

sture_lindberg
Medlem
#50 Skrivet: 19 Mar 2007 14:55

Citerar: Horndals_SK, #48:
en tävling för registrerade klubbspelare (närschack)

Fel,en turnering för alla..både klubbspelare och icke klubbspelare..

shieldfire
Medlem
#51 Skrivet: 19 Mar 2007 17:50

Citerar: Jonathan_Westerberg, #49:
har 1809 i ranking och blir då med igruppen 1800-2199 känns, hmm...kul?

Tja, med den inställningen lär det ju inte bli det. Eller jag kanske misstolkar dig?
Det är f-n bara att ge allt. DU har ju inget att bevisa.

Jonathan_Westerberg
Medlem
#52 Skrivet: 19 Mar 2007 20:53

har jag inget o bevisa, "med den iställningen..." höhö

shieldfire
Medlem
#53 Skrivet: 20 Mar 2007 06:15

Näpp.

Jonathan_Westerberg
Medlem
#54 Skrivet: 20 Mar 2007 08:22

det skulle helt klart komma fler om man visste att man fick mycket mer tidshandikap

Mayo
Medlem
#55 Skrivet: 20 Mar 2007 08:31

Svårt/omöjligt att säga, det är nog en lurig balansgång mellan att få dit många spelare och att få dit duktiga spelare (IM, GM).

Jag har inga siffror direkt men det känns som att deltagarantalet i Tusenmanna står och stampar år för år. Att öka deltagarantalet tror jag mer är en ren marknadsgrej i och med att Tusenmanna är Sveriges största pr-arrangemang för schack. Och om man ändrar tidshandikappen på detta sätt så bör få dit fler IM och GM och de i sin tur kanske är en deltagarmagnet i sig.

Jonathan_Westerberg
Medlem
#56 Skrivet: 20 Mar 2007 09:32

lars karlsson brukar spela, senast vann patric lyrberg och ngra fler bra brukar vara med

Horndals_SK
Medlem
#57 Skrivet: 20 Mar 2007 09:55

Den gamle LO-Bossen stig malm brukar va med, även erik penser (han som skänker priserna)

shieldfire
Medlem
#58 Skrivet: 20 Mar 2007 12:45

Men kändisarna är ju knappast titelspelare.
#55: Men det är ju lite synd att man riskerar att få titelspelare på den breda allmänhetens bekostnad. Risken är att eventuella ökningar i deltagarantal är övergående när den breda massan uppfattar sig som offerlamm på elitens altare...

Horndals_SK
Medlem
#59 Skrivet: 20 Mar 2007 12:57

Ja har en klubbkompis som för några år sen gjorde konsstycket och vann silver

trulpen
Medlem
#60 Skrivet: 20 Mar 2007 14:28 - Redigerad av: trulpen

Citerar: shieldfire, #58:
Risken är att eventuella ökningar i deltagarantal är övergående när den breda massan uppfattar sig som offerlamm på elitens altare...

Risk? Det är snarare mycket logiskt att så blir fallet. Redan nu har Tusenmanna åtminstone en spelare mindre av det skälet. Jag gissar att fler än jag tänkt till en och två gånger och valt att backa ur. Fast visst är tävlingen fortfarande ett socialt intressant arrangemang. Men för min del är det nog roligare och billigare att bara gå och titta, än att bli överkörd gång efter annan (jag vet av erfarenhet att det är fett frustrerande - helt enkelt inte värt det).

Citerar: Horndals_SK, #59:
vann silver

Om din klubbis inte är kusin till Ulf Andersson (eller liknande) så lär hen inte upprepa sitt konststycke. En GM bör slakta det mesta även i partier där den endast har 1 eller 2 minuter till godo. Det hör till god mästarsed.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
Detta ämne är stängt. Du kan inte skicka svar.