Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schack motor?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 29 . 30 . >>
Författare Meddelande
sture_lindberg
Medlem
#241 Skrivet: 15 Mar 2007 17:10

Citerar: kennynorr, #270:
Men när motorspelare inte vill erkänna övertaget och istället hävda att det kräver MER att vinna med motor än utan så... !!?

MYCKET bra iaktagelse!Låt robotar möta robotar ,, och människor mot människor

Röding
Medlem
#242 Skrivet: 15 Mar 2007 17:29

Fråga till Sture :
Har Du tillgång till motor? Tex Fritz?
Vid Ja : Använder Du den någon gång?
Vid nej : OK, då vet jag det då.
mvh Börje

johnlingvall
Medlem
#243 Skrivet: 15 Mar 2007 17:39 - Redigerad av: johnlingvall

Men när motorspelare inte vill känna övertaget och istället hävda att det kräver MER att vinna med motor än utan så... !!?,,,ja hemska tanke ,nu kan man då inte skaffa motor,,då blir man ju sämre än var man är... och tänk om dom som använder motor, skulle sluta med det,,då blev dom ju ändå bättre???????

asvo
Medlem
#244 Skrivet: 15 Mar 2007 17:44

Citerar: sture_lindberg, #241:
Men när motorspelare inte vill erkänna övertaget och istället hävda att det kräver MER att vinna med motor än utan så... !!?
MYCKET bra iaktagelse!Låt robotar möta robotar ,, och människor mot människor

För det första är påstendet felaktigt alla motorspelare erkänner de har ett övertag gentemot dem som inte anv. det
Difinitionen är också felaktig Människan + roboten möter människan +roboten vid korrspel
Människan har tillverkat roboten och styr den vid analys för det klara den inte själv .
För att nå era önskemål får ni ni fixa så all korrverksamhet i hela världen läggs ner och det duger ni inte till
Bättre ni lägger ner alla skriverier och lär Er förlora utan gnäll

johnlingvall
Medlem
#245 Skrivet: 15 Mar 2007 17:52

hej asvo...vadå förlora utan gnäll...förlora har jag gjort så mycket så det bryr jag mig inte så mycket om...men vi kan vända på det...det kanske är ni som använder motor som ha svårt att ta en förlust,,nu tror jag inte att du i och för sig har det,,för du verkar trevlig...men jag kommer ändå aldrig att förstå erat resonemang som använd motorer och och inte påstår att ni ha hjälp av den....en ärlig fråga till dig asvo...tror du att om du inte använt motor haft samma ranking här påSO som du har nu..mvh

asvo
Medlem
#246 Skrivet: 15 Mar 2007 18:03

Citerar: johnlingvall, #245:
vadå förlora utan gnäll...

Det var inte dej jag svarade !

[quote=johnlingvall, #245:]men jag kommer ändå aldrig att förstå erat resonemang som använd motorer och och inte påstår att ni ha hjälp av den .

Det har vi aldrig påstått att vi inte har ? Förstår inte vad ni läst det
Vissa läser visst mellan raderna ..........

E4 m.fl.använder ingen motor . Men ärligt tror jag inte det även om jag haft ganska bra framgång utan motor på SSKK .

sture_lindberg
Medlem
#247 Skrivet: 15 Mar 2007 18:03

Citerar: Röding, #242:
Fråga till Sture :
Har Du tillgång till motor? Tex Fritz?
Vid Ja : Använder Du den någon gång?
Vid nej : OK, då vet jag det då.
mvh Börje

Ja jag har fritz 8.Använder ALDRIG roboten där nej under spel. Kan därimot kolla EFTERÅT.Tycker alltså att man ska spela HELT utan några hjälpmedel.

Röding
Medlem
#248 Skrivet: 15 Mar 2007 18:05

Hmmm..tack för svar Sture. Jag anade nästan svaret.

asvo
Medlem
#249 Skrivet: 15 Mar 2007 18:12

Citerar: sture_lindberg, #247:
Kan därimot kolla EFTERÅT.

Lär du dej något av att kolla efteråt för isåfall har du kanske glädje av vad motorn lärt dej och det kan ju inte för DEJ kännas RÄTT när du möter andra som inte har haft den hjälpen vid analys utan som får lita helt till eget omdöme?????????
Tänk på att flera här spelar utan någon hjälp alls

Röding
Medlem
#250 Skrivet: 15 Mar 2007 18:17

Tack avso för en lysande kommentar!
Börje

sture_lindberg
Medlem
#251 Skrivet: 15 Mar 2007 18:20

Löjlig jämförelse om man kollar nån gång efteråt.Vi som kritiserar motorhjälp kritiserar den för att robotorna används UNDER partiets gång..Trodde att du var så klar i huvudet att du borde förstå skillnaden..

Röding
Medlem
#252 Skrivet: 15 Mar 2007 18:21

Hmmm..mindre lyckad kommentar och dessutom nedlåtande!

sture_lindberg
Medlem
#253 Skrivet: 15 Mar 2007 18:25

Citerar: Röding, #252:
Hmmm..mindre lyckad kommentar och dessutom nedlåtande

Är du nån sorts expertskommentator röding?Du hoppar ju in både till höger och vänster och talar om vad som folk får skriva.

Röding
Medlem
#254 Skrivet: 15 Mar 2007 18:30

Nä, jag hoppar bara in från vänster !! he he...
Men när Du skriver att avso är löjlig och ifrågasätter hans intellekt så tycker jag nog att tonen är nedlåtande. Jag tycker vi ska ha en positiv ton i våra diskussioner och när jag märker att det blir personliga påhopp så säger jag vad jag tycker om det.
mvh Börje

sture_lindberg
Medlem
#255 Skrivet: 15 Mar 2007 18:32

Citerar: sture_lindberg, #251:
Trodde att du var så klar i huvudet att du borde förstå skillnaden

När blev detta jag skrev ovan ett personligt påhopp????

Röding
Medlem
#256 Skrivet: 15 Mar 2007 18:34

Ja, att påstå att någon är löjlig och att ifrågasätta hans tankeförmåga, håller väl den klassen?

asvo
Medlem
#257 Skrivet: 15 Mar 2007 18:34

Citerar: sture_lindberg, #251:
..Trodde att du var så klar i huvudet att du borde förstå skillnaden..

Otrevliga kommentarer att läsa .. det är risk för att en moderat träder in

sture_lindberg
Medlem
#258 Skrivet: 15 Mar 2007 18:36

Vad du tolkar in i vad jag skriver kan inte jag rå för..Jag skrev:att jag trodde han var klar i huvudet,vad har det med ett personligt påhopp som DU skrev att göra?? Det är ju DU som misstolkar hela tiden..Håll dej till FAKTA.

Röding
Medlem
#259 Skrivet: 15 Mar 2007 18:39

Ja, men asvo som råkat ut för dina giftpilar, har ju de facto reagerat! Inte bara jag som betraktar det utifrås. s.a.s.

sture_lindberg
Medlem
#260 Skrivet: 15 Mar 2007 18:42

Asvo reagerade EFTERÅT.Han misstolkar ju oxå vad jag skrev.Och dina kommentarer om giftpilar osv är ju bara löjliga...

asvo
Medlem
#261 Skrivet: 15 Mar 2007 18:43

Citerar: sture_lindberg, #258:
Jag skrev:att jag trodde han var klar i huvudet,

Vilket tror du då ?
Själv tycker jag han skriver sakligt i alla inlägg det tycker jag däremot inte du gör

sture_lindberg
Medlem
#262 Skrivet: 15 Mar 2007 18:46

Ok DIN bedömning. Är du också expertkommentator?

Röding
Medlem
#263 Skrivet: 15 Mar 2007 18:46

Jaha, då har vi blivit kallade löjliga båda två, både jag och asvo. Vad ÄR detta egentligen?

sture_lindberg
Medlem
#264 Skrivet: 15 Mar 2007 18:51

Citerar: sture_lindberg, #260:
Och dina kommentarer om giftpilar osv är ju bara löjliga...

Ja jag tycker när du använder ord som giftpilar ÄR löjligt! säger inte att du är det som person..Håll dej till FAKTA.

asvo
Medlem
#265 Skrivet: 15 Mar 2007 18:53

Citerar: sture_lindberg, #262:
Är du också expertkommentator?

Jag har fått en del anbud men har inte fått så fina lovord från dej ändå jag gjort mitt bästa att beskriva hur man når framgång i korrschack

sture_lindberg
Medlem
#266 Skrivet: 15 Mar 2007 18:54

Att använda robotar menar du?mmm där är du nog rätt duktig.

asvo
Medlem
#267 Skrivet: 15 Mar 2007 18:55

Citerar: sture_lindberg, #266:
Att använda robotar menar du?mmm där är du nog rätt duktig.

Tack Sture

sture_lindberg
Medlem
#268 Skrivet: 15 Mar 2007 18:56

Så lite så=)

konstighaha
Medlem
#269 Skrivet: 15 Mar 2007 18:57

Citerar: kennynorr, #202:
ja motorer är tillåtna - det vet allihop men varför har tex du så svårt att medge att motorspelare så klart har övertag och partiet blir därmed INTE rättvist!! Varför förneka en sån självklar sak?

Det blir ju lite grann som att ställa upp med en trimmad bil i ett standardrace och säga att det är ingen fara: jag använder inte full gas så vi är likvärdiga

När då bilen med överlägsen prestanda vinner - känns det ok? Har "han" använt mer motorstyrka än dom andra? eller ska alla bilar ha samma antal hk så det istället är bästa föraren som vinner?

Hoppas du förstår likneslen...

vad tvingar folk att möta motoranvändare?

asvo
Medlem
#270 Skrivet: 15 Mar 2007 19:01

Citerar: konstighaha, #269:
vad tvingar folk att möta motoranvändare?

Det går ju inte att veta om de bluffar

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 29 . 30 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!