Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / konstigt
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Författare Meddelande
KGB1
Medlem
#91 Skrivet: 18 Feb 2007 19:20

Men du värkar ju inte fatta att det finns regler. Eller rättare, du vill inte att dom ska gälla dig.

sture_lindberg
Medlem
#92 Skrivet: 18 Feb 2007 19:20

Jag vill att dom helst ska ändras.

Ryarnek
Medlem
#93 Skrivet: 18 Feb 2007 19:24

Partiet borde inte cancelleras i mitt tycke...

Det finns inget som styrker påståendet om det extra tornet (må vara om det hänt eller inte). Visar det sig att partier ska kunna cancelleras utan bevisning (pjäser dyker upp och försvinner innan någon annan hinner att se dem) så är den här händelsen säkerligen inte den sista på SO...

sture_lindberg
Medlem
#94 Skrivet: 18 Feb 2007 19:25

Kan aldrig vara rätt om en person får en extra pjäs.Då vill jag att reglerna borde ändras så att partiet blir ogiltighetsförklarat.

dag.lindgren
Medlem
#95 Skrivet: 18 Feb 2007 19:28 - Redigerad av: dag.lindgren

Så klart det inte är rätt att ett parti ska fortsätta med ett torn som har kastats in, tornet ska plockas bort och partiet fortsätta där det var. Men att avbryta partiet pga det extra tornet istället för att fortsätta spelet där det var innan vore ju helt absurt.

Betvivlar starkt att du skulle starta en tråd där du ville få partiet avbrutet om du var två drag ifrån matt själv när det hände, även om du troligen inte kommer att erkänna det nu.

sture_lindberg
Medlem
#96 Skrivet: 18 Feb 2007 19:31

Handlar om principer som jag sagt ett 10tal gånger nu.Ingen spelare ska få några extrapjäser..Då SKA partiet ogiltighetsförklaras omedelbart.

KGB1
Medlem
#97 Skrivet: 18 Feb 2007 19:32

Jag har ett parti nu mot lassekorsvall, där han har fått en springare extra och jag har fått ett extra torn. Men jag kan bara se det på mitt bräde när jag är inloggad som KGB1. Om jag loggar ut och går in som KGB2, så ser allt ok ut. Men varför klaga hehe tycker bätre om torn. Nej skämt osv fel anmält till erik, men lasse kanske undrar varför jag inte kommer att göra något mer drag på ett tag.

dag.lindgren
Medlem
#98 Skrivet: 18 Feb 2007 19:33

Varför skall det ogiltighetsförklaras och inte återupptas där det var innan det inträffade??
Det är väl väldigt mycket mer rättvist på alla sätt!!

Martin-Devenney-1611
Medlem
#99 Skrivet: 18 Feb 2007 19:34

Sture, vi vet att du vill det. Det är till och med så att det är 65 inlägg sedan du skrev att du informerade oss om det för sista gången. Inte desto mindre måste du nog snart börja acceptera att det är absurt att förvänta sig att ett extratorn ska rädda ditt usla parti. Kan du inte starta en hobby istället för att bråka om det här? Det vore faktiskt väldigt mycket mer konstruktivt.

vilhelm
Medlem
#100 Skrivet: 18 Feb 2007 19:37

Vill inte ta ställning i frågan..men jag råkade ut för en tornförlust för ett tag sedan..ställningen kom upp som vanligt..sen efter cirkus en minut(efter stor förvåning,var inte en fredag) så pluppade tornet upp igen helt plöstligt..alla andra pjäser var som vanligt.därmed inte sagt att du inte kan räkna sture eller inte har koll på dragen.men nått tekniskt fel kan väl hända?då är det väl mest riktigt att starta om partiet från korrekt läge?med hjälp av erik.den regeln är nog den bästa pga just tekniska missöden, tycker du inte det?

dag.lindgren
Medlem
#101 Skrivet: 18 Feb 2007 19:38

Jag håller helt med dig i dina principer att ett parti inte skall fortsätta med ett extrainsatt torn, vore inte direkt rättvist nej.
Men att avbryt ett parti (där ev någon ligger klart bättre till) pga ett tekniskt fel som enkelt kan rättas till vore ännu orättvisare, det måste du väl inse?? Att återställa partiet där det var innan är väl solklart det enda rätta!?

sture_lindberg
Medlem
#102 Skrivet: 18 Feb 2007 19:41

För det första så finns det en hel del nybörjare på denna sait som inte känner till hur man felanmäler.För det andra så är det helt osportsligt,oavsett ställning om någon får en extrapjäs.För det tredje som jag nämnt ett par gånger nu så handlar det inte om att" rädda" något parti...utan det handlar utomslutande om att ha principer..PS Martin devenney: jag bråkar INTE utan har en annan syn på detta än dej... Tur är väll det=)

Myran
Medlem
#103 Skrivet: 18 Feb 2007 19:45

dax att stänga denna tråden snälla

dag.lindgren
Medlem
#104 Skrivet: 18 Feb 2007 19:45

Säg en enda anledning till att det skulle vara osportsligt att återställa partiet till det det var innan! Varför skulle det vara mer rättvist att avsluta partiet än att återställa det??

Svara gärna på frågan och inte bara upprepa att det är fel att få en extrapjäs (vilket ju de flesta här tycks hålla med om) eller säga att det handlar om principer ännu en gång!

sture_lindberg
Medlem
#105 Skrivet: 18 Feb 2007 19:50

se mitt inlägg kl 19.41,,framför allt "(för det första)"...

lopen
Medlem
#106 Skrivet: 18 Feb 2007 19:50

Hur svårt kan det vara att göra en felanmälan när der står under partiet man spelar?

erik
Moderator
#107 Skrivet: 18 Feb 2007 19:50

Men hörrni, det här börjar bli lite löjligt..

Ni behöver inte tvivla på Stures uppsåt, ett extra torn dök upp i partiet, det bekräftar jag gärna.

Men...
Ger man upp ett parti är det slut, och kan inte startas igen om inte båda spelarna är med på det. Så är det bara.. inget att diskutera. Vill man av någon anledning få partiet avbrutet så kan man inte ge upp det först, eftersom det då redan är avslutat!

((erik

Röding
Medlem
#108 Skrivet: 18 Feb 2007 19:52

Heja Erik
Slut!

sture_lindberg
Medlem
#109 Skrivet: 18 Feb 2007 19:55

Håller med dej på denna punkt Erik.Uppgivet ÄR uppgivet.men mina tankar går åt det hållet. att i fortsättningen borde felaktigheter som när nya torn dyker upp inte få gynna någon..Och dessa partier borde helt klart ogiltighetsförklaras,, Jag "strider" INTE för att rädda några sketpoäng i rank som jag tappade..DET kan jag nog leva med..

MajaL
Medlem
#110 Skrivet: 18 Feb 2007 19:59

Ge dej nu!
Ny tråd!

sture_lindberg
Medlem
#111 Skrivet: 18 Feb 2007 20:01

tappat trådrullen Majal=)

biggles
Medlem
#112 Skrivet: 18 Feb 2007 20:08

Det är ju som Erik säger,helt korrekt.Ger man upp ett parti så är det slut.Om det nu är så att det uppstår ett tekniskt problem,så måste man ju på något sätt stoppa partiet.Det borde ju Sture begripa enär han spelar i allsvenskan.Då MÅSTE man ta sig en fundrare,vad gör jag nu?
Erik har ju helt rätt på alla sätt

sture_lindberg
Medlem
#113 Skrivet: 18 Feb 2007 20:10

se kl19.55.

Myran
Medlem
#114 Skrivet: 18 Feb 2007 20:12

låt Erik sköta detta låt sture snacka sig trött själv snälla sckackonlinare
lägg ner nu låt det stå för honom

sture_lindberg
Medlem
#115 Skrivet: 18 Feb 2007 20:14

Klart att mina tankar och ideer står jag för=)Annars hade jag väll inte öppnat en tråd.

forsa33
Medlem
#116 Skrivet: 18 Feb 2007 20:19

Jag har blivit lurad på buggar två gånger nu på kort tid,bägge gångerna har mina motståndare direkt erbjudit remi på ett juste sätt!!Schack är lite av ett gentlemannalir så det borde inte vara några som helst problem om man inte är vinstgirigare en vad som är hälsosamt

erik
Moderator
#117 Skrivet: 18 Feb 2007 20:30

Citerar: sture_lindberg, #109:
i fortsättningen borde felaktigheter som när nya torn dyker upp inte få gynna någon

Jag förstår inte hur det gynnar någon när man felrapporterar? Då blir ju felet åtgärdat och man kan spela vidare!

sture_lindberg
Medlem
#118 Skrivet: 18 Feb 2007 20:35

Och om nån nybörjare inte vet hur man gör då?Gynnar det inte någon då heller?

3lboN
Medlem
#119 Skrivet: 18 Feb 2007 20:46

Citerar: sture_lindberg, #118:
Och om nån nybörjare inte vet hur man gör då?Gynnar det inte någon då heller?

Det är ju svårare att lista ut hur man gör ett drag på SO än att lista ut hur man gör en felrapportering.

tornado
Medlem
#120 Skrivet: 18 Feb 2007 20:53

Helt plötsligt kom jag att tänka på DALLAS -TV-serien.....

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Du måste logga in för att kunna posta!