Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Psykningar
<< . 1 . 2 .
Författare Meddelande
ChessClown
Medlem
#31 Skrivet: 8 Nov 2006 19:33

Citerar: Patt, #15:
Mina psykningar: Du spelar som en kerring , er du blind eller, slutar du inte spela mot mej er din raiting snart ner på 1400 der den hør hemma, mm.

¨
Det där är ju jättedumt!

Patt
Medlem
#32 Skrivet: 9 Nov 2006 10:09

Psykningar bør man tååla... annars är får man förmodligen i livet.. skååla .

Antagonist
Medlem
#33 Skrivet: 9 Nov 2006 10:37

Måste ju erkänna att patt's psykning var bland de roligaste jag sett, fy *** vad sjukt värdelös, hahaha. Kan inte sluta skratta. Hoppas bara inte du faktiskt försökte psyka med glimten i ögat där bara för då borde du lägga ner det där, plumt, tråkigt, nivån ligger väl på botten av någon käck ocean och det kan endast bli väl mottaget av en sill.

Mayo
Medlem
#34 Skrivet: 9 Nov 2006 18:11

#32 Ja men fortsätt vräka ur dig saker då till folk du inte känner, det gör ju världen bättre... bra kod.

VARGA
Medlem
#35 Skrivet: 9 Nov 2006 19:03

buuuu huuuu psykningar...
snyft, big deal lixsom???

vilhelm
Medlem
#36 Skrivet: 9 Nov 2006 19:38

Citerar: KGB1, #30:
Man ska inte psyka. Möjligt vis mot en som jag, som skämtar och håller på, men jag kan ta det. Men vet man inte hur personen kommer att ta det, så skall man inte.
Och skulle jag bli förbannad, ja då vill jag ge stryk.

Man skulle bli oerhört förbannad om man skulle vilja ge nån stryk!!?? för att det psykas lite i text??Möjligen då om man uppmanas att ta en tulo,så skulle man kanske överväga det

shieldfire
Medlem
#37 Skrivet: 9 Nov 2006 19:48

Citerar: Patt, #32:

Vem bestämmer det? Ska man tåla mobbing också?

cdelzanno
Medlem
#38 Skrivet: 9 Nov 2006 20:57

Patt etiskt

Trew
Medlem
#39 Skrivet: 9 Nov 2006 21:01

Citerar: cdelzanno, #38:
Patt etiskt

Hehe, snarare Patt, oetiskt

Trew

Calvin
Medlem
#40 Skrivet: 14 Nov 2006 21:31

IRL schack handlar ju mycket om psykningar, fast oftast på det mer subtila planet. Men senaste VM-matchen var ju ett exempel på hur det fula knep används även på internationell nivå. Mobbing och förolämpningar hör inte hemma någonstans, och hur kul kan det vara att knäcka sin motståndare genom att kalla henne/honom kärring?

Möjligtvis kan man vara verbal när det handlar om schackboxning, det går ju helt ut på att knäcka motståndaren! Finns det förresten tävlingar i det i Sverige?

(Själv får jag nog ägna mig åt maratonschack (göra ett drag - springa 500m -ett drag igen osv))

Capt_Nemo
Medlem
#41 Skrivet: 15 Nov 2006 14:18

"Fritz "psykar" oxå, t ex:
-Jag kan 10 miljoner öppningsdrag, hur många kan du? "

Jag trodde det bara fanns 20! Har jag missat några?

Annars blir 20 upphöjt i två lika med 400 kombinationer på brädet efter att svart svarat vits första drag... Är det någon som vet hur många kombinationer det finns efter svart svarat andra draget?

Annars anser jag att tomma tunnor skramlar mest! Psykningar av det mer sublima slaget är elegantare och svårare att hantera för alla. Buller å bång tolkas i min bok som att "psykaren" skämmer ut sig själv.

Gillade Kasparovs (oavsiktliga???) sena ankomst till bataljandet mot den 12-åriga norskegutten, va han nu heter... Det blev visst remi under den matchen.

shieldfire
Medlem
#42 Skrivet: 15 Nov 2006 15:13

Citerar: shieldfire, #37:

Vem bestämmer det? Ska man tåla mobbing också?

Min son satt bredvid när jag skrev det där ... han höll med. Psykningar ska man inte behöva tåla - och det är ingen annan som bestämmer det åt en.

Warmongler
Medlem
#43 Skrivet: 15 Nov 2006 19:08

Hey, snorskit, detta är schack, ett spel där nationers strider avgjorts genom strategier påkommna efter ett parti schack... det är ett spel för intelligens, då håller man förfan inte på o psykar varandra som ena djävla snorungar?? Vad fan är det med er? Djävla i-landsbarn, ingen respekt för något, inte för er själv, inte för något... we have plenty therefore we are dumb...

Warmongler
Medlem
#44 Skrivet: 15 Nov 2006 19:13

Förresten, där är ett psykas som kallar sig "Usken", gick inte att spela med honom då han kom med psykningar hela tiden under spelet vilket fick mig att ge upp partierna som vi spelade... o det är det aset vinner på...

Jag vill anmäla honom till webmastern, men hittar inte den heller, var fan gör man sånt?

vilhelm
Medlem
#45 Skrivet: 15 Nov 2006 20:13

usken är ju harmlös!...antagligen lider du av tarmvred

tornado
Medlem
#46 Skrivet: 15 Nov 2006 20:26

De stämmer bra Vilhelm , Usken är trevlig

zohar
Medlem
#47 Skrivet: 15 Nov 2006 23:20

#43,44
Om du vill kontakta Erik eller någon av moderatorerna så är det väldigt enkelt. Vi finnsju namngivna överallt i Forum. Säkert klarar du av att göra det utan svordomar och tillmälen också.
http://www.schackonline.com/forum/4_42652_0.html

Patt
Medlem
#48 Skrivet: 26 Nov 2006 00:33

Tänk... att det fins så känsliga "schack spelare"som inte klarar av några mindre .... psykningar, Hur klarar ni er i livet !?
Är ni en samling veklingar ??

undrande.. .Patt.

Schack_o
Medlem
#49 Skrivet: 26 Nov 2006 03:00

sluta svamla Patt
här spelar vi schack - gäller övriga debatörer med

Von-Pluring
Medlem
#50 Skrivet: 26 Nov 2006 09:38

Härligt! En spelare med usel ranking som tror han är nåt.. till på köpet norrman!! Jag älskar att driva med norrmän!! Hör skrikande däck från tvärbromsande och panikväxlande norrmän dagarna i ända som vänder bakåt med full gas i fel körriktning på E6 utanför Göteborg.. platsen heter BACKA! De stackars norrmännen får aldrig se vår vackra stad pga denna vägskylt..

Patt
Medlem
#51 Skrivet: 27 Nov 2006 15:50

citerar: Von -pluring
Härligt! En spelare med usel ranking som tror han är nåt.. till på köpet norrman!! Jag älskar att driva med norrmän!! Hör skrikande däck från tvärbromsande och panikväxlande norrmän dagarna i ända som vänder bakåt med full gas i fel körriktning på E6 utanför Göteborg.. platsen heter BACKA! De stackars norrmännen får aldrig se vår vackra stad pga denna vägskylt..

Nu harman täppt till keften på en kalle-anka figur! Dam framför kung ...
Jag vet nog f.. vem det är som backar vid backa:

Patt.

JRCapablanca
Medlem
#52 Skrivet: 27 Nov 2006 20:29

citerar: Von -pluring

Nu harman täppt till keften på en kalle-anka figur! Dam framför kung ...
Jag vet nog f.. vem det är som backar vid backa:

Patt.

<< . 1 . 2 .
Du måste logga in för att kunna posta!