Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schackonlinemästerskapen i korrenspondensschack
Författare Meddelande
Martin-Devenney-1611
Medlem
#1 Skrivet: 3 Apr 2006 18:29

Jag såg nyss att en turnering med det namnet har skapats. Rätta mig om jag har fel, men är det verkligen OK att ta sig den typen av friheter och kalla sina turneringar för officiella mästerskap i det ena och det andra.. Det känns som om det devalverar värdet i SO-cupen och serien som ändå är de "officiella" turneringarna här på SO. Vad tycker ni?

haibai
Medlem
#2 Skrivet: 3 Apr 2006 18:34

Visst är det att devaldera värdena av turneringar på sO. Vad jag förstår är det bara, och endast, erik som skulle kunna utlysa officiella sO-turneringar. JSM i korr är väl ett bra exempel.

scythehorror
Medlem
#3 Skrivet: 3 Apr 2006 18:48

SO Cup är inte heller någon "officiell" tävling, åtminstånde var den inte det när den fick namnet.
Jag håller annars med om att Schackonlinemästerskapen är på gränsen till övertramp.

Viking
Medlem
#4 Skrivet: 3 Apr 2006 18:54

När det gäller SO Cupen så har vi numera övergått att bara kalla den Cupen(senaste Cupen 3).

machucado
Medlem
#5 Skrivet: 3 Apr 2006 19:03

Serien heter bara Serien numer och är bara inofficiell, och kommer att upphöra att existera så fort en officiell kommer till!

Du måste logga in för att kunna posta!