Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Divisioni II
Författare Meddelande
Captain Nemo
Medlem
#1 Skrivet: 21 Mar 2006 15:21

Det verkar som om division 2 aldrig blir klar. Enligt tabellen är det tre matcher kvar. Men efter att ha letat hittar jag ett parti som är igång.
zinkgruvan (Lag Z) - Julianna (Skogsstjärnan)

Matchen Kajke (Lag Twist) - Rachumichin (DCC) verkar vara klar med vinst för Rachumichin (DCC). Lagledaren konfirmera det genom att skriva in det i tabellen

Sen är det matchen mellan zinkgruvan (lag Z) - vinvanGogh (GCC), som jag inte hittar alls. Vart det WO åt något håll eller ska den matchen helt strykas. Det betyder mycket för slutsällning. Kan Lagledare kolla det också.

Ställningen för närvarande är då (med matchen mellan Kajke (Lag Twist) - Rachumichin (DCC) inräknad)

Plac matcher segrar remi förlust poäng
1. Skogsstjärnarn 11 6 2 3 7
1. Lag Twist 12 6 2 4 7
2. Lag Z 10 4 2 4 5
3 DCC 11 3 0 8 3

För närvarande är det alltså dött lopp mellan Skogsstjärnan och Lag Twist. Inbördes möte mellan Skogsstjärnan och Lag Twist är 2-2. Skulle Zinkgruvan ha vunnit på WO och vinner det sista partiet, kommer även det laget upp på 7 p. Då får någon annan räkna ut slutsällningen!!!

Det var tillräkligt jobbit att få fram den aktuella ställningen.

Captain Nemo
Medlem
#2 Skrivet: 21 Mar 2006 15:29

Rättelse:
Jag hade fel. Inbördes möte mellan Skogsstjärnan- Lag Twist är 1.5-2.5.
Lag Twist leder alltså!

:ledsen:

OldBeginner
Medlem
#3 Skrivet: 21 Mar 2006 18:59

Va är det här!?
Ska det här inte vara slut för länge sen, tuneringsledaren bör någ titta på det här. Vi vill ju bara spela schack och ha roligt. Men zinkgruvan (Lag Z) - Julianna (Skogsstjärnan) ser inte ut att vara klart förren till påsk.

Martin-Devenney-1611
Medlem
#4 Skrivet: 21 Mar 2006 19:09

Reglerna är tydliga: Partiet ska dömas av.

Myran95
Medlem
#5 Skrivet: 21 Mar 2006 19:41

:ler::blink:[iVill du spela?

tOrher
Medlem
#6 Skrivet: 21 Mar 2006 20:01

ja...er ikke så god.

Thomson1
Medlem
#7 Skrivet: 21 Mar 2006 20:04

Denna tråd är för Division ll .
Starta ny tråd om det handlar om schack,eller använd "övrigt" forum om det är mer allmänt.

tedis
Medlem
#8 Skrivet: 21 Mar 2006 20:10

Lag Z vill vara med igen men vi har tappat vår LL! Vi letar efter en ny medlem, när är deadline?

OldBeginner
Medlem
#9 Skrivet: 21 Mar 2006 20:13

? deadline för vad ? Var zinkgruvan er LL?

tedis
Medlem
#10 Skrivet: 21 Mar 2006 20:56

För återanmälan. Ja det var han!

Gusse
Medlem
#11 Skrivet: 21 Mar 2006 21:24

Jag har nu fört in resultatet för matchen Kajke - Razumichin, men jag har gett upp försöket på att få någon ordning på hela div.2.
Min åsikt är fortfarande att alla matcher med Lag Drunken Carpenters.... ska strykas eftersom de vållat all oordning, det skulle ju gynna vårt lag eftersom vi har
2 1/2 - 1 1/2 mot både Skogsstjärnan och Lag Z.
När nu Div 1 skall bli 5 lag blir det ju en delikat fråga för TL att avgöra vilka två lag av de tre som ska gå upp. Jag överlåter med varm hand det åt Machucado och finner mig i att spela i alla tänkbara divisioner.

Martin-Devenney-1611
Medlem
#12 Skrivet: 21 Mar 2006 21:35

Varför tar LL i division II inget ansvar? Om alla LL (som Italo, credit to you) rapporterar resultaten så kan det inte uppstå problem.

Gusse
Medlem
#13 Skrivet: 21 Mar 2006 21:45

Vi tar ansvar, vi försöker allt vad vi kan att reda ut vår situation. Jag har dessutom ansvar för att se till att serie-wikin blir ifylld men då fodras det ju att matcherna spelas och att det finns resultat att skriva in.
Eftersom jag inte kunde hitta den sista matchen, såg jag ingen möjlighet för Lag Z att blanda sig i toppstriden och med 5 lag i varje division betydde det för mig att både Skogsstjärnan och Lag Twist spelar i Div 1 nästa omgång. Detta har jag också meddelat Machucado, så han får ta ställning till det.
Om Lag Z har synpunkter på detta kan jag förstå det......men varför är du så upprörd Martin ?

undrar Gusse stillsamt

Martin-Devenney-1611
Medlem
#14 Skrivet: 21 Mar 2006 21:57

För att uppenbarligen, mer än en vecka efter att serien skulle varit färdigspelad så är det ännu inte klarhet i slutställningen i tvåan. Är inte det en smula bedrövligt?

Gusse
Medlem
#15 Skrivet: 21 Mar 2006 22:03

Det är en smula bedrövligt , det har du alldeles rätt i.
Anledningen till detta är att vi varit lite för snälla och haft överseende med när partierna skulle startas osv och nu får vi sota för vår snällhet.........men å andra sidan kanske det var värt att vara överseende och inte genast ropa efter wo och följande av regler.
Vi ska nog få ordning på det hela tillslut.

Mvh Gusse

OldBeginner
Medlem
#16 Skrivet: 21 Mar 2006 22:11

Vill börja med att säga om någon käner sig illa bemött så var det inte min mening och ber isåfall om ursäkt för det. Jag uttryckte mig klumpigt där.
Jag tror också att alla försöker reda ut situationen som det blev med avhopp mm. det vart ju olyckligt. Hurvida vem som går upp eller ner har jag ingen synpunkt på, (för mig spelar det ingen roll). Är bara som de flesta andra här bara sugen på att en ny omgång kan ta fart.
Mvh
Martin L.

trulpen
Medlem
#17 Skrivet: 21 Mar 2006 22:24

4 april. Plenty of time. Mañana, mañana. Softa locos, det är ju inte som att världen går under. :blink:

Som sista instans går det ju bra att lotta, om nöden kräver det. Med många säsonger per år så går det ju utmärkt att spela både upp och ner sig.

Ytterligare kval lär det inte finnas utrymme för (fast Sagan om schacknördarnas återkomst egentligen förtjäner ett vackrare öde än att kravla sig ur bottenslammet som den samling amöbor vi faktiskt är... :skratt:).

Allt gott,
el trulpiano

tedis
Medlem
#18 Skrivet: 21 Mar 2006 22:47

Stagnelius var på semester när omgången drog gång, sen spelar han fel tid mot Julianna och det var väl han som utmanade fel, alltså stryk i den matchen. I sin tredje match blev han inte utmanad alltså vinst. Någon emot?

Martin-Devenney-1611
Medlem
#19 Skrivet: 21 Mar 2006 23:20

Ja, jag är emot. Om Julianna antog utmaningen med fel tid är ansvaret lika mycket hennes. 0-0 är att döma i det partiet

myran1
Medlem
#20 Skrivet: 21 Mar 2006 23:27

får ja göra ett inlägg fastän ja inte spelar i eran div:blink:

myran1
Medlem
#21 Skrivet: 21 Mar 2006 23:30

# 19 varför skall inte julianna vinna inte hennes fel att hon fick utmanningen för sent
så självklart skall hon vinna så hade det blivit i div 1:skratt:

machucado
Medlem
#22 Skrivet: 22 Mar 2006 00:00

Alla matcher som inte är färdigspelade slutar i remi. WO ska krävas inom 4 dagar från utmaningarna startas, helt enligt reglerna. Det är LL som är ansvariga för att matcherna sätts igång (och avslutas).

De matcher som har spelats gäller även DCC.

Gusse
Medlem
#23 Skrivet: 22 Mar 2006 08:28

Isåfall, om vi nu följer de givna förutsättningarna, så är div 2-kiwin färdigredigerad och alla som nu vill kan gå in och titta hur resultatet blev.
Jag hoppas jag har räknat rätt och att vi kan lägga denna omgång till handlingarna.

Du måste logga in för att kunna posta!