Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Schackberoende
Författare Meddelande
Larsa
Medlem
#1 Skrivet: 9 Mar 2006 18:57

Hur mycket törs man spela här om man inte vill bli klassad som beroende? Är 5 timmar i minsta laget, eller vad tycker ni? Säg gärna att det är ok att spela mer... :ler:

tornado
Medlem
#2 Skrivet: 9 Mar 2006 19:03

Jahadu , du ä inte ensam som undrar det. Det känns som en balansgång mellan hötapparna hörde jag någon yttra.:retas:
Själv orkar jag inte så länge...

xflash2
Medlem
#3 Skrivet: 9 Mar 2006 19:05

det är lungt:blink:

jaji
Medlem
#4 Skrivet: 9 Mar 2006 19:14

ehmmmm............................

Mekis
Medlem
#5 Skrivet: 9 Mar 2006 20:13

Jag sitter säkert 6-8 timmar här totalt, ibland. Ibland mindre.

Mekiis

zinkgruvan
Medlem
#6 Skrivet: 9 Mar 2006 20:40

jaha. jag sitter på grusbanan

pawn
Medlem
#7 Skrivet: 9 Mar 2006 21:04

Konstigt med det här ämnet.det kommer alltid upp i en eller annan form.Har förstått att det är väldigt lätt att bli fast här "för länge".Det är inte så svårt igentligen.Har finns så många och trevliga människor.Då kan det vara värre med schackspelandet.Det kan mycket väl ,bli lite för mycket om man inte sätter sig ner och begränsar antalet partier.Vad som lätt sker då är att man slarvar bort/bränner en massa partier.Man får ingen kvalitet på dom.Som vi alla känner till så kan man då bli "lätt" irreterad(med få undantag).Då är det lätt att man blir brännd.Tappar lusten helt enkelt.Som schackspelare är det inte bra:ledsen: I all verksamhet/sport så slår motivation klass!!Att man så här års tillbringar mycket tid här,är lättförståligt.Men hav tröst.Har just hört ifrån en VÄN att våren är på väg med sol och allt.Då kan vi ta ut våra bräden i solen och syssla med lite spel IRL.
Ps. kan tala om att det snöar utav bara he...e ute.Så du kan lugnt sitta kvar:blink:

Larsa
Medlem
#8 Skrivet: 9 Mar 2006 21:13

Jaha, man får väl hålla sig i schack då... :skratt:

Mayo
Medlem
#9 Skrivet: 10 Mar 2006 14:47

ICC har en rätt kul funktion, på sitt användarkonto kan man se "percentage of life spent on ICC". Själv ligger jag stadigt kring 3-4% men det finns nog de som låg på minst 50%. :)

Spartakus
Medlem
#10 Skrivet: 10 Apr 2006 20:19

-En liten parentes i sammanhanget..........
Just nu är det 124 schackhjärnor som arbetar febrilt för att överträffa varandra på brädet.........:skratt::blink::retas:

Spartakus
Medlem
#11 Skrivet: 10 Apr 2006 20:20

-Åhhhh!!!
Är det redan upp till 141..........???!!!:skratt::blink::retas:

Spartakus
Medlem
#12 Skrivet: 10 Apr 2006 20:22

-Och nu plötsligt på en halv minut sjunkit till endast 95???!!!:skratt::blink::retas:

Spartakus
Medlem
#13 Skrivet: 11 Apr 2006 08:04

-Ochnu här dags, är det 48 schackhjärnor som kan inte slita sig loss från sitt schackberoende........???:blink::skratt::retas:

Spartakus
Medlem
#14 Skrivet: 11 Apr 2006 08:09

-Och en och annan tar fram sitt datorprogram för att eliminera sin motståndare på bästa möjliga sätt.........:skratt::blink::retas:

Du måste logga in för att kunna posta!