Diskussionsforum

- Forum - Statistik - Sök -
schackOnline diskussionsforum / Schackdiskussion / Hur hittar man in här?
Författare Meddelande
haibai
Medlem
#1 Skrivet: 17 Jun 2005 01:13

Jag vill spela och min profil är: "Önskar spela mot likasinnade: Utan datormotorer, databaser, böcker och "omkringflyttande av pjäser" mellan dragen. Alltså, som om vi bokstavligen satt mitt emot varandra och spelade! "

lubbeluring
Medlem
#2 Skrivet: 17 Jun 2005 10:13

Pröva Blip.se

haibai
Medlem
#3 Skrivet: 17 Jun 2005 11:45

Tack, men jag vill spela långsammare partier än man gör där. Långsammare, med samma förutsättningar som gäller vid ett vanligt närschackparti.

florian
Medlem
#4 Skrivet: 17 Jun 2005 12:34

jag har fått intrycket av att det är precis så de absolut flesta (mig inräknat) spelar här...

Hasurami
Medlem
#5 Skrivet: 17 Jun 2005 13:14

Jag spelar alltid som vid "live"-schack.

asvo
Medlem
#6 Skrivet: 17 Jun 2005 14:27

Live-schack är naturligtvis det rätta just för att det är det enda sättet att kontrollera tiden men tyvärr går det inte på nätet.
Korr är ju mera en sorts forskning i varianterna även om troligtvis den bäste vinner även om båda anv. alla möjligheter att hitta rätt drag.
Tiden har mycket stor betydelse i schack hur det än spelas !

tomazkid
Medlem
#7 Skrivet: 17 Jun 2005 16:10

@Asvo
Visst går det att spela live på nätet, eller hur menade du?

Vill jag spela blixt så finns det mängder av ställen att göra det på.

asvo
Medlem
#8 Skrivet: 17 Jun 2005 16:44

Jo blixt går ju men risken finns för fusk ner till tre minuter !

tomazkid
Medlem
#9 Skrivet: 17 Jun 2005 19:08

Hur ska man fuska då?
Menar du att man ska köra med ett schackprogram vid sidan om?
Det bör bli rätt bökigt att hålla på att flytta på 2 bräden vid tidsnöd.

tomazkid
Medlem
#10 Skrivet: 17 Jun 2005 19:09

Dessutom så klarar jag mig tillräckligt bra själv mot schackmaskiner, speciellt om de ska ge tidshandikapp. :skratt:

haibai
Medlem
#11 Skrivet: 20 Jun 2005 01:32

S.k "fuskare" finns överallt på nätet. Spelar man med motor bör man ju deklarera det och då är det ju inget "fusk". Jag har full respekt för spelare som använder s.k. "hjälpmedel." Men på den här siten gäller det för mig som jag skriver i min profil, ungefär: Önskar spela mot likasinnade, alltså utan datormotorer, databaser, böcker och "omkringflyttande av pjäser" mellan dragen. Som om vi bokstavligen satt mitt emot varandra och spelade närschack/live/OTB!

Hasurami
Medlem
#12 Skrivet: 20 Jun 2005 11:44

Jag tror nog att dom flesta spelar sa (ursakta jag har en icke-svensk dator f t). Jag forlorar hellre an att jag anvander hjalpmedel, nar jag inte angett det. Om min dator skulle sla dig, sa ar det inte intressant. Men om jag slar dig, sa mar jag gott :ler:

jaji
Medlem
#13 Skrivet: 20 Jun 2005 11:56

vad är skillnaden mellan datormotor och schack dator?

haibai
Medlem
#14 Skrivet: 20 Jun 2005 13:15

Motorn är väl det som "driver" en schackdator, men motor/motorer kan också installeras t.ex. på en pc och köras med schackprogram och fungerar då som en schackdator.

Du måste logga in för att kunna posta!